ya ön kn al estrrdee p1oXm pt iat rl aerşdi ma , gyaötraüyl ü r. O y s a , ve dikey ys eökn l seervei yeek goöl ar rüal ük r 1. X (Ş eekksiel n3e) lde de yükö bD a z i l e k a e l n li y k s l b e k o o m z n u o u k t şl o u la r ğ d n u a d b v ır e a ı l l r k m i o y ı l ş a a t b p a i y o le m k c o e p k n a u l k a m a r l d d ıc a a ı m k k a a o b b t u u o l l r e e u d d n i i l l d e e ü m b ş i e l e e y y c e e g b k ö i k l v ir e d . n e B , u ü d n z ik u e e n ri y n d d k a o e n n e r u a d m k e k d n a i a s , hareketi yaparak bir daire veya oval şheakriel l ik eb itr ye ot ml d ea syi a toa lya dr aükz l egmö r üüzl ee rbi ni ldi re. Ab as ll aı nnds ab, obz auzkel unğ upnodma pn a kdaay nvaakr l aonl aa nn eo nl me ar jsi ,ı npeodme pn iaynl eı n dçaoh ka zi yai y sı fa ob li at l ne nmmoi ş ytoapr aknıskmişiılneırioyyannaılttıarrak bazen analiz ve motorun bozuk eotl md ueğnui n ieznl e inyiimy oi nl ui , vkearpi rl.i nBi auynıur ı pa ymı rod toru ayrıca çalıştırmak ve şayet motor ad yann ı, sşaalyı ne ıtmyı a ypampaazr ss aa ps oormu npua nd amn oktaoyr naklandığına karar vermektir. (Şekil 4) dDui rku l pmoams ı pg ae lraerkdean nöol çk üt am, ddüeş eüyzdeor ği nrdu le tunun eksenel yön ile çakışması ve aynı dy ai kt aeyy dyüöz nl el me rdi ne hbeuml u yn amt aays ı dh eı rm. Bd eu yn aetdaeyn lde üdzül şeemy ddeo ğdr eu l tbu idr ab ier ki ns ee nde li ky öi kn ,i yönde yatay ve smalaı nl ı dı mı r. kDapiklienympu d o h i m k a e f p a y a z la y a s ö r ın d n d a le a r e k n b a u f p a l l u i z n n l e a o y u ı l l s a a ı ş n y m l y aa ö z n b a o d y ş ı e f l u y o ğ a la u ta n n y u yn o ö la n b r u a d l k u i kn s e e d y ç u , i ğ l o m u n e a d li o d d l ir a i . k Dik pompalarda eksenel, yatay ve EKSENEL DİKEY YATAY 6 X, dönme Şekil 3. Yatay pompal zukluğu spektrum görüanrtdüasüb. alans bot t d a it ik m r e e a ş y m i m yı ö b g n o l ö e y r r ü u d n l e ü c ra . 1 X F a ay f z r n e ı a k a ç a ç ı n s ıd s ı ı a n m d k a a a kl y ı i r n ü . k a s n e ın k 4.2. Ayak Gevşekliği/Ankraj Zayıflığı lPaor dmapna lba irrdtaa nçeoski sdıek ar ansktrl aa jn ızl aa ny ı fsl oı ğrı u n ve ayak gevşekliğidir. Özellikle, su ve sev edilen kimyasalın betonu ve ankrajı pz ar oy ıbf ll ea tmml ea rsiı ,n dy ai nne kaayynnı ankel adneannl ezr laey ı kf ol ı k g ro ö z r y ü a lü n r a . uğrayan şaseler nedeniyle de g c H ö il e e re r r v in m b ( a a m k k a i ı n m a a le c d s ıl a e a f r ,d o a b ld n a u z bğ ı e u iş k le gle t i n m bi i r e !) l i e ş p r le d o t e m m b p e u a ve s ı k mmaontı on r daı şyı na dk laa roı nr tı apy ae rçi yı koadni kd ou rl aurma k t la a e n r d k d b r a a i rj ç l b eo e r k t ao d l n a m u h a n a k u u n y g g e k r u ır e l ı a l k ı m p e b a y ie z li n o r. i r d l Ö u e ğ n r u n y e oa ğ p la in ıl n, ması gibi veya lenmesi gibi. şasenin tamamen yeniYayaatakygekvoşenkulşiğlai:ndırılmış pompa lard a Ayak gevşekliği ve/veya ankraj zayıflığı, makinanın gövdesinin zemin veya şase üzerinde salınımı şeklinde görülür ve sdi an idme as omr ou nt ovr ayr saa ,d da öpnomme pdaenvı nr i , f rheaknagni gs ıenvdşae kkl iekn ds oi sri unni ug,ösnteeyr iirn. Bn uorramdaal noel dyui n ğmuen udne vk rr ii t ef rr iedkea nş ös ıynl de at aynaı mt al ya nyı rö: nDdöenk i tditerneşeimn ,aşzay2etkadtikey yöndeki titreşimveya daha fazla ise o zaman burada ayak gevşekliği veya raj sorunu olduğuna karar verilebailinr.kEKSENEL YATAY � 6 X, dönme Şekil 4. Dikey pompalarda bal ğu spektrıım görüntüsü. ans bozuklu181
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=