. E ; ' Mas'ın imalat gamında 3.500m3/h debi ve 7 ka 00 mSS basma yüksekliği kapasite aralığına dar her türlü HVAC, endüstriyel ve d mestik uygulamalarda kullanılabilecek te o k kademeli norm santrifüj pompalar, kademeli pompalar kızgın yağ pompaları, d palar, kendinden emişli atık su poişmli ppaolamrı, in-line pompalar, proses pompal blok pompalar, paslanmaz pompaarlaı,r,mdo ü n şe o y umyi gl l ui ny üykasnegkı n bpaos ımn çp apl aormı vpea fl ar er ık, aNn sF kPAo n 2t r0o' yl l üe pompa sistemleri mevcut. DAF markamız altında da 450 m3/h debi ve k 1 a 80 mSS basma yüksekliği kapasite aralığına dar domestik ve endüstriyel tip paket hid rofor sistemleri, d palar, dalgıç tip temüizşesyu vmeiallti ıksasuntpriofumj ppaolamrı, kumand lığında dae ğpi şat inr oe bl ai lri ır, m8 e- 5m0b0r0a ni ltı h k a a c p i a m lı g a e ra n leşme depoları ve ısı akümülasyon tanklarının imalat ve satışı yapılmaktadır. Dünyad ründa e y b e il n e i m p o odmepl ga esl ieş tki rteön ve tasarım yapan firma sayısı bir elin parlt:tlil o maklarını geçmezken, grubumuza bağlı l k eat irma ki z ;f a ak loi yneuts ugnödsat eur ez nm aAnR1&7Gt Ee kşni ri k personel ve kendilerine tahsis edilmiş 3 ad t a neıtnö7zegl üCnNüCn üiştleamsarmımedrkaenz, iyplreotohtaifp imalatına kad ma yapmaktada rır.çoMkakkainpasapmalrıkbımirızçadlı e şy ğö e i z ş ne k i n a le y t n e n i k a y n k o o l r al r o v la e ji l k e b a r ü e r t ş ü pıla n a n ra b ıy l u e o n l r o l . a l B a r i r z t a a le k m r s g a ü m ü re c e k ü n l i müzün farkındayız; ülkemiz ve gelecek kuşaklarımız için çalışıyoruz, gel riyoruz ve üretiyoruz. iştiDünya Pompa Sektörü Dünya pompa sektöründeki gelişmelere biraz değinirsek; Amerikan firmaları özellikle son on yıldır ağırlıklarını iyice hissettirmeye başladılar. Büyük sermaye f As i a r y h m n ib a ı i l e a g r l rı nu ıp ltaer kAe vr rtuepkae' nr ı ns aktöı nk l üa l pı yoomr l pa ar . değiştirme trendi ve şirket evlilikleri Avrupa ölçeğinde d meye başladı. Özellikle 2003e y g ıl ö ı r b ü u l konuda hayli hareketliydi. Yükselen maliyetler, daralan pazarlarve d ölüçşeeknli küarremticairljelarirısaı kğı nırtlııkylaa k ü ç ü k ve orta düşürd yükler daha da büyüdü ve bazı üp.aBzüar segmentlerinde tekelleşmeye gitmeye başladılar. Gerçi Avrupa Birliği kanunları bu konuda hassas ve tehlike hissedildiği anda rekabet kurulları tarafınd dahale ediliyor ancak çoğu çaalışnanmbüir sabah işe geldiğinde masalarınd dukları bildirilerle şirketin el deağ i şbtui rl diğini anladılar, farklı milliyetten yeni ysaönnıyeotricumilerblierkataçnyıışltılar. Bu kargaşa daha devam ed cek ve zamanla taşlar yerine oturacak e . gBi ul t en ruen, İ syvaençı gsi bı riap oAml mpaansyeak t, öİrtüanl yda e , s İ ö n z sahibi ülke üreticileri kızışan rekabet şartlarına ayak uydurabilmek için Hindistan, Çin, Kore gibi nispeten düşük işçilik maliyetlerine sahip ülkelerde yatırıma gittiler ve gitmeye de devam ediyorlar. Ancak coğrafi uzaklık, kültürel farklılıklar, düşük kalite anlayışı v.b. dezavantajlar yüzünden Orta Avrupa deneyimine benzer başarısızlıklar yaşandı. Bird larının kendi emaürzkearlainrıeylöa zdeül lni kyl ae pÇai zna fr li ar mr ı naa bsıüzymüak gkiırsişmimınlıesriıkAınvtrıyuapa menşeli firmaların düşürdü. Aslında Türkiye pompa sektörünün bu d rumdan kazançlı çıkmaması için hiçbir sebe u p yok. Hatırlarsınız 90'lı yıllarda Singapur, Mbuanleazbyean, zGeürnfıersyatKore ve Tayvan gibi ülkeler ları çok iyi değerlendirdiler ve umulmadık büyüme oranları yakaladılar. Yaşadıkları ekonomik krizlere ve tüm olumsuz şartlara rağmen eskisi kadar hızlı olmasa da büyümelerini sürdürüyorlar. Dünyanın 23. büyük ekonomisine sahip olan Türkiye'nin bu örneklerden alacağı çok dersler var. Aslında teknolojik alt yapı, güçlü öinnseanmkliaaynrtaığlaıryımükızsemk eüvrectuimt; kalitesi gibi çok düşük verimle çalışma ve dar vizyond lerimizi de artıya çeviramnembaizkmhaalignibdi e e k k ı s s i a vadede Türkiye'nin dünya pompa sektörüne damgasını vurması işten bile değil. Sektördeki firmalarımızın kend melerini biryana bırakıp ortak bir eiylieçmçepklaişnı dahilinde, uluslararası pazarlardaki trendleri de takip ederek, büyük dünya firmalarıyla sbtirral itketjei kyiaşnb isral inkal eyrii fki rumr ma laasr ıı nvıen a n a ü r e t i c i l e r l e da bu pastadan pay alması çok uzak bir ihtimal olmasa gerek. En azından biz Mas Grup olarak bunu kendimize misyon edindik, ümit ediyoruz ki diğer firmalar da bu bayrak yarışında bizimle aynı takımda olurlar.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=