11 .. u o .... a, t . i . ) PERSPEKTiF PERSPECTIVE Prof. Dr. Nilüfer Eğrican Üretilen ürün iyi, müşteriler sunulan üründen ve hizmetten memnun olabilir. Ancak rakipler, ürünün daha iyisini yapmak için çalışıyor olacaklar ve müşterilerin daha fazla tercih edeceği bir ürünü pazara sunacaklardır. Dolayısıyla rakibin yapacağını, ürünü üreten kişinin/kurumun kendisinin yapması; başka bir deyişle, ürünü geliştirmek, farklılaştırmak, yenilemek ve hatta başka bir ürüne dönüştürmek kısaca mevcut ürüne son verip, yenisini ortaya koymak akılcı olacaktır. Bu işe ürün geliştirme (ÜrGe) denir. Ürünü geliştirmek, ürünü (fiziki olarak ele gelen ürün veya hizmet) bugünkü görünüşünden ve işlevlerinden farklı hale getirmek, gerektiğinde maliyeti azaltmak, kalitesini yükseltmektir. Bir işletmede en üst düzeydeki insanın, ürün geliştirme işini sahiplenProduct Development Ürün geliştirme süreci, pazardan gelen bilgiler doğrultusunda yenilik yapma ihtiyacı ile başlar. Müşteri isteklerinin, rakibin ürünleri ile ilgili gözlemlerin ve yaptıklarına ait duyumların değerlendirilmesi ile başlayan bu süreç, ürünü daha farklı hale getirmek için hayal kurulması ile devam eder. Ürün geliştirmeye başlama kararında; müşteri isteklerinin karşılanması, sıfır hatalı üretim ve hizmet gerçekleştirme, insan kaynaklarının doğru yönetilmesi, doğru programlama, bilinçli yatırım, bilinçli malzeme tedariği, bilinçli finansman yönetimi ile maliyetleri azaltma hedef alınmalıdır. Yeni ürünler planlanırken ve bunlar iş planına dahil edilirken; uzun ve kısa vadeli ürün planlama süreçlerinin neler olduğuna, hedef iş alanlarına, ürünün işlevsel performesi gerekir ki, başarı getirecek bir ürün mans, geri dönüş maliyetine, özel faaliyet geliştirilsin. Ürünü geliştirip, güncel tutamayan işletmeye, bugünün dünyasında yer olmadığını yöneticilerin iyi bilmesi gerekir. 24 programlarına ve aranan yeniliğin derecesine bakılır. Yaratıcılık ve buluşçuluğu teşvik etmek amacıyla çalışanların yeni ürünler veya ürünlerde çeşitli degisiklikler, gelişmeler önermeleri istenir. Bunlar maddi ve manevi desteklenir, ödüllendirilir. Her ürün bir müşteri için yapıldığından, müşterinin görüşü ürün geliştirmenin ana noktasını teşkil eder ve müşteri ile sürekli iletişim gerekir. Ürün geliştirmede, ürünün görünüşü ve kullanılışı ile ilgili tasarım endüstriyel tasarımdır. Endüstriyel tasarım, ürünleri her anlamda daha iyi yapmanın yönetimidir ve ürün ile müşteri/kullanıcı arasındaki her türlü algısal, fiziksel ve işlevsel ilişkinin kurgulanmasını kapsayan ve yaratıcılık içeren bir endüstriyel faaliyettir. Başka bir ifadeyle endüstriyel tasarım, kullanıcı ve üreticinin karşılıklı yararını gözeterek; ürünlerin işlev, fayda ve görünümünü optimize edecek şekilde yeni ürün fikirleri yaratmaya ve geliştirmeye yönelik profesyonel etkinliktir. Ürün geliştirmede diğer önemli bir husus; tersine mühendislik (reverse engineering) kavramıdır. Tersine mühendislik, rakibin piyasada satılan ürününü alıp, işletmede
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=