Tesisat Dergisi 86. Sayı (Şubat 2003)

..__ .... oo N -.. ..c ::ı V>, U) 00 .. ti) ·.;; ·e, CCII · . .; ; ; Şekil 3. V AG SKR model eğik yataklı ve yastık lama üniteli çek valf. Şekil 3 ' te VAG firmasının eğik yataklı ve tıklama üniteli bir çek valfini bulunm y a a k stl ea nd ı rü. nVi taen aynaı snt aı kl tl atma raa füı nndi taeisçi dçier .p eBri rd ey agyö rvüe dü en mitei snie, dr ai sl ikzien ssui t ei l eo tçuarlmı ş aansı nbau 9d da me rpeecrel ekma lea diskin üzerindeki pin'e temas eder ve son 9l e şdi er. r eBcue sl iakykeadpeaannmi aç ayrapvmaaş l as oy anruackugoelruçşeakn obalusrı.nç dalgalanmalarının önüne geçilmiş Vl aAmGa füi rnmi taessı innı ni n g keol i şntvi ramn si şi yool dn eu lğ ud iys ak s tyı ak ­ svias şt lea mt ml ear(iknaer şkı aa rğşı ır l ıakşl ıa, ğhı iddar koi l i ka vs iasnt et amj ll ae rr )ı vardır: t bYaağs tı mı ksl ıazmd ı ar . üB nu i tneesdi e dn lies kdi ni s kşi an f tsıenr bdeasnt Bb iur şseakyi l edde es adl ı insı kmi nı n ak ah ipçabni rmmaas nı ni ıyno kht uı zr .ı dk ei sski il nm ek ampi şa noml u ar .s ıKbaür ştı üanğhı ral ırkel ık de its bk loeyr du ne , ca yavaşlatılır ve bunun neticesinde de kapanma süresi çok uzar. t Ygaesrteı kklsai nmi ma iü yn oi tketsui nr .i nHhi darroi cl ii kb pi roemnpear j i y e ve tbaamsıanmçleı nhabvaağıhmasttızı dgırib. i dış etkenlerden t Ysaı zst ıok ll admu ğau ü ni çi ti ne svi da lifsek i ns oşnarftaı nd da na nkboal ağyı mc a monte edilebilir veya demonte edilebilir. t Y t a ip s t t e ık d la ir ma ünitesi bakım gerektirmeyen . Yukarıda açıklanan özellikler sayesinde, valf kapahneamcahkıztlıır,. hem de gürültüsüz bir şekilde 158 YuyurgtuldaımşıansdıaASbKaİşa(Arı niklearakuSlulanılmakta olan bu teknolojinin Türkiye'deki ilk test ve Kana-lizasyon İdaresi) 18 no'lu İçme Suyu Pompa İUstlauscyaoknu'nda gerçekleştirilmiştir. ASKİ İşletmeler Dairesi Başkanı Sayın Seyfeddin ve ekibi işbirliğinde, 2002 yılı başında 400 ve 300 mm çapında iki adet VAG SKR model çek valf, şiddetli su koçu darbesi sorunu yaşanan pompa çıkış hatlarındaki mevcut konvansiyonel tip çek valflerle değiştirilerek 12 ay süreyle pi s et ar sf yoor mn ua,n sBl ial kr ıe ni ztl ebnöml gi eş tsi irn. eAsnuk at er amşi ne herdi nei nn 9b6a tmı s ıentdr ae iyr tei fr aadl aa nk i stöe zm ki zosnuu sdue ppoosmu np aa su terfi etmektedir. 400 mm'lik çek valf 1800 m3/saat kapasiteli pompa çıkışına, 300 mm'lik çek valf ise 630 m3/saat kapasiteli pompa çıkış hattına monte edilmiştir. AölSçKüİmtleekrninikinenkeibtiicneinsi pompa çıkış hatlarında yapmış olduğu mukayeseli basınç Şekil 4'teki grafik tabloda gösterilmektedir. Konvansiyonel Şekil 4. Eğik yalaklı ve yastıklama üniıeli çek valfin açısal değerleri. thiapt tçı nedkavk iabl fai ns ı nkcaıpn a2n1mbaas rı ' lsı kotnerpaes ı nddeağ eçr ei nyer edka l gs aanl ı i ybei rl işke kzial dme aunl a dş ti ılği mı , ti nesdtee dbiol er un VAG SKR model çek valfte ise boru hattındaki tepe basınç değerinin 17 bar'da kaldığı tespit edilmiştir. Ayrıca, VAG SKR model çek valf ile yapılan ölçümlerde bl ear si nı ni nç tael pt ı en ddae ğkearl l de ırği nı i vne k aoynnvıa nz sai my oannedl at i pd açheak yv ua ml f i nu şoalku şvteur dduü ğz gu übna sbı ni rç şdeekği ledre sönümlendiği grafikte görülmektedir. dBaurbsaeyleerdine,şiAddSeKtİ i Pe1n8azpaoimndpiarilimstiaşsyonunda motor duruşları sonucunda oluşan ve bunun sonucunda, hat üzerindeki pompa, vana, fitting gibi muhtelif mekanik elemanların ömürleri uzamış ve verimlilikleri artırılmıştır. it!l Resim 2. ASKj P-18 pp oommppaa çi ıskt aı şs yhoant tuı nn dd aa tesı edilen VAG çek valf. Resim 1. ASK} P-18 ompa istasyonunun ene/ görünümü.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=