Tesisat Dergisi 91. Sayı (Temmuz 2003)

E N D Ü s T R i D E T E s i s A T D D s V A s 1 M oo N EE � ;;; :§ E' QJ o ;;; .!!1 "' İ NTERVAILF'ten Yeni Spirax Sarcc> Duyargalı Kondenstc,plar New Spirax Sarco Sensor Steam Trap Valves From İntervalf -h a r kKaoçnadkel anrsıtokpolal ardaki b u ­ y tesbit edilemi yor, bunun sonunda ciddi enerji ka y rasal ka ıpları ve payıplar meydana geli yordu. b B u u h s a o r r u c n i h a a z ç o l a z r u ı n m d a o l ö a r n a d k e , g S e p l i e r a n x ü S r a e r t c i c o i l e ( r İ n d g e i n l t e b r i e r i ) , o d l a u n yBaur güarl ı ükno ni ldee, n bs tuohpal ar r ı küarçeat tği .ı olup olmadığı kola y nebili ca izleyor. Türkiye'de bu ürünü Spirax Sarco'nun Türki ye Temsilcisi olan İntervalf, pi yasaya sürüyor. K ko o l n a denstop buhar kaçaklarını kesin ve y bir şekilde tespit eden Spiratec kontrol sistemi, şimdi kolıdenstop ile e d n u tegre olarak üretilmektedir. Yani, kontrol yargası kondenstobun üze-rindedir. Özellikleri: t Du yargalı kondenstopların düzenli t vKeessitüvreekkolilakontrol imkanı vardır. y buharkaçaktespit imkanı sağlar. ÜNİVERSAL MAKİNA'dan Yeni Ürün: Kömür Brülörü New Product From Universal Makina: Coal Burner - 0-1Ommbüyüklükte, ocak artığı, ucuz kömür; kazanın yapısına göre üstten ve ya önden pnömatik olarak, ş hu e akvi al d ei l eo ckaakr ı işçtiınr ıel a pr aüks,k üt rütrübl üürl .a On scl ıa ğbıinr ygun dizaynından dolayı yüksek spıacraçkalılkatra, ufak parçacıklar, havada, iri yanmaya hazır hale gelmiş (kurumuş) vazi yette, özel, su soğutmalı stas yoner ızgara üzerinden yanmasını tamamlar. Ocak içinde yanma bir bmreünl ö rkaalepvl ai rg. i bOi lou lşuaşnu r kvüel obceağl iır ltiampeariyotlarda (8 saatte bir) elle vey Ymaantmikas,iskteapmalseitreile kazan dışına a a l o ı n to ı r. ye bağlı olarak kazan içinde ve ya büyük kapasitelerde, kazan önüne konacak su borulu ön ocakta yapılır. Bu sistemde linyitten, antiresite kadar her kömür başarı ile yakılır. Kapasite değişikliği istemlerine süratle u yum sağlar. �fırırrERVALF INTERNATIONAL VALVE CENTER t Kk oonn tdreonl s ti oç bi nu nhöenr hü an ndge iveb ai rr kcai shıan dz aa ihtiyaç yoktur. t Mevcut kondenstop y gneıldreığkı zaman herhangi ebr iinr et akdui llal at a yoktur. t gKeornedkesnes t oubzaa gk et ar enk imz al enmu eel (cS iPh3a0z) ,ı (Rl6C) bağlanabilir. B m u e har kaçıran bir kondenstobun işletye verdiği zarar büyük boyutlardadır. Ök or nn de ğe inns; t oe pn k1 üOç übka rç abpatsaıkni ç t( 1a/ 2b"u) hbai rr kaçırırsa, 18 ton/yıl fuel oil kaybına 6n ebdaern boal us ı rn. ç( t1 a" ) bçuahpat ar kki abçi rı r kı ros an d7e0n sttoonp/ yol fuel oil kaybına neden olur. Bu hesapları y sdtuo b u k o n t r aopl t eı ğtı mmıez nzianm aönnkeomn di evne yargalı kondenstobu kullanmanın gerekliliği anlaşılacaktır. Bilgi için; İııtervalf ilan sayfa ııo - 24 Özellikleri: t Oilecak artığı ucuz toz kömürü (0-1 O) başarı yakar. t Liny yakiıtlatebni,liar.ntiresite kadar her türlü kömür t Aynı kazanda herhangi bir tadilat y madan, sıvı apılyakıt/gaz yakılabilir. t Çok i yi bir yanma verimi elde edilir. Katı yakıt tozları tıpkı bir brülör alevi gibi yanına hücresini doldurur. t Kömür beslemesi otomatik yapılır. t Kınöamksü.r3b0esınlemuzeabkluıkntkaeri kazan önünden yarı çap (öne, yan tarafa) herhangi bir yere konur. t Ykaönmmüar üh ükcur reusti nmeaske vi çki ne doi cl ma ke ki tçei nodl ae nn tboizr md ı ği kı tnadr asnı c ah ka vgaa zk iar ll ıept i tcei kNr aor xo cma ği kat abr ıa sdı la azalmış olmaktadır. t Y o e c t a e ğ r ın li u ocak sıcaklığı sağlandığından ve ygun y diğinden, a erinden sıcak 2. hava verilyrıca kazanda da uygun bir diza yn y rın apıldığından, uçucu parçacıklayanmadan kaçması mümkün değildir. t Pahalı bir devreye alına veya çıkarma mali yeti yoktur. t Ocak içinde, arıza yapabilecek herhangi bir hareketli parça bulunmaz. 176 � Bilgi içiıı; Üııiversal Makiııa ilaıı sayfa ııo - 205

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=