M C C N t: "' ... 00 "' "' il. Niçin Endüstriyel Tip Brülörler (Fanlı-Fanı Brülör Gövdesinden Ayrı Sıvı Yakıtta Rotatif *Çalışan) lsı santrallerine kazanlar gerek duyulan ısı kapasitesini sağlamak gayesiyle konulurlar. İstenilen kapasiteni n kazanda bilmesinde en önemli etken kan z ae n ld lae r ae d tail k e ı lacak olan brülörlerdir. göstermek açısı ndan bu küçük örnek dahi yeterlidir. Sistemde ısı üretiminin yapılamaması niyle, meydana gelebilecek üretim kayıpl naerıd n e ı n büyükl üğü bazen her türlü tahminin üzerinde olabilmektedir. Bu nedenle düşük arıza yüzdesi i le çal ışan endüstriyel yapı da brülörlerin seçimi de işletmeler için çok önemli olma tadır. kKazan kapasitesine yüksek verim ile ul a- Taşıdığı kontrol özellikleri neticesinde, yüksek şı labilmesi, aynı zamanda problemsiz, kolay verimde ve güvenli çalışabilen dolayısıyla önem ve uygun bi r işletme için, seçilecek brülör- ve ağı rl ığı nı daha fazla hissettiren enerj i lerin niteliklerini çok dikkatli ve hassas bi r tasarrufuna önemli katkısı olan dünya standartşekilde i ncelemek gereki r. !arına uygun, geniş bir kapasite ihtiyacı na cevap verebilecek , ana nitelikleri ve kullanı lmaları İ şleyen santrallerde de sı k arızaları n, verim- halinde uyulması gerekli kural l arı n aşağı da siz yanmanı n, uyumsuz brülör-kazan çal ış- özetlenmiş olduğu endüstriyel tip gaz, gaz/yağ masının neden olduğu kötü işletme ekonomisi, kombine ve yağ brülörlerinin kullanılmasını mevcut brülörlerin değişti rilmesini gündeme tavsiye etmekteyiz. geti rebili r. Gereksiz yakıt sarfiyatı işletmeleri Baca gazı nı n ayarlanabi l i r bi r miktarı yanma havasına katılarak daha lerine ulaşı labili r. iyi emisyon değerEndüstriyel brülörler kontrol sistemine% 0.5- 1.5 ilave verim artışı sağlayabilen, yanına havası bası nç ve yakıt sıcakl ı k değişikliğini dengeleyici nitelikte 0 2 -ayar sistemi (oksijen kontrol) ilave edilebilmektedi r. Mekanik çelik kam-ayar düzenlerine alternatif olarak çok daha hassas mikrobilgi işlemci denetimli elektronik servomotor ayar dü zenleri endüstriyel brülörlerle kullanı la bilmektedir. Endüstriyel brülör kontrol sistemleri merkezi bilgisayarlara bağlanabilen niteliktedi r, "akıl l ı kazan" çal ışması için idealdirler. Sıvı yakıtta endüstriyel brülörler düşük ısı (75 °C) ve düşük basınçta 2.5 atü rotatif teknik sürekli ekonomik kayba uğratır. Endüstriyel brülörlerde yakıt/ hava oranı bir kullanılarak çalışmaktadır. Bu da önemli yakıt çelik kam üzerinden oransal olarak çok hassas ve enerji tasarrufu demektir. ayarlanabilınekte böylece yanma verimi çok Kazan-brülör uyumsuzluğu nedeniyle, brü lörün kazandan beklenen kapasiteyi sağla yamaması hal inde, işletmelerde gereksiz yere bi r kazan yerine iki, iki kazan yerine üç kazanı devreye sokmak zorunlu olmaktadır. İ ş melerde fazladan çal ışan her kazanı n seb le e t p olduğu verim kaybı,% 1 2 baca gazı kaybı,% 3 ışı nı m kaybı ve fazladan çalışan motorları n kaybı da dikkate al ındığında% 1 5'i geçmektedir. yüksek olmaktadır. Düşük bası nç ve ısıda çalışına nedeniyle yakıt Bi r kazan/brülör sisteminin işletmedeki yük değişimlerine uyum sağlamayarak dur/kalk çal ışması da, brülörün her devreye gi rişindeki "ön süpürme " işlemi ve kazan duman gazı yönündeki tabii si rkülasyon nedeniyle önemli ısı kayı pları na sebep olmaktadır. İyi ve ekonomik brülör; trafikte sadece kırmızı ışıkta fren yapıp duran (ısı çekimi bitti) onun harici nde trafiği n akışına kendini sadece gaz pedal ı kontrol ü ile uyduran, enerji kaybı minunıunıa indi rilmiş bir araba gibidi r. lsı ta binin devamı süresince çalışmak, yakıt miktarl ı e nı talebe göre ve süratli ayarlaya nomik brülörün ana vasfıdır. bilmek iyi/ekoEkonomik bi r brülörün sağlayacağı %5-6 'l ı k verim artışı ile, günde ortalama oil tüketen küçük bir işletmede1, 5ytıl o l ın k f 2 u 5 e 0 l Kazana, tesisin durumuna ve brülör ka pasitesine bağl ı olarak min/max yük ayar oranı yağ brülörlerinde 1/4 - 1/1 O, gaz brülör lerinde ise 1/7-1/16 olarak yapı labilmektedir. Geni ş ayar sahası önemli yakıt tasarrufu demektir. Endüstriyel brülörlerde sağlanan ideal yakı hava ayarı sayesi nde kazan yük değişimlerin t e uyum çok süratli olabilmektedir. Sistemdeki buhar bası ncı veya kızgın su sıcaklığı yük değişimlerinde sabit kalabilmektedi r. Bu husus bilhassa teknolojik buhar/kızgı n su tesislerinde önemlidi r. Endüstriyel brülörlerde taze hava fanı deden ayrı olduğu için baca kanal ı na labilecek bi r ekononıizer ile yan ko g n ö u v ına havası ısıtılarak brülöre verilebili r ve ilave verim artışı elde edili r. Taze hava vantilatörü kazan dai resi dışına veya uzağa konularak daha az gürültülü bir ortanı yaratılabilir. tonluk yakıt tasarrufuna ulaşı lmaktadır. Ayrıca gürültüsüz çal ışma için emiş kanal ına Yakıtın her türünün çok pahal ı olduğu günü- ilave susturucu takılabi r, vantilatör kabin içine ınüzde doğru brülörün seçimini n önemini al ı nabili r. hattına seri bir sayaç takılabilmekte ve çal ış ma verimi ile yakı l an yakıt miktarı sürekli denetlenebilmektedir. Endüstriyel brülörler özel yapı ları sayesinde oluşturdukları aleve kazan yapısına en uygun olabilecek şekli verme özelliğine sahipti r. Endüstriyel brülörler her türlü teknik yağ ve gazı yakabilecek niteliktedir. Sadece gaz veya yağ yakan brülörler basit düzenlemelerle her iki yakıtı da yakabilen kombine-çift yakıtl ı brülörlere dönüştürülebilirler. Standartlar gereği emniyet kapama ventili (SAV), mebranlı emniyet tahliye ventili (SBV), ventil gaz sızıntı test cihazı , gaz emniyet hattı nda yer al ı r. Kullanı lan solenoid/hidr motor ventilleri A-sınıftır. Tüm armatürl o er üzerinde standartlara uygunluk belge kod ve numarası yer al ır. Endüstriyel brülörlerimizin arıza ihtimalleri sahip oldukları sağlam yapı ları nedeniyle çok düşüktür. Sabit çekişli / vakum kontrol l ü sistemlerle uyumlu çal ışmaktadırlar. Kl asik kazanlara i laveten sanayide sıcak gaz üreticilerinde de kullanı labilmektedir. itı * Sıvı yakıt pıılverizasyonıınıın (gaz şekline döniiştiirülınesi) diişiik basınç ve diişiik ısıda bir kaba iletilen sıvı yakıtın, kabın döııdiiriilmesi ile sağlandığı sisteıııleı: 132
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=