Tesisat Dergisi 87. Sayı (Mart 2003)

"' oo N t: .. ... O:> .. V) 'iii ·e, CI) o -.. 'iii eclinıcaI ıntrodueti o) METRANS'TAN """' . . . EGIKYATAKLI VEYASTIKLAMA UNITELI . . . TILTING TIP ÇEK VANALAR Slanted Seat Tilting Check Valves With Damper Unit From Metrans Memt roa tnos r, pd ou mr upş al a ri sı tsaos ynou nc lua roı nl udşaakni s s i u n d ko e ç , V u A d G a r f b ir e m l e a r s i ı n n i ı n n ö ge n l l i e şt n ir m di e ği Teğüirkkiyyaetapklaı zvaeryınaastıskulanmuyaoür.n i t e l i çek valfleri e sB o n ir n e p u rj o c i u m k, e p b s a i a n i s s t ı t i n s a i a s n y h o e a d n t u e tı n n n d i d y a l a e , k m i m s o o u t t o o k r o r a u lo r n ız n d a u u s ı r p v m o e m a y s aı pa ka yı şaı nd ohğı zr uı , gçeerki avkaml fai ny akbaapşal anrm. Eağ ehrı zb ıun dg ea rni ftaVz laal fi sdei s, kaişça oğ kı dsaekri t sboi rn uş eç kl ai rl ddeovğea rb: ü y ü k b i r gürültüyle kapanır. Bmuenk ua nn i kn ee ltei cmeasni nl adr ıe v eb okraui d he a, tşti dı ndı en t l ti übmi r mekanik şoka maruz kalır. t Vs oalnf udci suk ignei nr i saitkeı şsearnt i db ei rnş edkui lrduer. ç a r p m a s ı b d B a a u s lg n ın a u a s n ı , h an p t e o t t m ın ic d p e a a s k i d i n b u d a r e u s ş ı n u o ç n l u d d ş a a a l n g n a kl a a a n y n m n i a a b k l a a la r s n ı ı y n al n a ç doaluşbtiurlreuşre. rek çok şiddetli basınç değerleri öKzognüv abnus i ysoonreulnt,a sma rüı mh el ı nt idl tii snlgi kç eakl avnaınnadl aa rkai ga rüanş üt ı rmmüazgdeel i şttai rmmaemç ea lnı ş mo ar tl aa rdı anne t ki cael sdi nı rdı le mıştır. Vy ıal lnaar di ma agl aetlçi şı stıi rAml mi ş aon l dVuAğGu f ier mğ i ka s yı naı nt askol nı , yç ea sş ti tı kl i l aüml kae lüenr ii tnedl ei çbei kr çvoakl f pl eor , mdpüan yi sat na ısn vy aol fnl eu rni nd ay ekr oi nni vçaonk st ai yn oanl eml ı şt adsuarruı mm dl ı a dç ıer. k eKğoinkv ayna st ai ykol ın, eyl at as st aı krlıamml ı at i lüt innigt eçl iekçevka l fv ai l el f arasındaki başlıca fark valf sitinin konu144 mudur. Şekil 1 'de konvansiyonel tasarımlı tbai rmç eakçvı ka l fkgoönruüml mdeaknt etdai mr. B ku avpaal fl ıi n kdoi snkui mn i na gelmesi 90 derecelik bir hareketi gerektirir. Şekil 2'cle görülen eğik yataklı çek vananın sdiet ir,e cdei kaeçyı ket akds eı r.n dB eu nn ey da ek lnal şeı,ke oğ li ak ryaakt a2k 1l ı bu li ar şçme ak s vı asl af tğel a, ndı ri s. kBi nu sdi tuer u2m1 ddae, r ek ca ep aönnı nc ea e md ğ a e i h k r a k y e ç a z a t e b a ku y l k ı a ç vk e e l k a d ş v a t a h ır l a f ı t l a e a r z , a d şki i d s d k d i i e n s t k l p i i n i o v l o u t t a r . m n A o y k a r t ç ı a c ı s a k ı ku zoankul amş tuı r ı l ymaı şt taı ry. De iks skei nn di çe yn ü z1eOy i ndi ne röezceel oe ğl ui şmt ul i r tual as na rdı mi r ıe ns açyaezsai nl tdı l em, ı şstuı r. aTkaı sş aı nr aı mkdaar kş ıi a b ç u ı k g e k l i o ş t n i r u m m e u l e r i l e n e t t a i c m e s i k n a d p e a , l d ı i s k k o i n n u t m am u Şekil J. Konvansiyonel tip, dik yataklı valf Şekil 2. Eğik yataklı çek valf aHr i aç sşı nü dp ah ke is ai zç, ı b5u9 sda ey reedcee, ydei sdküi nş üs irt üe l mo tüuşrtmü ra. ab ni rı nç de ak kvi aal fçeı s ka ıl yhaı zs lıakçoon kv adnashi yaoanzedl ı tr a. sDa irsı mk i nl ı si çu y üazkeı yş iınni an ökzaerl şeı ğ i oml lui tşat suarruı ml aı nsaydeisri en dn eç azaltılmıştır. Vi çai nl f gdei sçktlieğri mi n iizn ys iı tl lea rodtau rmmüah he ınzdı ni sı l ae zr abl itrmç oa kk fdaarnk l ıh ti da sr oa rl iı mk k üoznet rroi nl ldüevçeakl ıaşrmş ı ı şatğı rı.r lBı kul ınçl aerk vGael fr lçeer ket en nf ae lzel a, bbui l i tnüer nçl eö rz üa mr al seı rn, ddai sykei nr as il tı re. yt eadv iar şf abki ra tş de iksi kl di ne toa tmu rkma apsaı lnı ıktoenmu mi n aegt me l emke sküi ,r ebsi ir çç oe kk vuazl af imn açkat ba du ıkr . bUi r nşuetkui ll dınea ıknaapl aı dnı r ö bm n i r a e b s m i ı r l e p a r o r iy z m l e e d p ç e a a r - . t m ış B ı o n u t a o n hr o a k g li t n r a u d d b e a u , o ç lai e ç n k i n ik v i a b k l ü f r le i y t r e ü i r n k i ktaÇrşeıkmvızaalf çkııskaasr:ürede kapanarakgeri akışın t Ç Zo e l i u r k a ş v , m a s la e f s r s t ı e n ç r a t a b r m p ir a m ş h e a a k la l i ld r v ee m r s e m it k e e a ç m n a i e r k p l v i ı d n e i a r. h mi darl oı dl ıi rk. şoklara sebebiyet verirler. Gb uö riükni ükşrtei t ebriirnb i rhlee rri yi kl ei sçi neilni ş i rbgi ridb iegnösraüğn el an nabilmesi bugün artık mümkündür. Yi l auvkea r oı dl aa r aökz eatyl ennı evna neağdi ka yi kaitnack i pbri er nöszi bei lnl i ek o" yl aa sr taı kk l aVmA aG sfi si rtme ma si "ı naı nş agğeı dl iaş t ii rnmc ei şl eonl dmueğku tedir: Şekil tt aı kdl aı rm. 3 V a ' a t e n ü V a n n A it ı G n e l a i f il r t b m t i a r a ra s ç ı e f n ı k n ın d v ea a ğ i l ç f ik i ç n y e i a p t b e a u k r l d l u ı e v n e g m ö y a r a k ü s ­ dl eenmüi nn ei trea lyi zaestsı kul ai l me ça aül ı şnai tne bs iud idr .a Bı ni pr eyral eyı nv ee ­ dü ni sikt ei ns i ,ü dz ei srki ni nd es ikt ei poi nt u' er mt eams ı na as e9ddeer rveec es okna l 9a

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=