Tesisat Dergisi 91. Sayı (Temmuz 2003)

Özellikle Avrupa pazarında büyük bir talep daralması var. Yani Avrupalı üreticiler kendi ülkelerinde mal satamaz duruma geldiler. Hem acımasız bir rekabet var, hem de ülkelerdeki alıcıların alım seviyeleri maalesef sanıldığının aksine düşmeye başladı. Rekabetten dolayı da fiyatlar çok geriye gidiyor. Bu firmalar kendi ülkelerinde yaptıkları üretimleri; giderek maliyet hesaplarının da etkisiyle, kendi ülkeleri dışında daha uygun fiyatlarla üretebilecekleri ülkelere kayd ırıyorlar. Türkiye de bu anlamda onlar için çok uygun bir tedarik kaynağı. İhracatoperasyonlarımız bu eksen üzerinde de başarıyla devam ediyor. Dışarıdan bakıldığında nüfus değeri itibarıyle Türkiye büyük bir pazargibi görünüyor. Amaaslında sanılanın aksine burada pasta çok büyük değil. İthalatçıların Türkiye'yi nüfus anlamı lendirip tüketici ihtiyaçlarına, halkın n d g a e dl viyesine bakmadan çok klasik stratejiler i e r ğ s e e r ­ le pazara girmeleri ve pek çok yan etkeni hesaba k maları bizce yapılan büyük bir hata ve be a d t e mli a ni maalesefyine Türk tüketicisi ödeyecek. Dünya devleri pazarın gelişme döneminde çok güçlü şekilde, büyük bütçelerle pazara girmelerine rağmen Türkiye'de biz ve bizim gibi üretim yapan birkaç pompa firması hala dimdik ayakta duruyor ve yatırımlarına devam ediyor. Bu da bizlerin doğru bir yolda olduğumuzun ve bu pazara ne kadar iyi kök saldığımızın kanıtı. Kişisel gözlemlerim bu dünya devlerinin bizim gibi gelişmekte olan ülkelere girdikleri her noktada, o pazarın yerli üreticisini yaşatmadıkları yönünde. Yani yerli üreticiler piyasadan silinmiş ve pazar tamamen yabancı firmaların hegemonyasına girmiştir.Ama Türkiye'de bizim attığımız bu adımlar neti cesinde daha küçük ölçekli firmalarımız bile büyümeye başladı ve dünyaya mal satar konuma geldi. Türkiye pompa sanayisi geçmiş dönemden çok daha güçlü, çok daha bilinçli olarak yoluna devam ediyor. En azından Mas Grup olarak pek çok firmaya örnek olduğumuzu düşünüyorum. Yaptığımız atılımların, özellikle yönetim kurulumuzun aldığı büyüme ve yatırım kararlarının, tüm ekibimizin fedakarca çalışmalarının etkisi ihmal edilemez. Türkiye'de tesisat sektörü, ekonomik durumlara paralel olarak inişler ve çıkışlar yaşasa da olarak uzun yıllar hareketini koruyacak. Rekabet daha da kızışarak devam edecek. Taşlar da ancak 3-5 yıllık bir dönem içinde yerlerine oturacak. Maalesef şu anda ürünlerin ve firmaların menşei konusunda tamamen bir karmaşa sözkonusu. Şunu öncelikle söylüyoruz biz ithalata ve malzeıne'ye karşı değiliz; bizler subjektif v etiğe uygun olmayan yaklaşımlara karşıyız. B karşı olduğumuz, ithal malzemenin sınırlanmızdan içeri kontrolsüzce girişi; tüketicinin; yapılan reklamların ve yanlış yönlendirmelerin etkisiyle bunu bilinçsizce tercih edişi. B her platformda da dile getirmeye çalışıyoruz. İthal ürünlerin ve yabancı şirketlerin Türkiye'ye girmesi ne sağladı? Pazarın genişlemesine ve ürünlerin daha kaliteli hale gelmesine gerçekten büyük katkıları oldu. En azından bizleretoplam kalite yönetimi ve pa zarlama faaliyetl rinin profesyonelle e ş ­ mesine ciddi anlamında ışık tuttular. Bu firmalar olmasaydı; Türkiye' deki üreticilerin dünya pazarlarına açılması süreci biraz daha uzun olurdu. Bu vesileyle onlara teşekkür etmekve haklarını da teslim etmek istiyorum. Bazı firmalar pazar şartlarında ki bu hızlı değişime ve global rekabete kolay adapte olamadılar, vitrinlerini ve marka değerlerini kaybetmeye başladılar, umarım en kısa zamanda kendilerini toparlayacaklar ve Türkiye'ye hizmet etmeye devam edecekler. Gururla belirtiyorum Mas Grup olarak; teknoloji yatırımı, kalite anlayışı, ürün gamı, mühendislik desteği ve satış sonrası hizmetler anlamında, burada faaliyet gösteren dünya firmalarından hiçbir eksiğimiz olmadığı gibi pek çok artı değere sahibiz. Satış sonrası hizmetler için büyük bir yatırım yaptık. Bizler hep buradayız ve kullanıcıya bir telefon kadar yakınız. En uzak noktaya bile 24 saat içerisinde, tatil günü, kar kış demeden hizmetverecek, 1 O sene önce yaptığımız ürüne dahi yedek parça desteği verebilecek, eksiksiz bir sistem kurmuş durumdayız. Aslında ithalatçı firmaların satış sonrası hizmetler ve yedek parça tedariği konusunda pek çok kanuni yükümlülükleri var. Fakat bu firmaların çoğu servis ağlarını kurmak ve yedek parçaları stoklamak konusunda biraz yavaş davranıyor. Sattıkları ürünlerin pek çoğu yeni devreye alınmaya başlandı. Benim korkum bu firmaların zor durumda kalmasından ziyade, Türkiye'de bu ürünleri kullanan işletmelerin durması; otellerin, iş merkezlerinin, fabrikalarınzorduruma düşmesi. Türkiye'de sorun yaşayan bir kullanıcı ithalatçıyı veya servis merkezini arıyor, "ben bir servishizmeti istiyorum' diyor. Aldığı cevap şu; 'Bizim ürünümüzde bir hata olması mümkün değil. Muhtemelen hata sizden veya sisteminizden kaynaklanıyordur. Hata tespiti istiyorsanız, önce servis keşif bedelini yatırın, gelip tespit yapalım". Böyle bir mantıkla iş nereye kadar gider bilemiyoruz. ır:mı Mas Grup POMPA TESİSATLARI Vardar'a konu oluyoruz. Bizden yüksek kalite ve onların seviyesinde hizmet beklenirken, diğer taraftan da tüm birim fiyat l arımızın ithal ürünlerin yarı bedelinde olması isteniyor. Bu biraz haksızlık diye düşünüyorum. Biz müşteriye verilebilecek hizmetin en iyisini veriyoruz, hatta yabancı rakiplerimizden daha iyisini, daha kalitelisini veriyoruz. Tüketicimizin tamamı bilinçlendiğinde, hangi ürüne ve hangi hizmete daha yüksek bedel ödemesi gerektiğini anlayacak. Aynı şekilde yurt içi ve yurtdışı pazarlarla ilgili belgelendirme çalışmalarımız devam ediyor. Özellikle Avrupa direktiflerine uygunluk konusunda CE markalamasında büyük adımlar kaydettik. Şu an Mas'ın imal ettiği bütün ürünler CE sertifikasına sahip. Yurtdışı pazarlar ile ilgili yaptığımız standardizasyon çalışmaları, TÜV ve GOST belgelendirmeleriz tamamlanmış ve sertifikaları alınmış durumda. Yani Mas kararlı adımlarla yoluna devam ediyor. Yapılanmamız salt üretimde ve kurumsal yapımızda değil. Yıllardır bulunduğumuz Karaköy'ü üzülerek de olsa terk ediyoruz. Ataşehir'de yaptırdığımız yeni merkez ofisimize geçerek daha modern bir anlayışla merkezi operasyonlarımıza orada devam edeceğiz. Yeni ofisimizin açılışını Ağustos sonunda yapmayı planlıyoruz. Firma olarak tüm ürün altyapımızı tamamladık. Bundan sonrası tanıtıma kalıyor. Dünya fi malarından Türk rfırmalannın ayrıldığı önemli bir noktadır bu. Elimizde her türlü ürün, makina parkı m olanaktan var, ama marka tanıbmına Bundan sonra Türkiye'deki arını yaymak,

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=