"' o o N N ::, E E � ' ... .. 1/) yayınımız bu ay itibari ile piyasaya çıkardığımız Prof. Dr. Mete Şen'in destekleri ile hazırlanan "Santrifüj Pompalar ve Pompa Tesisatları " adlı kitabımız. Bu kitap, bir pompanın seçiminden montajına, tasarımına ve montaj sonrasında işletmede uygulanacak kurallara kadar çok geniş bir yelpazede bilgiler içeren yaklaşık 250 sayfal ık çok ciddi bir kaynak. Ayrıca Teknik koordinatörümüz Dr. Baha Atabek hocamızın hazırladığı pompa ile ilgili daha pratik bilgiler içeren, uygulamaya yönelik bir yayınımız olacak. Seminerlerimiz son hız devam ediyor. Büyük sanayi kuruluşlar ı ile sürekli olarak ortak çalışmalar yapıyoruz. Bu sene bunları biraz daha yo ğunlaştıracağ ız. Çünkü doğru seçim ve doğru işletme, o ürünün daha uzun yıllar sorunsuz çal ışmasını sağlar. Orada bizlere büyük görev düşüyor. Yıllard ır bunlar ihmal edildiği için yanlış işletme şartlar ı ve yanlış kullanımlar sonucu pek çok ürün ar ıza yapmış, kullanılamaz hale gelmiş ve bir anda ürünün imajı kötü bir duruma düşmüştür. 2004 yılı bu anlamda çok ciddi çalışmalara gebe... Bilgi paylaşıldıkça artıyor. Biz bunu hepsöylüyoruz ve paylaşmaya çal ışıyoruz. Olaya sadece biz biliriz edas ı ile yaklaşmıyoruz. Herkesten alacağımız çok farklı deneyimler var. Ama en azından 25 y ıldır biriktirdiklerimizi de piyasa ile paylaşmak istiyoruz. Biz Mas Grup olarak bayilik sisteminin çokönemli olduğuna inan ıyoruz.İthalatçı firmalardan ay rıld ı ğımız en önemli noktanın da bu olduğunu görüyoruz. Maalesef ithalatçı firmalar kendi pa zarlar ında kurdukları organizasyonları buraya da taşımak niyetindeler. Gözlemlediğimiz kadar ıyla, Türkiye'de bayilik sisteminin yerine, ana firman ın kontrolünde çalışan bir veya iki büyük dağıtıcı mantığı ile ürün satmak gibi bir niyetleri var. Ben bu durumu büyük sermayeli hipermarketlerin Türkiye'ye ilk geldiği yıllara benzetiyorum. Büyük hipermarketler nas ıl orta ölçekli veya küçük bakkallar ı öldürme hedefiyle yapılanmışsa, maalesef sektörümüzdeki büyük ithalatçı firmalar da bu yolu izlemeyi hedefliyorlar. Fakat biz bu yapılanmaya gitmedik, niyetimiz de yok. Pazarlama kanal ı olarak yetkili bayilerimizi seçtik. Onlarla beraber bu yola devam edeceğiz. Güçlü bayi, güçlü firma misyonu ile hareket ediyoruz. Yıllardır bizimle omuz omuza çalışan ve bizim büyümemize destek veren bayilerimize olan vefa borçlarımızı hiçbirzaman unutmadık. Her şeyi tek başım ıza başardık demedik ve demeyeceğiz. Herkesin bu çorbada bir tuzu var. Zaman içinde aram ıza yeni katılan dostlarımız da oldu. Bu konudaki seçim yaparken önceliğimiz işini seven, ileriye yönelik planlar yapan ve gelişime açık firmalaryönünde oldu. Yoksa bir firmanın finansal yönden çok güçlü olması, çok fazla eleman çalıştırması gibi etkenler bizim gözümüzde daha geri planda . Seçtiğimiz firma bizimle beraber bu yola çıkmaya, ileriye gitmeye hazır mı? Bu soruya olumlu yanıt gördüğümüz anda o firmaya biz destek vermeye başlıyoruz. Burada da oldukça seçici davrand ık. Mas Grup'un attığı adımlar ve büyüme trendi sayesinde pek çok firmadan bize bayilik yapma teklifi geldi. Daha önce bizimle çalışmak isteyemeyen firmalardan bile bizle çalışma konusunda talepler aldık. Ama bayi sayımız makul bir seviyede artış gösterecek. Çekirdek yapımız korunacak. Halkalar güçlü olmadığımız bölgelere doğru biraz genişleyecek. Bizim kimsenin ka zanc ında gözümüz yok. Bayilerimizin daha fazla kazanmas ı, daha fazla kar etmesi bizleri çok mutlu ediyor. Onların güçlü olmas ı bizi de güçlü kılıyor. Bayilerimizi hiçbirşekilde münhasır bayi olmaları konusunda zorlamıyoruz. Buradaseçimtamamen kendilerine ait. Firmamız ın ürününden, kalitesinden memnun ise, müşterisine hiçbir sıkınt ı duymadan önerebiliyorsa, amac ı olan karı da elde edebiliyorsa ve firma ile uzun vadeli çalışabileceğine, ona güvenebileceğine inanıyorsa zaten benim mal ımı zorlamasam da satacaktır. Münhasır gibi çal ışan bayilerimiz de var. Artık öyle bir bütünleşmişiz ki başka bir firmanın ürünü akıllarına dahi gelmiyor. Ona yüksek karlarla bayilik veya satıcıl ık teklif edenler var ama, hep söylediğim gibi k ısa vadeli kazançlarda gözleri yok onların. Birlikte uzun bir yola ç ıktık, bu yolda inşallah başarılı olacağız. Servis çok tehlikeli bir kelime; benim çok güçlü bir servis ağ ım var demekle olmuyor. Servis dediğiniz yap ının niceliğinden ziyade niteliği çok önemli. Sizin yüzlerce servisiniz olabilir ama problemi çöze medikten sonra bunlar ın hiçbir anlamı yok. Süslü arabalarla, temiz tulumlarla dolaşmalar ı hiç bir şey ifade etmiyor. Bizim ürünümüz çok farkl ı bir ürün, sistemle de yak ından ilişkili. Dolayısıyla biz servis organizasyonunu kurarken ve servis hizmetlerini verecek arkadaşları seçerken bölgesel olarak sadece pompayı tanıyan değil, sistemi de çok iyi bilen arkadaşlarla yola çıktık. Onun içindir ki yüzlerce servis birimi kurmad ık. Olay salt pompayı tamir etmek, sökmek ya da takmak değil. Bunu basit bir tesisatçı da yapabiliyor ama biz bunu çok farklı bir konseptte düşündük. Öncelikle kendi bünyemizde güçlü bir merkezi servis yapısı oluşturduk. Burada yine önemli bir gelişme, Avrupa'da bu işi profesyonel anlamda yapan ve satış sonrası hizmet verme konusunda uzman bir firma ile de anlaşma imzalad ık. Buradaki hedefimiz, Avrupa'da da istendiği anda Mas ürünlerine servis verebilecek bir yapı kurmak. Bu tarz profesyonel firmalarla da işbirliği yaparak aslında daha farkl ı tecrübeler de edindik. Türkiye'ye yakın vadede farklı bir servis konsepti, hizmet anlayışı getireceğiz. Yurtdışından bir sistemi al ıp, aynen uygulamak mümkün değil. Dünya devleri dedik, geldiler Türkiyeye ve hala baz ı şeyleri beceremediler. Türkiye'nin kendine özel şartlar ı var. Türk tüketicisinin düşünce tarzı ve yak laş ımları oralardan çok farklı. Merkez servis haricindeki diğersi!'Olsterimiz özerk olarak çal ışıyor. Servis için seçeceğiniz insanın 1 teknik olarak yeterliliğinin yanında ticari olarak da dürüstlüğü, iş bilirliği gerekiyor.İstendiği anda daha önce ürettiğimiz ürünlerin yedek parçasını ve servis hizmetlerini de verebilmek çok önemli. Çünkü şu anda bakt ığınızda ithalatçı firmaların çoğu tedarik noktalarını sürekli değiştiriyor. Geçen sene sattığı ürüne bile parça garantisi veremiyor. Bizse 1 O yıl süre ile satmış olduğumuz her türlü ürüne yedek parça ve servis garantisi veriyoruz. Biz hiçbir konuda mazeretler ardına saklanmıyoruz. Yetersiz olduğumuz konularda da bunu aç ıkça dile getiriyor, iyi olduğumuz konularda da iyiyiz, demekten çekinmiyoruz. Fakat maalesef sektörde yetersiz olunan konular hemen kapatılıyor. Tam tersi şekilde iyi olunan konular da olduğundan çok daha gösterişli lanse ediliyor. Sektör ise buna ilgisiz. Tercihleri yaparken o markaların bilinirliğini, fiyatını önemsiyor ama hiçbir zaman servisini, yedek par ça hizmeti değerlendirmeye almıyor. Avrupa'da bu tam tersidir. Ben Avrupa firmalarına markamla değil, üretim gücüm, mühendislik ve satış sonrası hizmetlerim ile ürün satıyorum. Teknik hiçbirzaman affetmez. Belki bugün birsorun ç ıkmaz ama 3-5 yıl sonra yapılan yanlış seçim bedelini çok ağır ödetecektir. Eskiden çıkan arıza ve hatalardan sadece üretici firma sorumlu idi, şimdi satıcı firma ve bayi de sorumlu. Artık malı satacak kişi de durup düşünecek. Sadece kar oranını,ödemevadesini değil, satt ığı ürünün servis hizmetini, yedek parçasın ı vs. değerlendirecek. EUROPUMP - Avrupa Pompa İmalatçıları Birliği'nin genel kurulunu geçtiğimiz günlerde İstanbul'da yapt ık. Özellikle POMSAD Yönetim Kurulu Başkanı Kutlu Karavelioğlu'nun üstün çabalar ı ile gördük ki, gerçekten Türkiye'deki firmalar dünya firmaları ile her alanda boy ölçüşecek durumda. Buradaki toplantılarda yaptığımız sunumlarda onlar da çok şaş ırdılar. Bu sınavı biz gerçekten büyük bir başar ı ile verdik. Türkiye'deki firmalar için gerçek işbirliği imkanlar ı oluştu. Türk markasını bizlerle beraber sektördeki herkesin anlatması, tanıtmas ı, yükseltmesi gerekiyor. Bizim çocuklarımız ın geleceği burada. Bunun da çözümü üretim, üretim, üretim. Türkiye ancak teknoloji üretimi ile söz sahibi olur. Ama ticareti de, tüc carlığı da • • • ek zorunda. olmuş, dünya markası haline • ·ıerimizin sayısının artması en dileğimiz. Biz bu işin öncüsü olduk umanın diğer üreticilerimiz de bu mücadelede bizleri yalnız -'Mfillmaz. itJ
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=