
Ä°klimlendirme sektörünün öncü markalarından DemirDöküm, 2024'te küresel ekonomik zorluklara raÄŸmen iç pazarda etkinliÄŸini yeni ürün gruplarıyla daha da artırırken ihracatta çift haneli büyüme kaydetti. CEO Alper Avdel, "2025'te köklü bir yenilenme ve küresel büyüme stratejisiyle; yeni nesil ürünler, dijital dönüÅŸüm ve sürdürülebilir çözümlerle sektördeki öncülüÄŸümüzü pekiÅŸtireceÄŸiz" dedi.
Türkiye'de ısıtma, su ısıtma ve iklimlendirme sektörünün geliÅŸimine 70 yıldır öncülük eden DemirDöküm, enerji verimliliÄŸi yüksek, üstün teknolojiye sahip ve çevreci ürünleriyle sürdürülebilir büyümesini 2024 yılında da devam ettirdi. Kombi, ÅŸofben, termosifon ve panel radyatör gibi geleneksel ürünlerin yanı sıra, yenilikçi ısı pompası ve akıllı iklimlendirme çözümleriyle de pazar payını geniÅŸleten ÅŸirket, 2024 yılını deÄŸerlendirirken 2025 hedeflerini açıkladı.
"Ä°hracatta yüzde 10 büyüme kaydettik"
DemirDöküm CEO'su Alper Avdel, 2024 yılının zorlu ekonomik koÅŸullarına raÄŸmen ÅŸirketin güçlü performansını koruduÄŸunu ve stratejik yeni pazarlara açılarak büyümesini sürdürdüÄŸünü vurguladı. Avdel, "2024 yılı, ekonomik dalgalanmalar ve küresel tedarik zincirindeki zorluklarla dolu bir dönem oldu. Ancak biz bu zorlukları fırsata çevirerek, iç pazarda zorlu koÅŸullara raÄŸmen kombi pazar payımızı koruduk ve ihracatta yüzde 10 büyüme kaydettik. Özellikle Mısır ve Kırgızistan gibi yüksek potansiyelli yeni pazarlara baÅŸarılı bir giriÅŸ yaparak, ihracat coÄŸrafyamızı stratejik olarak geniÅŸlettik" dedi.
Asırlık hedeflere köklü yenilenmeyle ilerliyor
2025’ i DemirDöküm için kapsamlı bir dönüÅŸüm ve küresel büyüme yılı olarak belirlediklerini ifade eden Avdel, ÅŸunları kaydetti: "2025'te markamızı çağın gereklerine uygun ÅŸekilde yeniden konumlandırıyoruz. Yenilenen kurumsal kimliÄŸimiz, yeni showroom konseptimiz ve geniÅŸleyen ürün gamımızla tüketicilerimize daha fazla deÄŸer sunmayı hedefliyoruz. Özellikle nitromiX ioni kombi ve MaxiAir R32 ısı pompası gibi yüksek verimli, akıllı yeni nesil ürünlerimizle sektördeki öncülüÄŸümüzü pekiÅŸtireceÄŸiz. Geleneksel ürün gamımızın yanı sıra yeni girdiÄŸimiz alanlarda da ısı konforunda çıtayı yükseltecek inovatif çözümlerimizi yıl boyunca müÅŸterilerimizle buluÅŸturacağız."
Öncelik dijital dönüÅŸüme
DemirDöküm'ün dijital dönüÅŸüm ve sürdürülebilirlik alanında sektöre yön veren adımlar attığını belirten Avdel, "Bozüyük fabrikamızda hayata geçirdiÄŸimiz Endüstri 4.0 yatırımlarımızla üretim süreçlerimizi uçtan uca dijitalleÅŸtiriyor, enerji verimliliÄŸi yüksek ve karbon ayak izi düÅŸük, çevre dostu ürünler geliÅŸtiriyoruz. 2025 yılında da Ar-Ge'ye yatırım yapmaya devam edeceÄŸiz. Yıllık ciromuzun yüzde 2'sini Ar-Ge ve inovasyon çalışmalarına ayırarak, geleceÄŸin akıllı iklimlendirme teknolojilerini ÅŸekillendirmeye devam edeceÄŸiz" diye konuÅŸtu.
Ä°hracatta hedef 100 milyon dolar
DemirDöküm'ün ihracat performansına da deÄŸinen Avdel, ÅŸöyle konuÅŸtu: "2024 yılında ihracat satışlarımızı yüzde 10 artırarak, 40'tan fazla ülkede binlerce evde ve yaÅŸam alanında ısı konforu saÄŸladık. 2025 yılında ihracat gelirimizi 100 milyon dolara çıkarmayı ve ihracat yaptığımız ülke sayısını 50'ye yükseltmeyi hedefliyoruz. Özellikle Almanya, Slovakya, Moldova ve Ä°talya gibi rekabetçi Avrupa pazarlarında güçlü bir performans sergiledik. Yeni pazarlara açılarak ve mevcut pazarlardaki penetrasyonumuzu derinleÅŸtirerek, küresel ölçekte büyümemizi sürdüreceÄŸiz."
"MüÅŸterilerimizin memnuniyeti ve iÅŸ ortaklarımız önceliÄŸimiz"
Sektörde DemirDöküm'ü ayrıştıran müÅŸteri deneyimi ve müÅŸteri memnuniyeti alanındaki çalışmalara 2025'te daha fazla ağırlık vereceklerine dikkat çeken CEO Alper Avdel, "MüÅŸterilerimizin deÄŸiÅŸen ihtiyaçlarını karşılamak için sürekli yenilikçi çözümler sunuyoruz. '360 Derece MüÅŸteri Deneyimi' projemizle, müÅŸteri yolculuÄŸundaki her adımı ölçümleyip sürekli iyileÅŸtiriyoruz. Ayrıca, dijital randevu sistemi ve akıllı servis sözleÅŸmeleri gibi yenilikçi projelerle, müÅŸterilerimize daha hızlı, daha etkili ve kesintisiz hizmet sunmayı hedefliyoruz" açıklamasını yaptı.
MüÅŸteri deneyimi ve memnuniyeti alanındaki çalışmalarla eÅŸ zamanlı olarak iÅŸ ortaklarına yönelik projeleri de hayata geçireceklerini belirten Avdel; "Hem yetkili satış noktaları hem de yetkili servis tarafında iÅŸ ortaklarımızın verimliliÄŸini artıracak ve hayatlarını kolaylaÅŸtıracak projelerimizde sona yaklaÅŸtık. Bu yıl bu alanda önemli projeleri hayata geçireceÄŸiz. Yeni nesil ürünler, dijital dönüÅŸüm, sürdürülebilirlik ve stratejik küresel büyüme odaklı vizyonumuzla, öncülüÄŸümüzü pekiÅŸtireceÄŸiz. 70 yıllık köklü mirasımızı geleceÄŸin teknolojileriyle harmanlayarak, sadece bir iklimlendirme ÅŸirketi deÄŸil, sürdürülebilir yaÅŸam çözümleri sunan öncü bir teknoloji markası olma yolculuÄŸumuzu hızlandırıyoruz" dedi.
R E K L A M