E.C.A.
WAVIN
İKLİMLENDİRME ZİRVESİ 2025

Ferroli, Türk Bestherm İklimlendirme ile Güçlerini Birleştirdi

Ferroli, Türk Bestherm İklimlendirme ile Güçlerini Birleştirdi

30 Temmuz 2019 | HABERLER
284. Sayı (AÄŸustos 2019)
6.381 kez okundu

Ferroli S.P.A., Türkiye pazarı için Bestherm İklimlendirme ile el sıkıştı. İş birliÄŸi ile Bestherm, ilk etapta Ferroli için Türkiye’de 100 bin akıllı kombi üretecek. İtalyan Türk ortaklğı 100 bin evi ısıtacak.

İklimlendirme sektöründe dünyanın önde gelen İtalyan markalarından Ferroli, Türkiye’deki üretim, satış ve pazarlama faaliyetlerini yürütmesi için Bestherm İklimlendirme ile anlaÅŸma imzaladı. Avrupa ve Asya’da 14 ülkede faaliyet gösteren ve dünyada 100’ün üzerinde ülkede ürünleri satılan Ferroli Group, Bestherm İklimlendirme ile yaptığı iÅŸbirliÄŸi doÄŸrultusunda önümüzdeki 5 yıl içinde Türkiye’de 10 Milyon Euro yatırım yaparak, 350 kiÅŸiye direk, 1000’den fazla kiÅŸiye ise dolaylı istihdam saÄŸlayacak. Bestherm İklimlendirme, Bursa Organize Sanayi bölgesinde yer alan üretim tesisinde ilk etapta 5 Milyon Euro yatırım gerçekleÅŸtirerek kombi üretimine baÅŸladı. İtalyan Türk ortaklığı, 2021 yılına kadar 100 bin evi ısıtmayı hedefliyor. Bestherm İklimlendirme, Ferroli markasının Türkiye’de üretim, satış ve pazarlama faaliyetlerini bütüncül bir yapıyla hayata geçirerek, iklimlendirme sektöründe ki payını ilk 5 yılda %10’a çıkartmayı amaçlıyor.

Yabancı yatırımcılar için önemli bir üretim üssü haline gelen Türkiye’ye Avrupa firmalarının yatırımları sürüyor. İklimlendirme sektörünün dünya devleri arasında yer alan İtalya’nın lider firmalarından Ferroli Group, Türkiye pazarı için Besler ailesinin üretim ve satış ÅŸirketlerinden biri olan Bestherm iklimlendirme ile marka lisans anlaÅŸması imzaladı.

Ferroli markasının Türkiye’de üretim, satış ve pazarlama faaliyetlerini kapsayan anlaÅŸma 30 Temmuz Salı günü Swissotel The Bosphorus’da düzenlenen bir basın toplantısı ile duyuruldu. Basın toplantısına, Ferroli S.p.A İhracatDirektörü Marco Ippoliti, Bestherm İklimlendirme Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Mehmet Besler ve Bestherm İklimlendirme Genel Müdür Yardımcısı Erol Porsemay katıldı.

Basın Toplantısında Ferroli Group hakkında bilgi veren Ferroli S.p.A Dünya İhracat Direktörü Marco Ippoliti, “Türkiye’ye özel bir önem veriyoruz. Türkiye’de genç nüfusun yarattığı dinamik iÅŸgücü dikkat çekici. Bizim için çok deÄŸerli bir Pazar olmasının yanı sıra, üretim ve iÅŸgücü açısından da Türkiye, yatırım yapmaktan mutluluk duyduÄŸumuz bir ülke. 1989 yılından beri Türkiye’de temsilcilikler, distribütörlükler vasıtasıyla yer alıyoruz. Ancak, stratejik konumu gereÄŸi Türkiye ile daha etkin olmayı arzuluyorduk. Büyüyen ve geliÅŸen inÅŸaat sektörü, genç nüfusu, bölgesel yapısı ile özellikle kombi baÅŸta olmak üzere iklimlendirme ürünlerimiz için rekabet avantajı yaratmak amacıyla yerel bir partnerle ilerleme kararı aldık” dedi.

Bestherm İklimlendirme’nin üstün Pazar deneyimi, istenilen üretim teknolojisini oluÅŸturma kapasitesi, Ferroli kalitesini koruyacak yatırım ve satış gücü ile tercihleri olduÄŸunu anlatan Marco Ippoliti, “Bu özellikleri ile Bestherm İklimlendirme’nin pazardaki ihtiyaçlarımızı karşılamak için en uygun yol olacağına karar verdik. Bestherm İklimlendirme ile marka lisans anlaÅŸmamızı yaptık. 

İşbirliÄŸimiz neticesinde Ferroli markamızın, Türkiye’de Pazar payını ikiye katlayarak 5 yıl içerisinde %10’a çıkarılmasını hedefliyoruz” dedi. Bir diÄŸer önemli hedeflerinin ise Ferroli’nin Türkiye’de en güvenilir ve en ulaşılabilir marka konumuna ulaÅŸması olduÄŸunu vurgulayarak, “Ferroli’nin global Know-How bilgisiyle Bestherm İklimlendirme’nin sector tecrübesi, güvenilirliÄŸi, pazarlama ve satış gücünün birleÅŸimi, rekabet gücümüzü ileriye taşıyacak ve bu olumluluk, nihai tüketiciye de kalite ve servis memnuniyeti olarak yansıyacaktır. İş birliÄŸimizin Ferroli Group’a önemli katkı saÄŸlayacağına ve yeni baÅŸarılara imza atacağımıza inanıyoruz” diye konuÅŸtu.

5 Milyon Euro Yatırım Yapıldı, Orta Vadede 10 Milyon Euro Yatırım Yapılacak

Bestherm İklimlendirme Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Mehmet Besler ise konuÅŸmasında, orta vadede 10 milyon Euro’luk bir yatırım yapılacağını ve 350 kiÅŸiyedirek, 1000’den fazla kiÅŸiye ise dolaylı olarak istihdam saÄŸlanacağını vurgulayarak; “Bestherm İklimlendirme olarak sektörün global ve öncü markası Ferroli ile yaptığımız iÅŸ birliÄŸi, Türkiye’nin bu pazarda söz sahibi olması açısından çok önem verdiÄŸimiz bir anlaÅŸma. Ferroli ürünlerinin Pazar payını arttırmak ve etkili müÅŸteri ve payda ÅŸiliÅŸkileri geliÅŸtirerek marka deÄŸerini yükseltmek ilk hedefimiz. Türkiye’nin duraÄŸan bir döneminde 5 milyon Euro’luk bir yatırım ile baÅŸladık sürece. Orta vade de ise toplamda 10 milyon Euro yatırım yapacağız” dedi.

“Söz Dinleyen Kombilerle Konforu Katlayacağız”

Mehmet Besler ayrıca, yapılan lisans anlaÅŸmasının kapsamı hakkında bilgiv erdi ve ÅŸunları söyledi: “1992 yılından beri ısıtma sektöründe olan tecrübemiz ile Bestherm İklimlendirme’yi üretim ve satış konusunda geliÅŸtirdik. Bestherm İklimlendirme, bu yeni yapılanma ve yeni hedefler çerçevesinde, Ferroli Group ile yapılan marka lisans anlaÅŸması dahilinde global bir konuma gelecek.

Yapılan marka lisans anlaÅŸması kapsamında Bestherm İklimlendirme olarak; hem Ferroli’nin kombi üretimini, hem de Ferroli’nin ürün yelpazesinde ki ısıtma ve soÄŸutma grubundaki ürünlerin, Türkiye’de ki satış ve pazarlama faaliyetlerini gerçekleÅŸtireceÄŸiz. Sektör tecrübemizi, İtalya’nın öncü markası Ferroli ile birleÅŸtirerek, Bursa Organize Sanayi Bölgesi’nde yer alan kombi üretim tesisinde 5 milyon Euro’luk yatırım gerçekleÅŸtirdik. İlk etapta Ferroli’nin kombi, kazan, oda termostatlarının Türkiye’de ki etkinliÄŸini artıracağız. Mesela, Ferroli’nin cep telefonundan açıp kapatabildiÄŸiniz, sıcaklık ayarını yapabildiÄŸiniz konforunuzu artıran akıllı kombilerini üreteceÄŸiz.

2021 yılına kadar 100 bin kombi üretimi ile 100 bin aileyi ısıtacağız. Önümüzdeki 5 yılda da üretimimizi 200 bin adete ulaÅŸtıracağız. Söz dinleyen kombiler gibi teknolojik ürünlerden sonra 2020 yılında da Ferroli’nin su ısıtıcısı ve soÄŸutma sistemlerinin Türkiye’deki Pazar payını artıracağız. Satış sonrası hizmetler konusunda da Ferroli Group ile birlikte NOYA Enerji Sistemleri ile el sıkıştık.”

“İtalyan Devinin Potansiyelini Ortaya Çıkaracağız”


İklimlendirme sektöründe tüketicilerin daha fazla bilinçlendirilmesi ve Ferroli ürünlerinde müÅŸteri memnuniyetini arttırmanın önemine deÄŸinen Besler, açıklamalarına ÅŸuÅŸekilde devam etti: “Ferroli gibi Türkiye pazarında daha fazla müÅŸteriye ulaÅŸma potansiyeline sahip olan köklü bir markanın, pazardaki konumunu güçlendirmek ve satışlarını daha da arttırmak ilk hedefimiz. Bestherm İklimlendirme’nin tecrübesi ve güçlü ekibi sayesinde, nihai tüketiciye markanın kalitesi ve gücü daha iyi anlatılacak. Ferroli ürünleri, Türkiye genelinde kalitemizi yansıtacak satış noktalarında tüketiciyle buluÅŸturulacak.”

Teknolojik Ürünler İçin Dünya Standartlarında Üretim Tesisi

Bestherm İklimlendirme Genel Müdür Yardımcısı Erol Porsemay’da Türkiye’de gaz dağılımı ile ilgili bilgilendirme yaptığı konuÅŸmada, ÅŸunları söyledi; “Türkiye’de toplam kombi pazarı 2019 yılında yaklaşık 800 bin adettir. Gazın ilk kullanılan ÅŸehirleri olan İzmit, Ankara, İstanbul ve Bursa bölgelerinde kombi deÄŸiÅŸim pazarının yaklaşık %20’nin üzerinde olduÄŸu biliniyor. Bu kapsamda Ferroli markasının, Türkiye’deki Pazar payını ikiye katlamayı ve 5 yıl içerisinde %10’a çıkartmayı hedefliyoruz. Bestherm İklimlendirme ve Ferroli iÅŸbirliÄŸi sonucunda yeni ürünlerle ilgili hazırlık yapmayı planlıyoruz. MüÅŸterilerimize, en iyi teknolojiyi, en iyi servisi ve en iyi ürünü en üst seviyede yaÅŸayacakları konforla sunmak için dünya standartlarında bir üretim tesisi oluÅŸturduk. GeliÅŸtirmeye de devam edeceÄŸiz.”

Türkiye’de İlk Kez Hybrid Cihazlara Yatırım Yapılacak

VerimliliÄŸin en üst seviyede olmasına önem verdiklerini belirten Porsemay, “Bu yüzden hybrid ürünlerin üretimini hedefliyoruz. Türkiye’de ilk defa gazlı bir cihazla, havadan suya ısı pompasının birlikte çalıştığı hybrid cihazlara üretim yatırımı yapılacak. Bu sayede, A++ verimlilikte yani, normal bir yoÄŸuÅŸmalı kombiye göre %20 daha verimli cihazlar üreteceÄŸiz. Toplamda bu sistemle % 138 verim saÄŸlanabiliyor. Avrup aülkelerinde yeni yeni geliÅŸmeye baÅŸlayan hybrid cihazları ilk kez ülkemizde biz üretmeyi hedefliyoruz.” diye konuÅŸtu.

Her sektörün dijitalleÅŸtiÄŸi dünyada iklimlendirme sektörünün de dijitalleÅŸtiÄŸini anlatan Porsemay, “Pazarlama çalışmalarında dijital pazarlamaya ağırlık vereceÄŸiz. Tüketiciler mobil uygulamalarla servis talebini oluÅŸturabilecek. Ferroli’nin müÅŸteri ilkeleri doÄŸrultusunda nihai tüketicilerimize çözüm sürecini 24 saatten 12 saatte indirecek sistemimizi kuruyoruz. Bu sadece Türkiye koÅŸullarında deÄŸil, Avrupa koÅŸullarında da önemli bir adım. Isınma ve sıcak su saÄŸlayan ürünlerimiz olması sebebiyle cihazlarda çözümleri 12 saate indirmek, tüketicilerimize konfor ve hızlı çözüm saÄŸlaması açısında önemli bir adım. Mevcut tüm platformlarda dijitalleÅŸme ve %100 müÅŸteri memnuniyeti sistemi kuruyoruz”. 


 

R E K L A M

İlginizi çekebilir...

Erhan Özdemir: "İş sağlığı ve güvenliği kültürünü yaygınlaştırmalıyız"

Dünya İş Sağlığı ve Güvenliği Günü vesilesiyle açıklama yapan Masdaf Genel Müdürü Erhan Özdemir, ILO ve SGK tarafından açıklanan verilere dikkat çeker...
28 Nisan 2025

Vaillant Isı Pompasını Deneyimleyen Kullanıcılar Hikayelerini Anlatıyor

Vaillant, "Kullanıcı Hikayeleri" video serisiyle Türkiye'nin farklı bölgelerinden gerçek kullanıcıların ısı pompası deneyimlerini aktarıyo...
28 Nisan 2025

İZODER, Gaziantep'te Binalarda Enerji Verimliliği ve Isı Yalıtımı Semineri Düzenliyor

İZODER ile Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı arasında güncel standardın tanıtımı ve yaygınlaştırılması için iş birliği protokolü imzala...
28 Nisan 2025

 
Anladım
Web sitemizde kullanıcı deneyiminizi artırmak için çerez (cookie) kullanılır. Daha fazla bilgi için lütfen tıklayınız...

  • Boat Builder Türkiye
  • Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi
  • Enerji & DoÄŸalgaz Dergisi
  • Enerji ve Çevre Dünyası
  • Su ve Çevre Teknolojileri Dergisi
  • Tersane Dergisi
  • Yalıtım Dergisi
  • Yangın ve Güvenlik
  • YeÅŸilBina Dergisi
  • İklimlendirme Sektörü KataloÄŸu
  • Yangın ve Güvenlik Sektörü KataloÄŸu
  • Yalıtım Sektörü KataloÄŸu
  • Su ve Çevre Sektörü KataloÄŸu

©2025 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Åž. | Sektörel Yayıncılar DerneÄŸi üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.