Tesisat Dergisi 97. Sayı (Ocak 2004)

o N ... .. u ... "' .. (1) ·.; ·e, .. C " � iii E Terminali Elektrik Dağılım Şeması 1122. .4477 kkVV MJnııel tr•nsfer dogm., Halen terminali n açık olan yedi kapısı, iç ve dış hat uçuşları için hizmet veriyor. Ancak herşey sona erdiğinde E Terminali uluslar arası uçuşlara hizmet veren bir yolcu ter nali olacak. Bu nedenle, E Terminali, Conm t i i ­ nental Havayolları filosunda bulunan her tip uçağa hizmet verecek şekilde tasarlandı. Birden fazla uçağın park edebileceği park alanları sayesinde, kapıları n çoğunluğu bölgesel yolculuklar için kullanılan küçük uçaklardan geniş gövdeli 777'Iere kadar şitli uçakları n yanaşmasına olanak ta çne ı ­ maktadır. Böylelikle, operasyonlara büyük biresneklik sağlanıyor çünkü terminal ileride yoğun bir iç hat ve uluslararası uçuş tr laşacak. afiğiyle karşı5. Rahatlık ve Güvenliğin Zirvesi E Terminali ana planı nı n son haline kav ması ayrıca terminal dışında yapılacak ge u liş ş­ me çalışmaları na da bağlıdır. Park yer rindeki rahatlık ve güvenlik, salt Houston' l d e a değil, ülke çapı nda devam etmekte olan çok sayıdaki projelerde de özellikle o lanılması gereken hususlardı r. dakYine de, terminal içindeki yaşam kalitesi müşteri tatmini açısından çok önemlidir ve Continental Havayolları, E Terminali'nde o dukça samimi bir ortam yaratmayı başarmış l . Bütün tesisin sorumluluğunu aldığı için 168 P<W Mtd XFMR 3 000 kVA 12 ,uw 4tı0/277"'°" " Şema 1. Şemaya özdeş ikifarklı eııeıji dağılım sistemi, terminalin doğu ve batı yk oı sı ıı /ma lr aıır ıd ın a aıı faal rdkı kl ıl aşreı b ee lkeek ı ar ilğı i i svıearsi ­ yorlaı: şirket ayrıcalıklara sahip olabilmiş. Elektrik sistemleri ni n tasarımı nı üstlenen Carter & Burgess şirketi aynı zamanda yiyecek satan yerler, yiyecek saklama depoları, bazı lo kanta ve mağazalara ayrılan mekanları n i n şaatı işini de üstlenmiş. "Yeni yapılan havaalanları uçakların inip kalktığı büyük alışveriş merkezlerine ben ziyor" diyor Walker. E Terminali'n pan yerl�r 15.000 m2'lik bir a d la en saa tyı şa yyaı l ­ mış olan "havalan, alışveriş merkezini" o turmuş. Burada 30'dan fazla markanı n ü lurü şnünü bulmak mümkün. Continental Havayolları yolcuları nı n rahat etmesini istiyor. Uçuşlar arası nda dinlen mek isteyen yolcuları da un rekiyor. utmamak geDevasa büyüklükteki terminalin tam or sı nda, sadece üyelerin girebildiği ve Cont t a i ­ nental binası ndaki en büyük dinlenme yeri olan üç katlı Başkanlar Kulübü bu amaçla i nşa edilmiş. Değerli uluslararası uçuş yolcuları burada bulunan duş kabinlerini kullanabilecekler ve vale hizmeti alabilecekler. Başkanlar Kulübü'nde ayrıca her an nılmaya hazır İnternet bağlantılı 60 ade k t u ö l z la el bilgisayar ve bir de medya odası bulunacak. Hava Kalitesi İyileşiyor: Elektrikli Taşıtlar Bavııl ve çaııtlllar smıjlaııdırıldıktaıı soııra, geııellik/e dizel motorla çalışan çeşitli tiirde yer /ıizıııeti vereıı araçlar (GSE) aracılığıyla ilgili ııçağa ya da terıııinale taşmırlar. Dizel yakıt Hoııstoıı kentine lıiç de gerekli olmayan eıııisyoıılllra ııedeıı o/ıııaktadır. Contiııeııtal Corporate Real Estate şirketi Geııe/ Miidiirii Rob Wa/ker, "Hava kirliliğiııin en yoğıın oldıığıı keııtler açısmdan bakıldığmda, Los A ngeles'la başa başyarışıyoruz" diyerek şaka yapıyor. Aııcak ııe Contiııeııtal Havayolları, ııe Hoııstoıı 'da yaşayaıı insanlar, ııe de Texas Çevre Kalitesi Koıııisyoıııı içiıı eıııisyoıılar giiliiııecek bir komıdıır. Wa/ker, "Coııtiııenta/ ve Hoııstoıı belediyesi lıavaalanmdaki eıııisyoııları azaltmak içiıı önemli girişiııılerde bıılımdıı. Coııtiııeııtal tiiııı araçlarım elektrikle çalıştırma projesini 2005 yılmda taıııam/aıııayı plaıılıyor" diyor. B ve C Terıııiııalleri 'ndeki k"pı/ara şiıııditlen feder(I/ lıavacılık staııdartlarma ııygıııı şekilde, elektrikle çalışan araçlar içiıı elektrikli GSE şarjları yerleştirilmeye başlaııdı. E Terminali ise şarj ci/ıaz/arını, mekanı eldeıı geçirerek değil de, oııları BOS ile birleştirerek yeııi bir tesise yerleştirme fırsatım yakalamış oldıı. Elbette, b11111111 gerçekleşebilmesi içiıı öııem/i miktarda bir ek tiiketiııı olacağı diişiiııiilerek elektrik sistemlerindeki tasarımlar gözdeıı geçirildi. İster bir bavııl arabası, isterse bir yiyecek kaıııyoıııı veya yakıt aracı olsıın, elektrikli GSE fi/osııııdaki lıer araç biııa içiııdeki 480 volt/ıık elektrik dağı/1111111a bağ/antılamııı lıer şarj aletini kııllanabi/ecek. E terıııiııali'nde çalışan uçaklar arasmda giin boyımc" /ıizmet vereıı ve elektrikle çalışan yer /ıizmeti vereıı taşıtlar 20 dakikada şarj işlemini tamamlayabilecekler ve tiim kapılardaki prizleri kııllanabilecekler. Terminalde elektrik yiikiiııiiıı eıı faz/" oldıığıı zamanlarda yaııi geceleri biitiiıı yer lıhmeti vereıı taşıtlar iş başmda olacak. Şarj sistemi bilgisay(lr/ar/a koııtrol edilerek lıer araca ihtiyacı olaıı miktarda elektrik verilecek ve eıı fazla verimlilik düzeyi yakalaıımaya çalışılacak. Coııtiııeııtal Havayolları şirketi elektrikli yer hizmeti vereıı taşıtlar için biiyiik miktarda ek maliyeti gözdeıı çıkardı ve bu çevre dostıı seçenekle diğer lıavayollarıııa bambaşka bir yol açtı.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=