H V A C D D s A s 1 "' oo N E iii .. � a, >, .. uı -.. ·;;; DEPLASMANLI - . . HAVA DAGITIM SiSTEMLERi Displacement Air Distribution Systems Çeviren: Levent Kılıç (EMO Teknik Tesisat Malz. Taah. Tic. ve San. Ltd. Şti.) Kaynak: Krantz TKT GmbH Teknik Yayını 1. Temel Prensip Deplasmanlı hava dağıtım sistemlerinde Şekil 1 'de deplasmanlı hava dağıtım sis- tinden dolayı, hava besleme hızından prensip olarak düşük momentumlu bes- teminin kullanıldığı bir ortamdaki hava büyük değerlere ulaşabilir. Hava hızının leme havası ve ısı kaynaklarına (insan, hareketleri görülmektedir. Burada dü- maksimum değere ulaştığı bu bölge ya- aydınlatma, elektrikli cihazlar vs.) ihti- şük türbülanslı besleme havası, iç ortam kın zon olarak adlandırılır. Buradan sonyaç vardır. sıcaklığından daha düşük sıcaklıkta, dü- ra işgal edilen mahaldeki hava hızla- t lsı kaynakları şük momentum ve hava besleme hızın- rında, mahalde bulunan ısıl yüklerin t Düşük momentumlu besleme havası da (genellikle u0 $0,2 m/s) geniş yüzey karşılanması nedeniyle, azalma olacak- alanına sahip hava dağıtım elemanı yar- tır. Sonuç olarak yakın zonun büyüklüSimgeler: dımıyla mahale sevk edilmekte ve sevk ğü şu parametrelere bağlıdır; u 0 =Hava çıkış hızı - m/s edilen besleme havası zemin üzerinde t Kullanılan hava dağıtım elemanının v 0 =Besleme hava sıcaklığı 0c ince bir hava tabakası oluşturmaktadır. kontrüksiyonuna umax =maksimum hava hızı - m/s Besleme havası, kullanılan hava dağıtım t Besleme hava debisine u1 _ 1 =Zemin üzerinden 1,1 m mesafe- elemanının yüksekliğine ve besleme ha- t Besleme hava sıcaklığı ile iç ortam deki ortalama hız - İç ortam hava hızı vası ile iç ortam havası arasındaki sıcak- hava sıcaklığı arasında ki farka v 1 _1 =Zemin üzerinden 1 ,1 mesafedeki lık farkına bağlı olarak, aşağı doğru bir sıcaklık - İç ortam hava sıcaklığı -°C akış teşkil edecektir. Zemin bölgesinde, Şekil 2 ise; mahaldeki hava kirleticile- u 0_ 1 =Zemin üzerinden O,1 m mesafede kullanılan hava dağıtım elemanından rinin dağılımı hakkında bilgi vermek- ki ortalama hız - Zemin hava hızı yaklaşık 0,5 ile 1,5 m mesafede hava tedir. Buradan şu sonuç çıkarılabilir, v0 _ 1 =Zemin üzerinden O,1 mesafedeki hızı artmakta ve maksimum bir hıza deplasmanlı hava dağıtım sistemlerinde sıcaklık - Zemin hava sıcaklığı - °C (u,.,,.) ulaşmaktadır. Bu maksimum hava amaç, yakın zon dışında iki farklı hava vd =Emiş havası sıcaklığı -°C hızı, yoğunluk farkı ve yerçekimi kuwe- katmanı oluşturmaktır, ki bunlar; Şekil 1 Şekil 2 -- " / -..........: / ' // ....... - e , , \ r \ /. I ( I ı ' ı / i ) J 1 t 1 1 . \ " / � 'y,, \ '\, - •• Uu<0,2m/s ._ \ ' .... 11_1 ...... ıs ' � "ı t ·l � ı,_, - I / i= = o - t.•2(l"C u_>u. Yakı n Zon Yakın Zon Şekil 1 ve 2 deplasmanlı hava dağıtım sistemlerinde hava dağılımı. � 72
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=