Tesisat Dergisi 94. Sayı (Ekim 2003)

.. ti) lncreasing lmportance of Computers and Service Programs in Companies That Provide After Sales Services Günümüzde artık ürünlerin teknolojik farklılıkları ve teknik özellikleri kadar, müşteriler i k l a e kurulan sıkı ilişkilerin de çok önem zandığı bir dönem yaşıyoruz. Her geçen gün artan firma sayısı, ürünlerin çeşitliliğ nolojik yeniliklerinin birbirine çoikveyatekkın o ka lması, firmaların yeni müşteri kazanma ve zanılan müşterileri ellerinde tutab mnuaskutanddıra. Bsourruenkalar yaşamasına se i b lm ep e k o o lbet ortamı, işletmeleri ürün vpeazmarülaşmtearsi ında yeni yöntem arayışlarına itmiş beklentileri ile gereksinimlerine cevap verebilecek mal ve hizmeti tçirıkmmeıyşteıry. önelik kalite anlayışı yöntegmeriçoerktaleyşa Hızlı rekab l u k l a r, ş i r k e e t t l e r o i r m ta ü m ş ı t e v r e i l e e r k l e o n o o l a m n i ki lidşkuirlgeurinni tekrar değerlendirmeye zorlamış, bu durum müşteri hizmetlerini stratejik bir araç haline getirmişti r. Önceden bu konuda yapılan harcamalar hep bir masraf olarak değ dirilirken günümüzde satışları artırmaekrlieçnin en önemli faktör haline gelmiştir. Özellikle son yıllarda tüketici oldukça b lenmiş ve satın aldığı ürünlerin ambalajı i , l i n p ç a ­ zarlaması ya da fiyatı dışında, servis hiz lerinin yeterliliğini daha fazla sorgulamaymaevte araştırmaya başlamıştır. Bundan dolayı ürün satışı yapan firmalar, satış sonrası hizmetlerini güçlendirmeye ve daha kaliteli hale getirmeye başlamışlardır. Öyle ki, ürün paz al ı rrkt ıekns açteı şş istol i nsraatsı şı vf ier mr i l ea nl a rhı ia r a s ı n a dr l aa mk i ar seı kyaabpeı t zmette de kendini göstermeye başlamış, hatta firmalar satış 44 sonrası müşteri hizmetlerini ürün pazarlama argümanlarında en üstsıralara çıkartmışlardır. Satış sonrası hizmetleri ile ilgilenen servis firmaları da eski usta-çırak mantığı ile çalışan küçük işletmeler olmaktan çıkmış, ciddi h h i i zmet firmaları haline gelmişlerdir. Artık zmet firmalarında kalite, hız, güvenilirlik, bilgili ve daha iyi organize olmak kavramları ön planda yer almaktadır. Bütün bu gelişmeler ile birlikte bilgisayar s h i i stemleri ve servis programları da satış sonrası zmet firmalarının vazgeçilmez el aletleri olmaya başlamıştır. Artık servis firmalarında masalar üzerindeki kayıt defterleri kalkmış ve telefon ile arayan bir kullanıcıya çok kısa bir zamanda hizmet verebilmek mümkün olmaya bi l eaşslaemrvıişstfırir. mTeaklanriıkgsüenrvlüiskpsreorgvramları yard ı m ı is işlerini, hatta iblearkiımtarhihilerde verecekleri servis ve periyodik zmetlerini dahi organize eder hale gelmişlerdir. Bu sayede zamanı daha optimum kullanabildikleri gibi, iyi bir planlama yaptıkları ni çı innd amuüyşat ebri il ymee vaevradni tkal ej ı r ei l dr aen edtemv iuş ll aerrad i rz. aAmyan ı zi laemi lagni ldi da eytaapytlııkrl aarpı oi şrl el armi vael amr ıüaşltae r i portföyl e r i bilme, yıllık, aiyyilıgköyraeda günlük olarak iş kapasitelerini daha b lerini dahilma eisaveb ei tl el ir ikyoıyl laabr iilçmine şiimrkkeat nhıedbeufl ­ Smeurvşlardır. is hiz sma ay nessl ianrdı neı m n ç e ö a t lç l i ı n ü ş i a l m vn e e la r s e r in ı n n e t y e iş a k rn k d i a s ım p y a e c s ı n i o l t e e la r l i n e n r ri p a v e p e r o f ro l i a ş ri r çözme başarıları görülebilmekte bu sayede personel ile ilgili değerlendirmeler daha iyi yapılabilmektedir. Verilen hizmetin kalitesinin de ölçülmesi tabi d eki u d t r i o l . m pBl aumn ukna l iitçei na ns learyvı işsı npı nr oegnr aömn eı mi çl iinuen sduarhu i l iş bir tüketici memnuniyeti anketi ile bmeelimrlinzuanmiyaentlianrda müşteriler aranarak hizmet in ölçümü ile ilgili anketler ve raporlamalar yapılabilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu gelişmeler ile beraber müşteriler de, servis firmasını aradığı zaman kullandığı cihaz ya da cihazlar ile ilgili tüm bilgileri ve o güne kadar yapılmış servis hizmetlerini anında öğ bilmekte ve ihtiyacı olan hizmeti çok kısraenza e­ manda alabilmektedir. Al anr ıan df ai rnmsaal at ırl a(ni t hü ar ül antlçeı r- üi lree ti ligc ii )l i, ssüerrevki sl i fr ai rpmoar ­ lamalar isteyeb ramları cihazl a ri dl ma eykatşeadn iar.nTpe rkonbi kl esme r vv ei s aprrıozga ­ ları değişik alternatifl i raporlar ile ana firmaya sunma imkanını da sağlamaktadır. Bu sayede sif stemli çalışan servis firmalarının kalitesi ana irma gözünde daha fazla artmaktadır. İyi ürün satmak, iyi pazarlamacı olmak ya da çok iyi bir usta olmak kavramları artık, bir ürünün tercih edilmesinde tek başına bir an-lam içermemektedir. Tüketici aldığı hizmette toplam kaliteyi aramaktadır. Teknikservis programlarının kullanımı bu kaliteyi artırıcı unsurlardan biri olmak ile beraber artık servis firmalarının vazgeçilmezlerinden biriolmaya başlamıştır. it]

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=