� CN) -:; .c ::ı th ' <(1 O) .. vı ·;;; ·e, .. Q -:; "' • r agenda Sinan Saruhan: "Bu ortam içinde çok farklı d Yo ö l i a n n m e g ı ü d y e o iç rs ç e u o r n i k s u i nz b d . a eş H a v e r a ı r l ş r ı e o o y lm ld b a u ir ğ ç b u a ir m b in a u e s z ı u b v a e s ğ r ö i l y y ı, o le k r y u ıs e z ı r . bbeililkriimço. Tkürk sanayisi hızlı yol alıyor. Şu an için teknoloj t hael ri şzemy i mn ürboamha n tiikz mm ai mo ul ml l earzü. rePtamziayrol ra. mKaadp ia tır. Yine de marka oluşturmaya çTaülrıkşmmaalılyı ımz.arHkeamsınkı oelnudşi markamızı, hem de turmalıyız. Efkan Çeviker: Kürşat Tüzmen'e daha önce bir yazı yazmışt cd ae tdçi ıml a rk i B; ibr ul i ğmi eMır m k e e . r z k İz d e m e z i i b r y ' ü d a t e ü p n ı ş l u ı ü y r o a ü r n n . dl T a e ür b z i i m r İ e h n ra 'e thal. O sene en çok ihracat yapan pompa firmasından pb oi r mt apl ae yp ı oa ll sdaunğı zu ,nbduan bu ebl ke il i dr tes ebnei zd. aZvaat evne rbeöcyel ek s bm e u a r n a l u ı m n ı i . k b lei İ r h r y i r a a d c z a a ıy h t l i ç a ı İ l t b a a i rl l yd D a ir ' e d d r a im n n e . ğ g E e i n ' l n i y fin a o z rml b ai un p ş a o . s m B ın p e ı a n n gitehzaliseinddeen fbiruma ben değilim de, dedim. Irak talebimiz iletildi. Değişiklik olacak dendi. Olursa mutlaka size ileteceğim." Kutlu Karavelioğlu: "Pompa sanayinin tarihsel gf aeyl di şai ms ı ionlia ci yaiğ bı ni ıl md üeşnüi nn ü, ypor or uj emk.s Üi y ço ndlaakr iıkmaıdzaa vaanrlamtmış ahayyaaçalışacağım: Pompa, 4 bin senedir tımızda. Pompanın ilk tanımlaması M.Ö 200'de Arşimet'in pompası için yapılmış. g yO u e n k li d ş a t a r i ı r n i 1 l i s y8 o o 5 n 0 r r v 'l a e e, r p d z o e a mm b p i aanyal ay ial gyiılliatrüamk bi ci ar çdol akr aüşraüğnı tiyor. Santrifüj pompalarda ilk geliştirme patenti de 1 850 küsürde alınıyor. 1k u8 r5u0l ui lyeo1r ,9 0k0i abruansl ı an rddaadnü nbyi ra dkaı s 2m4ı t ab nueg füi nr mü na T bis ü ü m r y e k ü i n y k e k f ' a i d r y m e b , a o d l l a m ü r n ı u d y ş ı a r . o d l a C a n u 5 m 0 5 0 h ut ar inyee,t eb uggeül dni ğçi nodğ ue tane büyük firma zat k u reu lnuyvoar.r. B1u9n 0l a0r -d1i ş9e5d0o' dkeu n7u0r ffirimr maalard a h a tabi, ufak tefekleri saymıyoruz. 1950 ile 2000 v T a a ü r r a r , k s T i ı y n ü e d r 'd b a e o ns 3 a 6 L n a y f v i n a r e m r, B a S o wk ul erruvlaury, Soar m; saur na lMa raı kn idn aa tandart b6 0i l d' I ıi ğyiıml l a rl idt ea rna ti tüi br ea rgeenç me ne vyceurvl ai l re, r bveanr ;i mb ubni ll ea r t. Bizim nerden başladığımızı gösteriyor. Bakıyorsunuz dhaülninyeaygae, l1m9iş70y'aten sonra bugün büyük firma tırımlar yok, ileride olur mu d fb i e r i m l ğ e i a ş m t , ir e 1 m m 9 e 8 . y 0 e O- b 19 n a 9 ş d l 0 ı a y n o a rr . a s 1 o s 9 ın n 7 d r 0 a a - 1 2 d 9 8 a 8 0 f f i r a i m r ra m a s , a ı n 1l d a 9 a r 9 1 0 e 1 - l 2000 arasında da 42 firma el değiştiriyor. Bü ruünnl laerr ıd et ok ipsl oa yn agne l ibş ma zeı l egr er ubpal ak tr ı ğvı naırz. dZa ,a st oe nn 4d0evyrıilmda nnei redeyse hidrolik tasarım açısından teliğinde hiçbir gelişme yoktur; kumanda yöntemleri, tahrik yöntemleri gelişir. m Ele a k n t y r e oniğidir gelişen işin, scada sistemleri, tik motorlar, frekans kontrolleri vesaire. Bu da yeni yatırımların nereye yapıldığını, artık kar marjları nedeniyle külfet haline gelen imalatın neden Doğu'ya kaydığını açıklar. 142 Kutlu Karavelioğlu: "Ürün geliştirmesi, performansta iyileştirme gibi hususlarda önümüzde örnekler olduğu için çok siiratli gidiyoruz. Rekabet kabiliyeti fevkalade hızlı artıyor, Türk Malını Avrupa Malı ıliye ithal etmek de bilinçlenen müşterilerin tercihi olmaktan çıkıyor." Özeti şu; biz geç kurmuşuz geç kalkınacağız. Geç gelişeceğiz. Ama herşeyi herkesten hızlı ykaaşl ıal ayraı nc a Hğ ı zi d. rÖo rl inke Eğni ns t, i 1t 0ü s0üsneün ek us rümr ma lüaşr ı ,AAmver rui pmaü' lşı l.aTr ı nürbkiuyneu'döe r bn eöky lael mbairl abr iı rdl i akthei l i3ğ0i ns e! unzeusmü ru çÜorkündaghealişçtairbmueksid, opğemrfourşm, PaOnsMSAD kurulmuş. ta iyileştirme gibi hsüursauslardaönümüzde örneklerolduğu için çok tli gidiyoruz. Rekabet kabiliyeti fevkalade hızlı artıyor, kalite hızlı artıyor; tabi bunlar sektörün t d üa r ü m e n t a y ic m ai n l ı e n ın r a i m b ö a i n z k d ı e z p a sgöeyl el end i kf ilremr i aml a, ryı oakrsaa si ıhnrdaac aot ılyalna ten var. Rekabette kaliteye, ihracat ithalat dengesinde pozitife geçme süresi çok yaklaştı. Avrupa'daki üye ülkelere baktığımız zaman, üretim kapasitesi ve pazar büyüklüğü olarak 6. sıraya otı,ıruyoruz. Ciddi bir potansiyel var. Bundan sonrası artık masanın iki tarafında; ithalatçı, yerli imalatçı ayrımı suni hale geliyor, Türk Malıriı Avrupa Malı diye ithal etmek de bilinçlenen müşterilerin tercihi olmaktan çıkıyor." Erol Çelebi: "Aslında hep ileriye bakmak gerekiyor." Özden Ertöz: "Biz 50 metre derinden 150 °C sıcaklıkta su basan pompalaryapıyoruz. Bunlar ilk defa mı oldu, araştırma geliştirmesiz mi oldu? HHeermfirmanın kendine göre bir Ar-Ge'si var. teorik, hem de pratik olarak her firma uğraşıyor. Türkiye'de bunları deklare etme av leı şrkgai dnel ınğ ı dyüoşkü. yÇoürns kuün ubza.ş Tk aü rükl ki yeel e' dr deebAöry- Gl e eb' yi ri upyaygıunlarmeeal omlmikadığı için kimseAr-Ge'ye ayrılan tarını bilemeyecek. Türk pompa sanayi çok yakın bir gelecekte, çok büyük adımlarla ilerlediğini ispat edecektir." Şinasi Özcan: "Türkiye büyük bir ülke, artan Th eü rr kniüyfeu'sdbeikr ib aprodma kp sau idhet imy aeçkl.aBr ıun bı na ktı emmd ai nni ypöaznaürndpeanyıbmuızpıazsaürrıeeklliimaizr de tutmamız veya tırmamız gerekir. Şinasi Özcan: "Kalitemizin diğerleriyle eş değer olduğwıu gösterememişiz. Bu ıla bilgilendirme, sempozyum şeklinde bu kitlelere ulaşarak, kalitemizi anlatarak olabilir. " TBaunrı at ı dmaı mn ı ze yk os ikk. l De rei mm ei zk koi lbdi zu eğ du ü şaennl agşöı rl eı yvol er r. var. Kalitemizin diğerleriyle eş değer olduğunu ggeörsetekr.eDmeemmeişkizk.i Bbuuriaşdinan bir ders çıkartmak tüketici konumunda od al a nb inl goikl et anlda ri ramseü r, astel emupl aoşzmy ua mk gşeer ekkl i inydoer . bB uu kitlelere ulaşarak, kalitemizi anlatarak olabilir." Hasan Seyis: lüyorum: Devle "tM i h o a r l a e l l e v r e i n rm d e e k k i y a ç o ı l s s ı u n z d l a u n k l a s r ö ı n ydan bahsettiniz, artık yapamıyoruz diyorlar. Çünkü internet ortamına girildi. Devamlı şikayet geldiği söyleniyor." Mehmet Tahir: mizi büyütmeliyiz".HSeekrtşöeryodl ae rna kö nbceen i mh es de de ifğl ei mr i , ekmeğini kazandığım bir sektör. Sonuçta ne kadar gelişir, rekabet ne kadar artarsa, ortaya daha kaliteli bir ürün ve istihdam olanağı çıkar. Kaliteyi yakalamak ve geliştirmek şart. Pompa satışlarımızı fiyat avantaj ıyla değil de, kalitemizle yapmalıyız." Selim Güraydın: "Ben de yerli imalatçıları kendilerini geliştirdikleri sürece yürekt tekliyorum." en desİbrahim Gürel: "Sonuçta müşteri, kaliteli ürüne kendisi karar veriyor. Fakat o geçiş s is ürecinde bir şeyler kaybediliyor. Bizim teğimiz şu; birbirimizi yıpratmadan rekabet edelim. İthalatçı firmalarla bir konuşun; Türk fçior mk aü lzadr ıüh. aBkuk üı nl kd ea bn iezl leerr isnö syal üyye soi rnl adre. Bmue bv ce unti pompalara 5 kat para vermekten kurtuluyor." Efkan Çeviker: "Pompa satarken ürününüzü anlatın. Ürününüz iyiyse zaten satılır, beni ezmenize gerek yok." Derya Çuha: "Ar-Ge yapılmıyor demiyorum. Toplamda yeteri kadar kaynak ayırmıyoruz, duilayşoarmu may. ıAz l ma ma nay, ab' �n ılnk i aDldaığnıi mpaatreknat vseayHısıonla landa'ya ulaşabilmeliyiz." Prof. Dr. Cahit Özgür: "Hepimizin değişik amaçları olabilir. Ortak çıkarlar için bunlarının oİ npt et ri mn eutms i tuensui ng eb ruel uk ni mmaal as tı çgıevree kgi er .r ePkOs eMi tShAa lDa ' ı n tçı v p e u m k u p l l ' a ı n n ı b c ü ı ti çü inn yyaa yr aı nr llıa br ıi l gTi ül errkçi çee' yr iey oçre. vErui lrdoi . Zilgaimlilearninzaymaraanrınyaesnui nbuilgluiyleorr.g"eliyor, bunlar da i:fil
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=