E-Dergi Oku 
COPA
FRİGOBLOCK
E.C.A.
WAVIN
YAPILOJİ

Systemair HSK Genel Müdürü Ayça Eroğlu: 'Doğru Seçim, Doğru Birleşmeyi Getirdi'

Systemair HSK Genel Müdürü Ayça Eroğlu: 'Doğru Seçim, Doğru Birleşmeyi Getirdi'

18 Aralık 2012 | SÖYLEŞİ
203. Sayı (kasım 2012)
4.492 kez okundu

hskSystemair’ın Türkiye’deki yatırımları için ortağı olarak sizi seçmesinin nedeni nedir? hsk

Hayat tercihlerden ibarettir. Özellikle de iş hayatında bu büyük önem taşıyor. Biz, doğru seçim yaptığımızı düşünüyoruz. Bu Systemair açısından da öyle. Systemair’in HSK’yı seçme nedenlerini de; 2006 senesinden bu yana her yıl ortalama %30 büyümemiz ve 2009 yılından bu yana faaliyet alanımızda Türkiye pazar lideri olmamız, aile şirketi olmamıza rağmen ticari, metriklerle profesyonel bir yönetim yapısı kurmamız, agresif ve pazar odaklı hareket etmemiz, inovatif olmamız, patenti bize ait olan Framedrill® üretim teknolojisi ve AHU üretim know-how’ıyla çalışmamız, ayrıca Avustralya, İngiltere, Katar, Birleşik Arap Emirlikleri, Türkmenistan, Almanya, Romanya, İsrail, Gürcistan, Tacikistan gibi çok sayıda ülkeye ihracat kabiliyetimiz gibi daha birçok etkenle açıklayabiliriz.

Siz neden Systemair’i tercih ettiniz?

Systemair’ın yaklaşık 44 ülkede iştiraklerinin bulunması, bu iştiraklerinin çoğunun satış firması olması ve bu durumun bizim ihracat potansiyelimizi önemli ölçüde artıracak olması en önemli tercih nedenimiz oldu. Bunun yanısıra Systemair’ın yarım milyar Euro’luk ciro ile İsveç borsasına kote olması, sermaye gücü, inorganik büyüme konusundaki agresif yapısı ve ürettiği havalandırma ekipmanlarını, bizim ürettiğimiz merkezi sistem cihazlar ile birlikte paketleyerek pazara sunabilecek olmamız Systemair’ı tercih etmemizde önemli etkenlerdendi. 

Birleşme sürecinde ne tür zorluklarla karşılaştınız? Bu süreci anlatır mısınız?

İki kuruluşun yaklaşımı da yalın ve sonuç odaklı olduğundan dolayı sıkıntı yaşamadık. Finansal yapımız ve performansımızın analizine yönelik incelemeler (Due diligence), rutin operasyonlar ile birlikte yürütüldüğünden dolayı çok yoğun bir süreç geçirdik. Şimdi entegrasyon sürecindeyiz. Systemair’ın da Türkiye’de yaklaşık 10 senedir faaliyet gösteren satış firması var. Şimdi o firma ile birleşme zamanı. Bu birleşmeden sonra Systemair HSK olarak Türkiye’de tek firma haline geleceğiz. 

Birleşmenin size sağladığı avantajlar neler olacak?

Bu birleşmeyle birlikte HSK’nın ihracat potansiyeli artacak. Systemair HSK markasıyla klima santralleri, fancoiller, su kaynaklı ısı pompaları, soğutma grupları, entegre otomatik kontrol ürünleri, otopark fanları, aksiyel fanlar ve hava perdeleri gibi ürünleri komple paket halinde birçok ülkeye sunabileceğiz. Beklenen talep artışını sorunsuz karşılamak için şu an 4 lokasyonda toplam 10.000 m² olan üretim alanımızı tek çatı altında birleştirip, kapasitemizi artıracağız. Yeni teknolojik makinalar ile üretim metodolojilerini ve üretim kapasitelerini artıracak çalışmalar içerisindeyiz. Bu konuda Systemair HSK üretim mühendislerinin, Systemair fabrikalarında yürüttükleri çalışmalar devam ediyor.

Birleşme büyümeyi getirecek. Systemair’ın dünyadaki diğer ortaklarına göre sizin üstünlükleriniz, farklılıklarınız var mı? HSK, marka olarak yaşayacak mı?

Dünya çapındaki Systemair iştiraklerine baktığımızda 44 ülkede Systemair şirketleri bulunuyor. Systemair’in, küresel bazda üretim yapan 17 şirketi var. Biz de Systemair HSK olarak onlardan biriyiz. HSK hem üretim firması, hem de üretimde rekabet üstünlüğüne sahip bir firma. 44 adet satış firması, Systemair’ın toplamı 200,000 m² olan fabrikalarının kapasitelerini besliyor. Bu husus bizim ihracat satışlarımız için de oldukça önemli.  Ayrıca grubun içerisinde ana olarak beş ayrı lokasyonda klima santralleri imal ediliyor. Fakat bizim ürün esnekliğimiz, bu fabrikaların içerisinde rekabet üstünlüğü bakımından bize ihracat pazarlarında avantaj sağlayacaktır. İlk etapta hedefimiz, Systemair iştiraklerinin faaliyet gösterdiği pazarlar. Bunlar da Birleşik Arap Emirlikleri, Ortadoğu, Türki Cumhuriyetler ve Türk müteahhitlerinin yurt dışında iş yaptıkları ülkeler. HSK, marka olarak yaşayacak. Daha önce de belirttiğim gibi Systemair HSK olarak faaliyetlerimize devam edeceğiz. Türkiye’de üretilen ürünler için Systemair HSK markasıyla devam ediyoruz. Fanları ise daha önce olduğu gibi Systemair markası ile piyasaya sunacağız.

Yönetim Kurulu nasıl yapılandı? Yönetimde kim daha etkin rol oynayacak? Satış örgütündeki değişimden söz eder misiniz?hsk

Yönetim Kurulu, üçü Systemair AB’den, ikisi Systemair HSK tarafından olmak üzere toplam beş kişiden oluşuyor. HSK’nın yönetim yapısı aynı bırakıldı. Genel Müdürlüğünü üstlendiğim organizasyonda, Vural Eroğlu ise Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve İş Geliştirme Direktörü olarak görev alıyor. Bir de Business Board dediğimiz üç kişilik İcra Kurulu bulunuyor. Bu kurul daha çok Systemair AB’nin genel hedefleri doğrultusunda ülke stratejilerini gözden geçirip operasyonlara yön veriyor. Bu şekilde tamamen yalın bir yönetime sahibiz. Satış örgütü daha önce olduğu gibi yurt dışı satış ve yurt içi satış olarak ikiye ayrıldı. Yurt dışı satışlarda HSK’nın mevcut müşterilerinin haricinde yurt dışında bulunan Systemair satış ofislerini de hedefliyoruz. Hedef pazarlarda Systemair HSK fabrikasında üretilen ürünlerin pazarlaması ve satışından sorumluyuz. Yurt içi satışın sorumlulukları ise bayi kanalı, proje geliştirme, otomatik kontrol ve otomasyon ile Ankara ve Adana Bölge Müdürlükleri’yle devam ediyor.

Bu birleşme, HSK’yı gelecek planları açısından nasıl etkiledi?

Bu birliktelik HSK’nın havalandırma ekipmanları ile ilgili pazara giriş yapmasını sağladı. Systemair’ın rakiplerine karşı en büyük avantajı çok geniş bir ürün yelpazesine sahip olmasıdır. Bizim, satış örgütü olarak buradaki en büyük görevimiz ise bu geniş spektrumdaki ürünlerin satış bandına oturtulmasını sağlamak. Aynı zamanda Systemair AB, temelde üretim firması olduğu için üretim metodolojileri bakımından da bize katkı sağlayacaktır. Kısa vadede Türkiye’de imalatı bulunmayan bir ürünü üretim bandına sokmaya hazırlanıyoruz. Şu an için ürünün dizayn girdi çalışmaları yapılıyor. 

Ürün gruplarında ve çeşitliliğinde ne gibi gelişmeler olacak? 

Systemair, ürün grubu olarak özellikle hava tarafında çok geniş bir ürün çeşitliliğine sahip. Ana ürün grubunda; kanal tipi fanlar, çatı fanları, yangın ve duman egzost sistemleri, otopark ve tünel fanları, klima santralları, hava dağıtım elemanları yer alıyor. Ayrıca bunların yanında VAV-CAV kutuları, yer konvektörü, hava perdesi ve yangın damperleri gibi birçok ürünü de dünyanın çeşitli noktalarında bulunan fabrikalarında üretip 100’e yakın ülkede satışını gerçekleştiriyor. Geçen yıl itibariyle de İtalya’da bir soğutma grubu fabrikasını satın alarak soğutma-klima pazarında su soğutma grupları, hassas kontrollü klimalar, rooftop cihazları, fancoil ve soğuk tavanlar gibi ürünlerle dünya klima pazarının en önemli markalarından biri haline geldi. Biz de Systemair-HSK olarak Türkiye ve yurtdışı projelerinde bütün bu ürün gruplarının satış ve servis hizmetini verecek bir yapı kurduk. Artık müşterilerimizin her türlü ürün ve sistem çözümü taleplerine cevap verebilen ve tek noktadan bütün cihaz ihtiyaçlarını karşılayabilecekleri bir şirket haline geldik.

Bu birleşme, Türkiye iklimlendirme sektörünü nasıl etkileyecek? Ekonomiye katkısı ne olacak?

Türkiye iklimlendirme sektöründe İSKİD önderliğinde “Uluslarası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi ve Desteklenmesi” proje başvurumuz T.C. Ekonomi Bakanlığına sunuldu. Bu proje kapsamında, Türkiye İklimlendirme Sektörü Kümelenme Projesi’nin ilk adımını atıyoruz. Systemair HSK projesi de bu projeye paralel olarak yürümekte. Türk markası olarak Systemair gibi güçlü bir markayı da yanımıza alarak uluslararası arenada penetrasyonumuzu yükseltiyoruz. Aynı zamanda Türkiye İhracatçılar Birliği’nin 2023 yılında hedeflediği 500 milyar Dolar ihracat hedefi doğrultusunda 5 senelik planlarımız dahilinde şu anda %30-%70 olan iç pazar ve ihracat satış payının, 2017 senesinde eşit bir konuma gelmesini hedefliyoruz. İşte bütün bu süreçlerde, Systemair HSK birlikteliği, Türkiye iklimlendirme sektörünün hedeflerine ulaşmasına katkı sağlayacak.

Sadece Türkiye’de değil birçok ülkede faaliyet gösteriyorsunuz. Systemair’in katkısıyla birlikte gücünüz şüphesiz daha da artacak. Peki bu artış iklimlendirme sektörünü faaliyet gösterdiğiniz ülkeler bazında ve global anlamda nasıl etkileyecek?

Ürün ve hizmet alıcıları, daha güçlü tedarikçilerle çalışmayı tercih edecektir.  Zira bu, sorunsuz iş süreçleri, daha iyi teknoloji, daha akılcı fiyat gibi avantajları beraberinde getirir. Satış sonrası servis hizmetlerinin yetkin oluşuyla da müşteri memnuniyeti, daha üst düzeylere taşınır. İşte Systemair HSK’nın artan gücü, müşteri memnuniyetini çok daha yukarılara taşıyacaktır. Örneğin yurt dışında iş yapan Türk müteahhitleri, Systemair’ın hedeflediğimiz ülkelerde bulunan satış şirketlerinin içerisindeki satış sonrası hizmetler organizasyonu sayesinde, Systemair HSK ürünlerinde süpervizörlük, devreye alma ve periyodik bakım gibi hizmetleri daha etkin biçimde alabilecek. Yurtdışı şantiyelerde müşterilerimize yakından destek verebileceğiz. Bu da tercih edilirliğimizi artıracak önemli hususlardan biridir.


 

R E K L A M

İlginizi çekebilir...

Bir Ömür, Türkiye'nin İklimlendirme Sektörünün de Tarihi: YÜKSEL KÖKSAL Anlatıyor,

Üçüncü ve Son Bölüm: İSTANBUL ve TETİSAN TECRÜBEM'¦...
5 Kasım 2024

Murat Savcı; 'İzocam olarak, 59 yıldır yalıtım sektörüne liderlik etmenin gururunu yaşamaktayız'

İzocam, Yalıtım dergimizin düzenlediği Yalıtım Sektörü Başarı Ödülleri 2024'te 'Yılın Ses Yalıtımı Ürünü' ödülünü ve Çatı Cephe dergimiz ...
1 Ekim 2024

Özgen Gümrükçüler: "Perseus Rooftop Serisi ile İmbat, İklimlendirme Sektöründe Yeni Bir Dönem Başlatıyor"

İmbat Perseus Rooftop serisini ve İmbat'ın sektördeki konumunu İmbat Yurtdışı Satış Müdürü Özgen Gümrükçüler ile konuştuk...
1 Ekim 2024

 
Anladım
Web sitemizde kullanıcı deneyiminizi artırmak için çerez (cookie) kullanılır. Daha fazla bilgi için lütfen tıklayınız...

  • Boat Builder Türkiye
  • Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi
  • Doğalgaz Dergisi
  • Enerji ve Çevre Dünyası
  • Su ve Çevre Teknolojileri Dergisi
  • Tersane Dergisi
  • Yalıtım Dergisi
  • Yangın ve Güvenlik
  • YeşilBina Dergisi
  • İklimlendirme Sektörü Kataloğu
  • Yangın ve Güvenlik Sektörü Kataloğu
  • Yalıtım Sektörü Kataloğu
  • Su ve Çevre Sektörü Kataloğu

©2024 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Ş. | Sektörel Yayıncılar Derneği üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.