Previous Page  16 / 100 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 16 / 100 Next Page
Page Background

14

Tesisat •

Ağustos 2017

PERSPEKTİF

DÜNYA’DA İLKOKULDAN ÜNİVERSİTE SONUNA

KADAR BİR ÖĞRENCİNİN MALİYETİ ÜZERİNE…

H

SBC Grubu’nun raporuna göre

bir çocuğun eğitimine ilkokuldan

üniversitenin sonuna kadar aile-

ler tarafından ortalama 44 bin 221 dolar

harcama yapılıyor. Aileler çocuklarının iyi

bir kariyere sahip olması için destek ver-

meye hazır olsalar da pek çoğu çocuğunun

devam eden eğitim masrafları için önce-

den birikim yaparak gelecek planlaması

yapmıyor.

HSBC Grubu’nun 15 ülkeden 8 bin

400’ün üzerinde ebeveyn ile yaptığı araş-

tırma ailelerin çocuklarının eğitimine ilişkin

planlarına yönelik bulguları ortaya çıkardı.

’’Eğitimin Değeri: Daha Yükseğe ‘’raporu-

na göre ebeveynler bir çocuğun eğitimine

ilkokuldan lisans eğitiminin sonuna kadar

global olarak ortalama 44 bin 221 dolar

harcıyor.

Bu miktar 132.161 dolarla en yüksek

Hong Kong’da, 16.708 dolarla en düşük

Fransa’da. Birleşik Arap Emirlikleri’nde

99.378 dolar, Singapur’da 70.939 dolar,

ABD’de 58.464 dolar, Cin’de 42.892 dolar,

Avustralya’da 36.402 dolar, Birleşik Kral-

lık’ta 24.862 dolar, Kanada’da 22.602 dolar,

Hindistan’da 18.909 dolar.

Dünyada kendi ülkesi dışında eğitim

yapan, dolasan öğrenci sayısı 4 milyon. Bu

öğrencilerin 160 milyar doları aşkın bütçe-

si var. 2020’de öğrenci sayısı 7 milyona,

bütçesi de 280 milyara çıkacak. Türkiye bu

öğrencilerden 150 binini ülkemize çekmeyi

hedefliyor.

HSBC raporuna göre, ebeveynlerin

yüzde 87’si çocuklarının mevcut eğitim

masrafına katkı sağladığını belirtiyor. Bu-

nunla birlikte her 10 ebeveynden 9’u ço-

cuğunun lisansüstü eğitim alabileceğini

düşünürken yüzde 76’sı lisansüstü eğitim

masraflarına katkı sağlayacağını öngörü-

yor. Araştırmaya göre, öğrenim kredileri

hariç olmak üzere yüksek öğretimdeki

öğrencilerin yalnızca yüzde 15’i eğitimle-

rine finansal katkı sağlarken, yüzde 16’sı

devlet desteğinden faydalanıyor. Yüzde 8’i

ise okul veya üniversitesinden burs desteği

alıyor.

Aileler, çocuklarının iyi bir kariyere sa-

hip olması için destek vermeye hazır olsa-

lar da pek çoğu çocuğunun devam eden

eğitim masrafları için önceden birikim ya-

parak gelecek planlaması yapmıyor.

Ebeveynlerin yüzde 74’ü çocuğunun

eğitim masraflarını karşılamak için gün-

lük gelirini kullanırken, yaklaşık dörtte biri

eğitime her yıl ne kadar harcama yaptığını

bilmediğini söylüyor. Pek çok ebeveyn ço-

cuğunun eğitimini karşılamak için eğlence

aktivitelerini kısmak, daha uzun saatler

çalışmak, kendi uzun vadeli birikim veya

yatırımına daha az katkı yapmak ve ikinci

bir işte çalışmak gibi finansal fedakarlıklar

yapıyor.

Ebeveynlerin yüzde 82’si çocuğunun

başarısı için kişisel fedakarlıklar yapmaya

hazır olduğunu söylüyor.

Günümüzde genç bireyler için eğitim,

rekabetin yüksek olduğu küresel iş gücü

piyasasında her zamankinden daha fazla

önem taşıyor. Dünya genelinde ebeveyn-

ler bu durumun farkında olup, çocuklarının

hayata atılırken en iyi başlangıcı yapmaları

için zaman ve para yatırımı konusunda hiç-

bir fedakarlıktan kaçınmıyorlar. Aileler bu

amaç için kişisel olarak yaşam tarzlarından

maddi fedakarlıklar yaparak çocuklarına en

iyi desteği sağlamaya çalışıyorlar.

Eğitimin aile bütçesi üzerinde yaratabi-

leceği yükü azaltmak için ailelerin önceden

planlama ve birikim yapmaları ümidiyle…

n

Prof. Dr. Nilüfer Eğrican

egrican@suntekinternational.com