E-Dergi Oku 
COPA
FRİGOBLOCK
E.C.A.
WAVIN
YAPILOJİ

Çalışanların Yöneticilerden, Yöneticilerin Çalışanlardan Beklentileri ve Yapılması Gerekenler

Çalışanların Yöneticilerden, Yöneticilerin Çalışanlardan Beklentileri ve Yapılması Gerekenler

5 Kasım 2024 | KONUK YAZAR432 kez okundu

Levent Taşkın; İş hayatında hepimizin beklentileri vardır. Aslında sadece iş hayatında değil özel hayatımızda ilişkili olduğumuz kişilerden de beklentilerimiz vardır. Bir müşteri olarak bir ürün veya hizmet alacağımız zamanda o ürün veya hizmet ile ilgili beklentilerimiz vardır.
Beklentileri olan kişiler ya mutsuzdur, ya memnun veya mutludur ya da nötrdür. Gördüğümüz tavır ve davranışın bizde yarattığı duygu, bizimle kurulan iletişimin kalitesi, bize satılan bir ürün veya hizmetin niteliği beklentilerimizin üzerinde ise mutluyuzdur, motiveliyizdir ve tavsiye ederiz. Eğer beklentimizle eşit ise nötr durumdayız, yani durgun bir ‘’mod’’da veya her an başka bir marka veya ürüne meyilli olarak bekleriz. Eğer beklentimizin altında ise o zaman mutsuz ve kırgınız ya da kaybedilmiş ve şikayetçi bir müşteriyiz.
İş hayatında şirket içerisinde aslında birbirimizin müşterisiyiz. Nasıl ürün ve hizmet sunduğumuz müşterilere karşı hassas ve bilinçli olmak zorundaysak, şirket içinde birbirimizle çalışırken de aynı hassasiyeti ve bilinci göstermek zorundayız; çünkü birbirimizin müşterisiyiz. Üstümüzdeki bir yönetici, başka bir bölümdeki bir iş arkadaşımız ya da bize bağlı bir çalışan bir şey istiyorsa ve biz de işimiz gereği ona kendi alanımız veya bilgimiz gereği bir karşılık veriyorsak, birbirimizin müşterisi konumuna gelmişiz demektir. Müşteriler bizden ne bekliyorsa, böyle bir durumda çalışanların da birbirinden beklentileri oluşur. Beklentilerinin karşılığını alıp alamadıklarını kıyasladıklarında ise mutlu ve motiveli veya mutsuz ve şikayetçi olurlar.
İş yaşamında yöneticilerin ve çalışanların en çok endişe duyduğu konuların başında; ‘’ başarısız olma’’ veya ‘’ kariyer olarak yükselememe ve bir statü elde edememe’’ gelir. Bu nedenle mutsuz olduklarında yani, beklentilerinin karşılanmadığını düşündüklerinde endişe ettiği konuların stresi daha da belirginleşir ve kendilerini umutsuzluğa kapılacak bir duruma getirebilirler. Bunun sonucunda ya verimsiz çalışırlar, ya işbirliğinden uzak direnç gösterirler, ya hep şikayetçi olarak ortamı zehirlerler; ya da özgüvenlerinin yüksek olduğu bir anda işten ayrılma kararı alırlar.

Devamını dergide okuyabilirsiniz


 

R E K L A M

İlginizi çekebilir...

"Nasıl?" Sorusunun İş Hayatındaki Önemi

Çalışanlar ve yöneticiler ''Nasıl?'' sorusunu kullandıklarında çalıştıkları şirkete kattıkları değerin farkına varırlar. Bazen bir sor...
5 Aralık 2024

USGBC @30: Yeşil Etkisinin Değerlendirilmesi

ABD Yeşil Bina Konseyi (USGBC), bugün sürdürülebilir bir geleceği desteklemek için inşa edilmiş çevreyi dönüştürmeye yönelik otuz yıllık ilerlemenin k...
28 Kasım 2024

NET SIFIR: Firmanız İçin Ne Anlama Geliyor?

USGBC için yazan sürdürülebilirlik uzmanı Geoffrey Brock, projelerinizdeki emisyonları en iyi şekilde nasıl sınırlayabileceğinizi anlatıyor....
27 Kasım 2024

 
Anladım
Web sitemizde kullanıcı deneyiminizi artırmak için çerez (cookie) kullanılır. Daha fazla bilgi için lütfen tıklayınız...

  • Boat Builder Türkiye
  • Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi
  • Doğalgaz Dergisi
  • Enerji ve Çevre Dünyası
  • Su ve Çevre Teknolojileri Dergisi
  • Tersane Dergisi
  • Yalıtım Dergisi
  • Yangın ve Güvenlik
  • YeşilBina Dergisi
  • İklimlendirme Sektörü Kataloğu
  • Yangın ve Güvenlik Sektörü Kataloğu
  • Yalıtım Sektörü Kataloğu
  • Su ve Çevre Sektörü Kataloğu

©2024 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Ş. | Sektörel Yayıncılar Derneği üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.