btaunnınumgöaystaermektedir. Titreşim analizi ile arıza, il. Dönemde başlanabi l ir ve takip edilir; 111. Dönem'in ikinci safhasından iti baren her an rulmanın değiştirmesi istenilebilir; iV. Döneme geçmiş bir rulman her an dağılma ile karşı karşıyadır; her an değştirilmesi istenilebi lir. (Şekil 6) "" · � ;;;. I. Dönem Şekil 6. il. Dönem zaman Rulman arızası 111. Döneme gelmiş bir rulmanda sadece ruI manın arıza frekansları değil, b nikleri (tam sayı çarpan katları) u frekansların harmove arıza frekansının dönme devri ile modülasyonu sonucunda ortaya çıkan yan bDaönntelamrıdnevaorrltığayı aileçtıkaannıngıre. nRişulmfreaknaınnsdeğişimi kararını, iV. bandında yükselen titreşim eşiği ve bu bantta da var olan arıza frekansları harmoniklerini gördükten sonra vermek gerekir. (Şekil 7) 1 . Dönem Şekil 7. tÖozpel al lmi kal e- çrı kual mr maan farreı kzaanl asrı nı naı na itta noml dıunğduan up i k l e r i n h a n g i bi lmek bel l i ölçüde tecrübe gerektirse de, göz alışkanlığı oluştuktan sonra hangi pi kin hangi frekansın kaçıncı yan bandı olduğunu bulmak çok zor değildir. Şekil 7'de DB dış bilezik, 1 XDB dış bilezik arıza frekansını, 2XDB dış bilezik frekansının 2. harmonii (aslında fizik tanımlarına göre 1. harmoniği) anlamına gelir. Rulman arızalarının tanımında önemli bir husus da, titreşim taintraelişzitminiön lçnüeymeüayrızaapıdlaerdaikğidir. İşletmelerde genel kanı, bulunan arızanın, açılarak bakıldığı zaman dağılmak üzere olan bir rulmana ait olmasıdır. Oysa, böyle bir tanım için böylesi sofistike teknolojilere gerek yoktur. Zira, 111. Dönemden iti baren rulman titreşim 183 Moo N C: "' .!!? o o : : , , "' rJ) -" " ' ' 'iii rke ı, • Alışveriş Merkezleri, • Oteller, • Hastaneler, • Mağazalar, • Endüstriyel Tesisler, • Banka Şubelerinin mekanik ve elektrik tesisatlarının; -Sistem İşletmeciliği -Servis - Koruyucu ve Periyodik Bakımı konularındaki hizmetlerimizi yüksek standart ve kaliteli hizmet anlayışında, deneyimli personelimiz ile sunuyoruz. TION SERViS HIZMEllfRI IJD.ŞTI. Merl<ez : Halide Edip Adıvar Mah. Melikşah Sok. No 61/A 80270 Şişli / İSTANBUL Tel: (0212) 221 93 75 Faks: (0212)220 07 46 E•Posta: servis@etkinltd.com.tr lzmir Şube : Yıldız İş Merkezi 1587/1.Sok. No: 4/N 35110 Çınarlı, Bornova/İZMİR Tel: (0232) 462 2062 Faks: (0232) 462 2003 E-Posta: izmirservis@etkinltd.com.tr "ETKİN ŞİRKETLER TOPLULUĞU" www.f'tkinltrl.rnm.tr
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=