İhracat rakamlarının yorumu İhracatta bile rakamlar öyle şaşırtıcı ki! Genel ihracatın o/o60'ı Euro pazarında yapıldığı halde, ihracat rakamlarının Dolar olarak açıklanması bana biraz yanıltıcı geliyor. Açıklamalara göre ihracatımız geçen yıla göre o/o32,4 artış göstermişti. Ancak 1 Ocak 2003 ile 31 Aralık 2003 döneminde ABD doları yüzde 1 6,73 gerilerken Euro'da yüzde 2,1 7 artış vardı. Buna göre basit bir oranla yüzde 60'ın yüzde l 8'i oranında bir yanılma mevcut. Dolayısıyla cebimize aslında 47,9 milyar değil 42,3 milyar dolar girmiş olması, yüzde 32,4 artışın da yüzde 17 olarak ifade edilmesi gerekiyor. Bütün bu etkilere rağmen Mas Grup'un dünya pazarlarına açılma politikasında hiçbir değişiklik yok. Geçtiğimiz ay itibariyle 23 ülkede bayrağımızı dalgalandırmanın haklı gururunu yaşıyoruz. Ayrıca Türk tesisat sektörünün en son teknolojik ürünlere en uygun maliyetle ve en kaliteli servis hizmetiyle sahip olması hakkını da sonuna kadar savunuyoruz. Bizler İspanya'ya, Almanya'ya hangi pompayı satıyorsak, Hollanda'ya hangi genleşme tankını gönderiyorsak yurt içindeki müşterilerimize de aynı ürünleri sunuyoruz. Aynı davranışı ve özeni ise bazı ithalatçı firmalarda görememek açıkçası bizleri çok üzüyor. Üretim yerleri belirsiz, üçüncü dünya pazarları için tasarımlandırılmış, düşük kaliteli ve performans değerleri kesinlikle deklere edilen dokümanlara uymayan ürünler varve bunlar maalesef sınırlarımızdan içeri gayet rahat giriyor. Çoğu zaman tüketicimiz yedek parça ve servis hizmetlerinin kalitesini ancak pompa veya hidrofor arıza yaptığında anlayabiliyor. Kar faciası örneğinde olduğu gibi iş işten geçtikten sonra ve çok ağır bedeller ödeyerek. CE belgeli ürünler Bilindiği gibi 1 Ocak 2004 tarihinden itibaren Avrupa normlarına uygunluğun bir göstergesi olan CE markasını taşımayan hiçbir ürün Türkiye pazarında satışa sunulamayacaktı. CE markasını taşımayan ürünlerin tüketicilerin kullanım güvenliği açısından büyük tehlikeler yarattığı bir gerçektir ve bu kurallara uymadan üretim yapan firmaları da çok ağır yaptırımlar beklemektedir. Mas Grup üretim gamında bulunan tüm ürünler CE belgesine sahip olup, tüketiciyi yanıltarak, piyasada haksız rekabete yol açan firmalarla da hukuki mücadelesine devam edecektir. Özellikle pompa, hidrofor ve genleşme tankı kullanıcılarının yeni bir ürün satın alırken CE markasına dikkat etmesi gerekmekte ve firma tercihlerinde de bu hususu göz önünde bulundurmaları tarafımızca arzulanmaktadır. Servis hizmetleri Mas Grup olarak; satış sonrası servis hizmetimizi çok iyi bir kalite anlayışıyla yapmaya çalışıyoruz. Türkiye'nin her yerine en geç 24 saat içinde sorunu çözecek bir ekiple hizmet vermeyi garanti ediyoruz. "Yedek parça yurt dışından gelecek, hata bizden değil". "Bizim ürünümüz arıza yapmaz". "Servis bedelini önceden banka-ya yatırın daha sonra problemi teşhis etmeye gelelim" vs. . . Bütün bunlar maalesef Türk Pompa kullanıcılarının yıllardır karşılaştığı hizmet anlayışını yansıtan birkaç kısa alıntı. Biz Mas Grup olarak mamulü satarken gülen, servise gelince somurtan hizmet anlayışını yerle bir etmek isteyen ve "gerçek hizmet, ürün çalıştıktan sonra başlar" felsefesini sektöre yaymayı düşünen bir anlayış ile yola çıktık. Umarız sektördeki tüm firmalar bu anlayışı benimser ve Türk tüketicisi hak ettiği hizmeti alır. Türk pompa pazarı Türkiye'de çok kesin verilere dayanmamasına rağmen tahmini olarak 1 00-1 1 O milyon USD'lik bir pompa pazarı mevcut. Türkiye'nin nüfus büyüklüğü ve potansiyeli göz önüne alındığında bunlar aslında çok büyük rakamlar değil. Türkiye'de mevcut belirsizlik ortamı, kısır pazar şartları ve düşü kar oranları yine de yabancı pompa firmalarının ülkemize olan ilgisini azaltmıyor. Aksine Türkiye'nin jeopolitik konumunun, özellikle Orta Doğu ülkelerinde ve Türki Cumhuriyetlerdeki mevcut pazarlara bir köprü vazifesi� • .-..-.. görmesi onları daha da cezbediyor. Ben Türkiye pazarında kısa vadede belirgin bir b� yüme beklemiyorum ancak rekabetin tem posu biraz daha artacak, etik değerlere Vf! kmuelltalenrıec ı haklarına saygılı, satış sonrası hizönem veren ve optimum fiyat seviyesini yakalayan üreticilerin pazar paylarını arttıracağına inanıyorum. Mas Grup bu konuda iddialı ve hedeflerimizi her geçen sene daha da büyütüyoruz. 183 .. ın -. . . , 'iii �
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=