Tesisat Dergisi 86. Sayı (Şubat 2003)

.., CC >> N ·;;; ·e C .; ·;;; a c mim e a ğ a l i z j z ı e . i m B le u e y k üi a l kla e b c a d ş a e k k a k s aın y b ı b z ir e . t ü t B i l ğ k ir e i n dd iz a e h i n s a im te d le d a a v or e i k m k a e a p d rk a e a l ­ ı yk aacpaı lka. rBı ne na rbduı nn ua vguer lgmuel anmi za kç oi s tke dk ioml a. y" o l m a ­ Erol Çelebi: "Doğru ve tatlı bir rekabetten yhaanlleatymıme.mİlkizögnecreekkieynodri."aramızdaki meseleleri Derya Çuha: "Ben özellikle şunu söylemek ç Yis e a t p r iy l t i a o im k r i u a p m la o . t mç Ş ı p l u a a r l ı a a n r n d gd a ü a c b ü i p z , a d iz t e h a a r b la i p r t a y ç y e ıla ı r r li o d iı l a n a n r a a y la k ü t k ç b s ıy e e ız k ll . . i Ykea lrı yl i oirmu za, l abti zçiıml a rkıon r, u bn mu akyoani hutdi yaa c" bı mi zı z zvaayr "ı f, T d15 ü e r m y k ı i e l y ö s e i n ' n d c e e e s h o in i ld ç e u g g k e ö ç r a re e k k ç u o w y k o e dk t . a l ih Y d a a u n i r y u i i m s y e e a v r g i l y i e e l i m d m e i a ş d t la i i r r t . . fGi r ümma lraür ıkn kBei nr ldi ği sii nsi og en lri şatsi rı moelsui nş iasna ğrl aedkı .aTb üeı tn, vs ee kütröürnl egr daem lfairrımn ı arleakr akbee tnşdai rl et lrai nr ı in agaeçl iaşbt iirl mm ee kk e d iç n o in d ğ rü d u s e t ğ r d i i y a ş e i k g l v i ü t a m r r ü y e a n k s le t y e r o d d n e i l r a ler v a r e . g T id tm i ü ğ r e iş k r l i e yr k e v o ' e n n i u b nl a a ş g r a d e r n a ıy e k a l i hy aa nt ı rddi kı ğaı bpı ,aı nr aayaı ,l eps ea fz Ta rül rakms aa nvaeyAi cri -sGi nei n' yüer eytai mt ı re mamasıdır. Kk ueynud pi foi rmmpaaml adr ıannı nömr noet ok rvuenrde ay i%m0: . B5 uvgeür i nmdaer rt ıi şnı sş au ğ lka da ıdyas ar d"ı br "u ndui ny eA,l ı nt üa nıne kAol nmoamniys ian edkaa tskeı s ı r Bm ı u lı i y n g o e ü r n r . l Be T r u ü l e n r r k e d d f i i r ü r ? m z B e a u n s ı l be y i n r e i p n y a i o zr b a , i r r g l a üa m z rü a e n t a e k çc tı i i k v le a it r r e t s ç ıy i a d o ğ ir r ­ , . shaadbeecrev ebri ri ydoer .r gAi ymea bme lakai l eb si refr eTkül ar kms abneal kyi i cbi si ri d k a o h n a u s y u e n n u i y d e ü n ş i ü n "b üy e o n r. n a B s u ı l g ü m n a r b k e a n o z l u a r n u n m e ? t " m1 Oi yyoı lr uvma dkei ,l i puozmmpaan sl ae kr ttöarrüanf ıdned ahni ç hbai rzfı ri rl ma namn ı ınş pazarlama stratejisi olsun. oB ur dg üu n bdeüsnl yi yaoçr as ap,ı n ds iazk i dfei r ms aalda er cbei r uAzr m- Ga en çk aa dl ı rş oms au l ab reı snl eı yyeübr iül itr es inn i z1 .OB ek ni ş şi lai kh s be ni r bui rzTmüar nk od luarruamk ,u1yOa yd ıı rl dg ııyr obruu ms e. kİ thörar ücantti ça i bn adşeayr ıilmı l avr ea mb ua markalar hala dünyada iyi noktalara ge140 Derya Çuha: di end " üTsütrrki yi ye le ü' nr iünngl eerndeel v e ğer konulanlaki handikabı, maalesef Türk sanayicisinin üretime yatırdığı parayı paz yaartlıarmmaa mv eaAs ı-dGıre. 'y e st ai rti lı ne ma l emmı yi oş .r NTeü dr ke snaAn va yr ui cpi as i'?dAa vurfuapkab' di rafni r m5 -a1yOı Amvi l ryuopna 'ddoal aarr ltaı kr ak si ma tsı en faal bı nr ai kcaas kı n fı i br mü yaül tamr ev ya re. sçaanl ı şamy i ısyi on rd. eH ea rr kt ıeks ff aa bb rr ii kk aa s ıbnüı yuüf at lmt ı yeoyr . eTr üi nrek mmaakrktaadvıre." kalite büyütme üzerine çalışılKutl u Karavelioğl u: "Türkiye'de Ar-Ge yDaepdı li nmi za dkı iğ, ıknaı r sdi ez ş ikmo nogt er el da çe a cd aeğ ısnöı zyal eAd ri -nGi ze. py aopmı np. aOynı ugdöer dmi ğeimn i zi şdtei nki za phı dear nh as ılğdme .a yOa n ssppllii tt pi hor ma cp ae ds iizl di ni . sOerilbeüriynüizkdl eünkted aphoa mbpüyaül akrtıüAvre Gm eü 'ms i zk ,ü nmdoedğei lld itre. sSt si zi zT kü ri mk sf ier mn i anl ayr ıa pAmr-Ga seı yv ai cpdmaanz ,ı noıtzel yvaapr as ra d amdei ys ee bl ei l yi r si i nbi za,şakma atbüi rral üz sbui rn adrus rı nuı mz . dAu rr-;Gbeu' ngi ün ny aayl tgı ı nvleı ğyıa, kyaeydniaük yl aei ml g iizl i AP Or -MG SeAtDe'şı nv ii kkilsei rkiunrdu ec un, yyeadr iabr ül aynümk pa ok mt apdaı cr .ı Ph ar oy faet saögr eüçyi rei lsi yi ov ra. r A. Smaan abyi zi - 5ü nl ii vr aeyr sai tsea ti ı şyboi rr ul i zğ ,i sTi zü r2k0i yl ei ra' dyea süarteı ytot irğs ui nniuzz .mÇai nl 'ıd e5 n l gi reatyi rad i ğs ai nti az , s bb a i u t le ı n y c o u e r n k s k l u a e n n u h , z e A . r v A ş r e r u a y p d i a a y m b a a i p r r k a s a r ü s s r ı ı ü n i m ı k z a a . j y ıy n B l a a u ğ 2 n ın 0 u ı z li s r v a o a y r r a, geduilyaomrıuymorsuimzd. eAnma şu yaklaşımı istirham ; bunu Türk malı imajıyla ok yi , ndaimy oa rdsaunnyuazpkı ni . kBaör ydlee şbi mi r ,a rgti tn iAy el mt i na inzyoal 'md aanl ı fai kr mı l da ı ar ?l , oB nuu ns i zi si mn i ya lregsüamt Taünrl kairyı neı' dz eı n. Bdue şniaf rseı l olmuş halidir." Derya Çuha: "Bu pazarlama aklıdır." Prof. Dr. Cahit Özgür: "Genelde teorik olarak v yim e ü r k a m l s a e e t k s ç i ı l g m a e r a ı r n e l i k y a t e r iğ a t i ş l e t a ı r ç r i m ık oa tı l rd v , e u b ğ u g u n e n u liş n u t i d r u m a n e b u y a t z e m e ö a n n m ç e o a m k k gOenr eukni ri.çBi nu bmi raslei yremt iakyüeçnüi nk bbiirri kf imr meas i kl aazl dı mı r a. mT üarzk. d P p a u o z r m u a m r p ı' a a d ı g r s . e e l k B in t u ö d r r i a . ü d Şn i a m ü n n d , i g b , e s a e l ş iş k la m tö n e r g ü ı i n c le ı a l P d b e ı u ğ r ı ş g te e ü m k n n b ki e ü k mhiezymeectekvedearekcaeddeemdiirk."hizmet küçümseneVedat Ki rişçi : "Ben ikinci kuşak pompa si çeekrtöi sri nüdn ed yeiyzi.mT. ü1r9k 5i y4ey1ı l9ı n5d4aynı lbı nedr iabni zbbu gu üi şni en g pP e o o l m m di p p . a a S s s iz e e k k o t t ö ö y r r ı ü ü ll n n a d ü rı e n d ç b a o u h k g a ü a n ş iy a g i m e t a a ld l k a iğ d r i d i r na e o n d k g t e e a r ç s be i a n r n i e z a k . gt eönr ek ti ta keddi ri l es ed i l edcee. k Fbai kr anto kbteand ı r,bhuenrun ey ek atedral ri gl eör ri nmdüey ok ar ur şmı l a. ş tÇı rümn aklüı aüvlaknetlaej r di ni y ee kboi nr ooml a iy vü ar er dteı r.bÜi l li kyeol er lrai nrshaa nvgei üdrıüş n pü idyaahs aa leakr ao nsoamt ai k Sbti al i nydo ar lrat r sPao mo püar' ün ınne, My öans ePl mo me l pe ar i' ngı ne r aerkti ırk. z dp a e ü m y ny n a a i n r y laa e r k y b m ü a e k t s k ıl e ı g k ü i r b k ei a t ir ü c la r il e r e l t a r t i ü ğ s r a i e t t p ıy iy o o o m r r l a p v r a e d la ı b . r üı Ç t b üoi n k r bGüey' yüek pdaer ayl aa rt ıkr ıamz ayn adpı l aarb. iTl da bi l ei rb. u Bpua rma l aa ral laeAs er f Tu cüur kziay ei 'md ae l oel md eabdi ıl .i yŞoi nr uazs i dBeeyd,i . 6B- 7u knaot kdtaa hy aa a ek k a ri d ı ş ll a m ıc r e a g l i y e d a l i m r k d l i a ş iy ş ye ıl e ı r dr s l ü a i ş , p ü 1 o n ü m m y p i o l a y r au s r m e k d . t o ö la rü r o ih l r a a y c la a r t a a Cb ui vl aurn üdl ku er al ecradke koi l pui yr saaska ,l a rbı udnaug ödza hö an ükn ıds ea zÇaümn ka ün dtar eyna pk aa çbıiyl mo re. kBiumgküannAı nvar uepr iaş mpeolmi ypi za. k Nim a e a p r l e a a n d tç d eı ıs . u ı İ c m d u i a y z l e s a a t b, la i o r r r ş Ç a e i y n y a ' e k k a , a H lm y i ıy n a o d d r i ı s ; . t ç Ç a o n o ğ ' k a u k mf a a e y b ş ıy r h i o k u r a r . Op onmupna iiçmi na l abt çuırl aardı ga r uapr tl aı kr ı nTeülri nk e mgeaçl iı yogri lbari ,. mk aivl lgi ya leatrçı ib idr yu ayngau lbaı rr da ka ınp çkoukr taukl ıml c aı bl ı i,r şbeuk i tl düer ş ab ü r u a n y ü o a y l g a o e y ru l a m m e y . s ai E k ç u l o a ro k şm p o u l a u m m m p ı l z ' u u . n g M e P e r O e sa M kl i a r S D A d e D iy r y e i a le d B b e ü i yr "BGe ni dcien bAuvnrl aurpı ad' da ayna pfmi r ma laı y ısza; tkına l eayl ı ini"ç edredde ni . foertdhae tbmi r epl i yo imz .pNa i fçai nb rbi ki raTs ıüar kl ms ea rsmı na? yBeudnalragr di dai np sdear mg oa yc eu dn ma ra oml aa rka kl a zAı ml m. a Bn yi rag' düann gdeal i r ATmüer k rAi kl ma 'ayna speor mm pa ya es lai tbairrsfı na ıbzr .i kAa md ı ar . şEuğ ea rn dbau rKa SdBa kar etmezse çeker gider." Sinan Şişmanoğl u : "Olaya bir başka g pA e e B l r e s c p ü e e l k k k t t e e if k l e i v r y e i e n r r m d i e b e k e n n i c sİ t e t i a y hl o i y ç r a u u m z v a . e ğ T aü ö g r i z k t e i m yl e e l i d ' k n e l i n e n y T İs a ü p p r a t k n ı i ğ y yı e a m ' ' n ı n z ı i n n fi r 1 m ş 5 im a - la d 2 r 0 i d k ia y n ı h l b a ö i l r n i i c g İe s i p b k a i i y n h d y a i a . l i m B ş e u iz n i a mş n e d il i a i ş . Bİ s pu a nf iyr ami aç e 3r i0s i nyeı lmöa lnycaep aknu rbui rl mf i rumş ,a . sZaadme ca en iüçree rtii smi n ydaepymuaryt ad bı şaı şfl ai rmmı şa. l aHr eı nma ffaa ss oo nn üorl ea tr iamk yhaepmaer ank hh ee mm edne kAevnr ud pi sai n' ni gı ne l ihş tei rre rüel kk ebsui ng dü ne yk ae şnadyi afci ar mk saa seı nğ ıe rk, uhremmu şf a. sToünr kü iryeet i mb ug es ür er ek cl i ,i hem de markalaşma."

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=