
Teknoloji Transfer Ofisleri![]()
Rekabetçi ürünlerin geliÅŸtirilmesi için bilgiye, ileri düzeyde mühendislik yetenek ve kapasitesine ihtiyaç vardır. Bu çerçevede, üniversitelerimizde üretilen bilginin ülkemiz sanayisi tarafından kullanılması için Teknoloji Transfer Ofisleri (TTO) kurulması Yüksek ÖÄŸretim Kurumu Günümüzde firmalar arası her türlü ticari anlaÅŸmayı kapsayan ve know-how transferi ile eÅŸanlamlı olarak kullanılan teknoloji transferi, konu üniversiteler olduÄŸunda farklı bir hizmeti tarif etmektedir. Üniversitelerde Teknoloji Transferi, bilimsel araÅŸtırmalar neticesinde ortaya çıkan buluÅŸ ve yenilikçi ürünlerin ticarileÅŸme sürecini baÅŸtan sona kapsayan destek hizmetleri bütünüdür. Bu süreç temelde ÅŸu aÅŸamalardan oluÅŸur. • BuluÅŸun/yenilikçi ürünün tespiti ve deÄŸerlendirilmesi, • BuluÅŸun/ürünün koruma altına alınması, • BuluÅŸ sahibi ile ticarileÅŸme planı yapılması, • TicarileÅŸme: Spin off firma, lisanslama, tümüyle devir, • Gelir Paylaşım: Üniversite, buluÅŸ sahibi, aracı kurumları. Teknoloji Transfer Ofislerinin Amaçları: •Akademisyenlerin bilimsel çalışmalarının, ihtiyaç duyulan sektörlerin hizmetine sunulması, • Akademik Bilginin, sadece “bilimsel yayın” ile kısıtlı kalmaması, “ticari deÄŸer” kazanması • Ortaya çıkan “ticari deÄŸer”in endüstriye sunulması ile ortaya çıkan ticari kazanç ile üniversiteye araÅŸtırmaların devamı için kaynak saÄŸlanması, • Akademisyenlerin, ortaya çıkardıkları ürün sayesinde hak ettikleri finansal tatmine ulaÅŸmaları, • Akademisyenlerimizden isteyenlerin, “spin-off”lar kurarak birer giriÅŸimci olmaları, • Sanayinin, ihtiyaç duyduÄŸu bilimsel çalışmaları yurtdışından deÄŸil kendi üniversitelerimiz aracılığı ile karşılaması, • Fikri Mülkiyet Haklarının korunması için destekler sayesinde patent sayısın artması ve buluÅŸ İfÅŸa vakalarının azaltılması, • BaÅŸarılı bir Teknoloji Transfer Ofisi sayesinde mezunların akademisyen olmayı tercih etmelerinin teÅŸvik edilmesi, • Beyin göçünün geri çevrilmesi olarak özetlenebilir. BaÅŸarılı bir TTO oluÅŸumu için aÅŸağıdaki kavramlar üzerinde durulmalıdır: • Arayüz fonksiyonu: TTO’lar üniversite-sanayi iÅŸbirliÄŸi için iki taraf arasında köprü vazifesi üstlenen birimlerdir. TTO, bir araÅŸtırma merkezi, laboratuvar, akademik birim veya patent ofisi deÄŸildir. Ancak bunların proje bazında ihtiyaca göre bir araya getirilmesi görevini üstlenen bir yapıdır. • İletiÅŸim: TTO’ların üstlendiÄŸi görevler dikkate alındığında, yapılan iÅŸin büyük oranda iletiÅŸim kavramı üzerine oturduÄŸu görülür. İyi bir iletiÅŸim için gerekli olan empati, aynı dili konuÅŸmak ve dinlemek gibi kavramların hepsi arayüz vazifesi üstlenen TTO’lar için önemli yeteneklerdendir. İletiÅŸim, sadece projelerin oluÅŸumunda deÄŸil, yürütülmesi ve baÅŸarı ile sonuçlandırılmasında da gereklidir. TTO’lar her iki tarafın da rahat iletiÅŸim kurabileceÄŸi bir yapıda çalışmalıdır. • Proaktif Hareket: Ülkemizde üniversite-sanayi iÅŸbirliÄŸi alışkanlığının istenilen düzeyde olmaması, iÅŸbirliÄŸi talebinin zayıf olması sonucunu doÄŸurmaktadır. BaÅŸarılı TTO için iÅŸ bekleyen deÄŸil, iÅŸi takip eden bir yapı oluÅŸturulmalı, iÅŸ dünyası ile yakın iliÅŸkiler içinde çalışılmalı ve projeleri oluÅŸturmak için fırsat kollayan bir tavır takınmalıdır. • Koordinasyon: BaÅŸarılı bir bilgi aktarımı için (teknoloji transferi) bilginin alıcı tarafından içselleÅŸtirilmesi çok önemlidir. Bu faktörün yanında akademik ve iÅŸ hayatının farklı önceliklerinin ve bakış açılarının olması nedeniyle yürütülen projelerin takip ve koordinasyonu büyük önem taşımaktadır. Sadece tarafların bir araya getirildiÄŸi, ancak koordinasyonun saÄŸlanmadığı durumlarda baÅŸarısız projelerin ortaya çıkması ve tarafların birbirlerinden daha da uzaklaÅŸması sonucu görülebilir. • Sonuç Odaklı Faaliyetler: Akademik dünyada bir çıktı sayılan (örneÄŸin makale, duyuru, bilgilendirme) birçok eylem, TTO’lar için amaç deÄŸil araçtır. Bu nedenle bu tür faaliyetler gerekli ancak yeterli deÄŸildir. Teknoloji Transfer Ofisleri aracılığı ile üniversiteler ve sanayinin lisanslanmış ürünler oluÅŸturmaları, böylece hem ekonomiye, hem de ulusal iÅŸgücüne olumlu katkılar saÄŸlamaları ümidiyle… İlginizi çekebilir... Öfke kontrolüÖfkeli bir müşteri çoÄŸu zaman karşımızda iken ona nasıl davrandığımızla ve onunla doÄŸru iletiÅŸim kurarak önemseyip önemsemediÄŸimizle doÄŸru orantılı ol... Çalışanlar ve Müşteriler ile Empati KurmakHepimizin aÅŸağıdaki cümleleri karşımızda diyalogda olduÄŸumuz bir kiÅŸiye söyleme olasılığı yüksektir:
"Beni neden anlamıyorsun?", "Kend... 2025, İnşaat Sektöründe Enerji Dönüşümü için Dönüm Noktası Olacak mı?Avrupa genelinde artan faiz oranları ve inşaat maliyetleri, bina sahiplerini 2024 yılında enerji dönüşüm projelerine yatırım yapma konusunda temkinli ... |
||||
©2025 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Åž. | Sektörel Yayıncılar DerneÄŸi üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.