E-Dergi Oku 
COPA
FRİGOBLOCK
E.C.A.
WAVIN
YAPILOJİ

Ziehl-Abegg Türkiye Genel Müdürü M.Ömür Aydoğan: "Her yıl %7-10 arasında büyüme öngörüyoruz"

Ziehl-Abegg Türkiye Genel Müdürü M.Ömür Aydoğan: "Her yıl %7-10 arasında büyüme öngörüyoruz"

11 Şubat 2013 | SÖYLEŞİ
205. Sayı (Ocak 2013)
2.195 kez okundu

Sayıları 23'ü bulan ofisleriyle fan konusunda uzman şirket Ziehl-Abegg, otomasyon ürünleri konusunda da geniş bir ürün yelpazesine sahip. Yıllık toplam cirosunun %6'sını Ar-Ge faaliyetlerine ayıran şirket, enerji verimliliğine, sürdürülebilir enerjiye, yenilenebilir enerjiye ve ürün kalitesine yönelik büyük yatırımlar gerçekleştiriyor. 2007 yılında Türkiye'de kendi ofisini kuran firma, geçen yıl 4.5 milyon Euro ciro ile elde etti. Türkiye'de üretim gerçekleştirmeyi hedeflediklerini belirten Ziehl-Abegg Türkiye Genel Müdürü M. Ömür Aydoğan, her yıl ortalama %7-10 arasında büyüme öngördüklerini söyledi. Aydoğan ile Ziehl-Abegg'in önümüzdeki döneme ilişkin faaliyetlerini ve hedeflerini konuştuk.  

"Global bir marka olmayı hedefledik"

1910 yılında Almanya'da Emil Ziehl tarafından kurulan Ziehl-Abegg, bu yıl 103 yaşına girdi. Yaklaşık 2000'li yıllara kadar hep Almanya ve içinde iş yapar durumdayken, daha sonra yeni nesillerin de yönetime dahil olması ile birlikte, yurt dışı pazarlar da takip edilmeye başladı ve firma, global bir marka olmayı hedef olarak seçti. 2000'li yıllarda ülke ofisleri açılmaya başladı, biz de sayısı 23'ü bulan ofislerden biriyiz. Ziehl-Abegg, büyüme hedeflerini bu şekilde artırıyor. Bayi, distribütör, partner ya da ortak değil, Ziehl-Abegg firmasının Türkiye ofisi olarak Ataşehir'de 100 m2 bir ofiste hizmet veriyoruz. 2007 yılında faaliyetlerimize başladık ve bugün itibariyle firmamızda bugün beş kişi ile yolumuza devam ediyoruz. Zeynep Hanım mali ve idari işlerde yetkilimiz, Eralp Bey satış destek mühendisimiz, Tezcan Bey satış müdürümüz, Eda Hanım ise lojistik sorumlumuz. 

Bir "mühendislik" firması olmamız en büyük özelliklerimizden biri. Fiyat listemizi yollayıp şu kadar ıskontonuz var demek yerine müşterilerimizin üzerinden mühendislik yükünü alıp, tüm projelerinde birebir cihaz seçimi yapıyoruz. Çap, verimlilik ve ses seviyesi gibi değişik kriterlere göre en uygununu seçiyor, daha sonra fiyat konuşuyoruz.  

Global anlamda Ziehl-Abegg, Macaristan, Fransa, Çin, Amerika ve Almanya da 4 tane olmak üzere toplamda 8 tane fabrikaya sahip. Türkiye olarak ürünlerimizi bu fabrikalardan alıyoruz. Hindistan ve Brezilya'da da kurulma aşamasında. Dünyada 3100 çalışanımız bulunuyor. Bunun yaklaşık 1500-1600'ü Almanya genel merkezde. Yine Almanya'da 4 tane de fabrikamız var. Geçen seneki global ciromuzu 560 milyon Euro ile kapattık. 

Türkiye'de ise geçen yıl 4.5 milyon Euro ciro ile elde ettik. Her yıl ortalama % 7-10 arasında büyüme hedefliyoruz. Türkiye dışında sorumluluk alanlarımız içinde; Türki Cumhuriyetler, Azerbaycan, Türkmenistan, Gürcistan, Irak, Ürdün ve Suriye yer alıyor. Bu ülkelerle ticari ilişkilerimizi devam ettiriyoruz. 

"Türkiye'de bir montaj atölyesinin kurulması büyük avantaj yaratacaktır"

2013 yılında ilk hedefimiz; müşteri potansiyelimizi artırmak. Çünkü ulaşamadığımız daha çok nokta var. Her müşteriye ulaşmak istiyoruz. Fuarlara katılıyor, sahada ziyaretlerde bulunuyoruz. Bir diğer hedefimiz de üretim. 2013'te mi yoksa daha ileri ki yıllarda mı olur onu ilerleyen zamanlarda göreceğiz. Lokasyon, kalite ve işçilik maliyetleri olarak bir ürün üretmemiz gerektiğini düşünüyoruz. Ziehl-Abegg için Türkiye'de üretim uzak bir ihtimal olsa da bir montaj atölyesi kurma fikrine sıcak bakılıyor. Coğrafi durumundan, işçilik maliyetlerinden ve üretim kalitesinden ötürü inanıyoruz ki Türkiye'de yakın zamanda Ziehl-Abegg üretimi gelecek. Fizibiliteleri yapılıyor. Stok konusunda hiçbir sıkıntımız yok; ama ürünlerin teslim süreleri açısından Türkiye'de bir montaj atölyesinin kurulması büyük avantaj sunacaktır. Bu, ülkemiz için de istihdam açısından bir katma değer yaratacaktır. Türkiye ekibi olarak en büyük hedeflerimizden biri bu. Konuyla ilgili görüşmelerimiz sürüyor. Olumlu sonuç bekliyoruz. 

Ziehl-Abegg olarak enerji verimliliğine, sürdürülebilir enerjiye, yenilenebilir enerjiye ve ürün kalitesine yönelik büyük yatırımlarımız var. Yıllık ciromuzun %6'sını Ar-Ge'ye ayırıyoruz. Ziehl-Abegg merkezde, Ar-Ge biriminde 100'ün üzerinde personel çalışıyor. Almanya'da büyük bir laboratuvarımız var.

Fanlar; asansörler, tarım-hayvancılık, temiz odalar, hastaneler, trenler, demiryolları, vagonlar, metrolar, seralar, rüzgâr türbinleri, soğuk odalar, kondenserler gibi bir çok alanda kullanılıyor. Yaklaşık 30.000 kalem ürünle büyük bir ürün gamına sahibiz. Ürün gruplarımızı: Aksiyel fanlar, plug fanlar, radyal fanlar ve proses fanları olarak dört başlıkta toplayabiliriz. 

Aksiyel fanlarımız, soğuk odalarda evaporatör ve kondenser olarak kullanılıyor. Radyal fanlarımız, havalandırma kısmında ısı geri kazanım ünitelerinin, mutfak çatı aspiratörlerinin, kanal tipi ya da çatı tipi fanların içinde kullanılıyor. Plug fanlar, klima santrallerinin içinde kullanılan diğer bir segment. Proses fanlarımız ise terzi usulü talebe göre üretilen fanlardır ki Ziehl-Abegg bu konuda çok iddialı. Bunların yanında ayrıca kontrol ünitelerimiz var. Hız anahtarlarından frekans invertörlere kadar. Türkiye'de bu konuda iyi bir ilerleme bekliyoruz.

"Standartlar konusunda iyileşme bekliyoruz"

Standartlar konusunda bir takım sıkıntılar yaşıyoruz. Her malın bir maliyeti, ancak her malın da bir müşterisi var. Kalite ve standartlardan bahsettiğinizde maalesef fiyat avantajı yaratamıyorsunuz. Bu, ihtiyaca ve müşterinin bilincine kalmış bir durum. Geçtiğimiz günlerde 1,5-2 milyon dolarlık bir dondurma soğuk hava deposunun içinde müşteriye elektrik sarfiyatını, verimliliği anlattığımızda; müşteri belli bir fiyat farkı ile bunu ödeyip mallarını bize sipariş etti. Bu gibi örnekleri gerekli mecralarda anlatmamız lazım.

Müşterilerimize düşük ses seviyeleri ile yine en önemli bir avantaj sağlıyoruz. Özellikle apartmanların altındaki marketlerde, bu konu çok önem arz ediyor. Çünkü gündüz pek fark edilmese de gece fan gürültüsü çok rahatsız edici olabiliyor. Ses seviyesi azaldığında kimse rahatsız olmuyor. Ar-Ge departmanımız bu konuda doğayı inceleyerek, en sessiz hayvan olan Baykuş buldu. Ürünlerimizi, bunun üzerine yoğunlaşarak geliştirdiğimizde, tırtıklı kanat denilen FN serisini yaklaşık 2 yıl önce piyasaya sürdük. Bu FN'de baykuşun kanat yapılarından dolayı ses seviyelerimiz yaklaşık 4-5 desibel daha düştü. Fanlarımız bu örnekten yola çıkılarak yeniden tasarlandı.

Bunun dışında fan kanatları da tırtıklı olarak tasarlandı. Uçak kanatlarında kenardaki kıvrımdan gördüğünüz winnet dediğimiz kanat kıvrımından dolayı türbülans kesildi ve enerji seviyeleri yaklaşık olarak % 10-15 mertebesinde daha iyi duruma geldi. Şimdi çok daha sessiz çalışan ürünlere sahibiz. Ar-Ge bu tür çalışmalarla şirkete destek oluyor. 

"Ar-Ge departmanımız bizi bir adım ileriye taşıyor"

Ziehl-Abegg'in üzerinde uzmanlaştığı EC teknoloji, ülkemizde henüz çok yeni. Avrupa'da "Enerji Verimliliği Yasası" 1 Ocak 2013'te yürürlüğe girdi ve böylelikle o standartlarda olmayan ürünler üretilmeyecek. Ülkemizde maalesef böyle bir şey yok. Fakat ilgili bakanlıkların bu tür standartları takip ettiklerine ve Türkiye'de de yayınlayacaklarına inanıyoruz. İşte o zaman kaliteli rekabet ortaya çıkacak ve hepimize katkı sağlayacak. Ziehl-Abegg olarak biz de bu tür girişimleri destekliyoruz. EC konusunda şimdiden numunelerimizi getirdik, ürünlerimizi sergiledik, tanıtmaya başladık ve süreç içinde bu teknolojinin ülkemiz pazarında da hak ettiği yere ulaşacağına inanıyoruz. Enerji verimliliği hepimiz için çok önemli bir kavram çünkü cebimizdeki paradan bahsediyoruz. Bunun için Ar-Ge departmanımız daha da ileriye gitmek için hiç durmadan çalışıyor.

Ziehl-Abegg Türkiye olarak OEM'lerle çalışıyoruz. Nihai tüketicilerle ya da bir alışveriş merkezi ya da bir hastane ile çok temasımız olmuyor. Sadece teknik anlamda destek verebiliyoruz. Büyük OEM'lerin çoğu bu işi biliyorlar çünkü bunların Yemen'den Hollanda'ya, Afganistan'dan Danimarka'ya kadar   bir çok yerde yurtdışı pazarları var. Türkiye'deki hemen hemen tüm klima santrali fabrikaları ile çalışıyoruz. Bunlar dışında Sabiha Gökçen HABOM projesi, Ford Otosan transit aracı, Özdilek mağazalar zinciri, Sapphire gibi büyük projelerde de ürünlerimizle yer aldık. 

Bir de Türkiye'de lokal üreticiler var onlar sadece iç pazara üretim yapıyorlar ve bunların sayıları da oldukça fazla. Bu kesimde fiyat-performans karşılaştırmasından dolayı hep AC motorlar tercih ediliyor; EC teknolojisi ile ilgilenmiyorlar. Ancak konuyla ilgili bir yasal süreç başladığında, onlar da bu konu ile ilgilenmeye başlayacaktır. Eski tip AC motorlu fanların yerine yeni tip EC fanlar çıktığında yaklaşık % 20-25'ler mertebesinde enerji sarfiyatına katkıda bulunuluyor. 

Otomasyon sektöründeki gelişmeler tamamlandı, aksine biz geç kaldık. Çünkü Türkiye'de işi birebir otomasyon olan firmalar mevcut. Bizim gibi Türkiye ofislerini açtılar ve bunlar; mühendislik, bulunurluk, fiyat anlamında çok iyi hizmet veriyorlar. Ama bizim fanımızla ilgili bir takım avantajlarımız var. Mesela çoğu firmada frekans invertöründe snozoider filtre yokken bizde var. Onun için müşterilerimize paketi tamamlamak adına otomasyon ürünlerimizi satmaya başladık.    

"Sektöründe uzmanlaşmış firmalarla işbirliği gerçekleştiriyoruz"

Çapraz akışlı fanlarda transformatör firmaları için konuştuğumuzda Türkiye'nin iki önemli firması olan Best ve Schneider Electric ile çalışıyoruz. Aksiyel ve soğuk oda pazarında Karyer, Friterm gibi çok önemli oyuncular bizimle çalışıyor. Klima santrallerinde ve Plug fanlarda; Alarko-Carrier, Pamsan, Jhonson Controls, Systemair-HSK müşterilerimiz arasında yer alıyor. Kalite, fiyat performansı belli bir yere oturduktan sonra bu tür büyük firmalarla iş birlikteliği gerçekleşiyor.  

Rekabete karşı değiliz, sadece kaliteli rekabet istiyoruz. Müşterilerin bilinçlenmesi, hükümetin-bakanlıkların gerekli standartları çıkarması haksız rekabet edenler zaman içinde elimine oluyor. Gerçekçi rekabet ortaya konduğunda herkes belli bir standart etrafında toplanmak zorunda kalacaktır. 


 

R E K L A M

İlginizi çekebilir...

Bir Ömür, Türkiye'nin İklimlendirme Sektörünün de Tarihi: YÜKSEL KÖKSAL Anlatıyor,

Üçüncü ve Son Bölüm: İSTANBUL ve TETİSAN TECRÜBEM'¦...
5 Kasım 2024

Murat Savcı; 'İzocam olarak, 59 yıldır yalıtım sektörüne liderlik etmenin gururunu yaşamaktayız'

İzocam, Yalıtım dergimizin düzenlediği Yalıtım Sektörü Başarı Ödülleri 2024'te 'Yılın Ses Yalıtımı Ürünü' ödülünü ve Çatı Cephe dergimiz ...
1 Ekim 2024

Özgen Gümrükçüler: "Perseus Rooftop Serisi ile İmbat, İklimlendirme Sektöründe Yeni Bir Dönem Başlatıyor"

İmbat Perseus Rooftop serisini ve İmbat'ın sektördeki konumunu İmbat Yurtdışı Satış Müdürü Özgen Gümrükçüler ile konuştuk...
1 Ekim 2024

 
Anladım
Web sitemizde kullanıcı deneyiminizi artırmak için çerez (cookie) kullanılır. Daha fazla bilgi için lütfen tıklayınız...

  • Boat Builder Türkiye
  • Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi
  • Doğalgaz Dergisi
  • Enerji ve Çevre Dünyası
  • Su ve Çevre Teknolojileri Dergisi
  • Tersane Dergisi
  • Yalıtım Dergisi
  • Yangın ve Güvenlik
  • YeşilBina Dergisi
  • İklimlendirme Sektörü Kataloğu
  • Yangın ve Güvenlik Sektörü Kataloğu
  • Yalıtım Sektörü Kataloğu
  • Su ve Çevre Sektörü Kataloğu

©2024 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Ş. | Sektörel Yayıncılar Derneği üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.