Tesisat Dergisi 85. Sayı (Ocak 2003)

t aN e ni ş t l k a e i m k la i d m t a ı, p h m r iç o e b j s e i l r e y ki k i n u o c r d u e a l m e s y ı , e v y c e e e r k e ih l b t y ii s lg ö ai n s v e e d t ei d m r e n , n ee it ğ f y i a im i b ye e u sbaöhyi lpe shaays sı laasmbaizr . y Ca pa tnı rgı mü vdeanul i zğmi nai na mo lamçal ayyaann, de el enme ya i nml a vr ed abni l gyi soi kbs uu lnu nymö ar ey laenr dhea t tkaa tme uk sn ai kl dv ee ngeöt i rme vi s tae nr li as tyeımş ı eyzl ae şd, ed ğo si şt e, hn o şbgüörroük, ryaetti kki eç nı kgaer l lveer er ,ü işnvseatny iöl i şnkt ei l emr li en ri ni ndeoyğöans eı nl ed ca emk tei rv. c u t yÜöl kn eemt i mi z di es ohreummel nu hoel amr ae kn hy eü rk kl eonneucdeak k ua zmmu saanl kişiler ve kuruluşlar mevcuttur. Ymaansgı nı nd aGTüÜvYe An lKi ke ğYi öt i mn e vt ıen ek ol i ğn ti 'rnoil nu n udyagnugl aenç ­ mu zimş , a kn loa rn, upyruo j eb bi l eü rno, l asroı , rmu mü şl auvl ui rkl i k akl ua rbui ll eu şcl aerkı öa lnmcaekl i ksl uer eptri oy fl ee sByaoşnbeal k saon rl ıuk m, Sl ui vl ui l k Ssai gvou rntma saı şGaer tnı yel la My eütdküi rbl üeğl güenl ec rei n{ ri eagl di sı tkel ar )r, ı kt aa ky dı t li ır doel m, ba uk teükri byientek i ns ourzu mm al un l da raı nn ıyş ma paı nt al ı ska yr ıampı mn daas ı t, aksaa rmı mu amdeı ny ea apl ırnoaj et evset l eu ryi ng iukl aomn tar oy ıl edtemn ee st il ,egme er eski ,i yi şol resta yetkili eğitim vermesi çok yararlı olacaktır. g i B çi u r in e y n z ö o bn r ö e u t y n m l l e u e b b li i i k r r , y y g ö ö e n n n e e e t t l m m h e e a l l t i i k l ğ a t i r i n r ı . i e İ le l k k s d k i o k e ğ z v r y e u ü h v r a ü e t r üa lü l l a k ğ r e e ı ov el m ea ks ıs di kolği ka ll de ırri. nZi na mgai ndlea rdi lemğei şsmi egsei , rgeekl ii şr .m Be sui ab na hl asme ddi lae ni l ep rr oi yf ee s ydoönneül ku zgmeal i nş li amr d, aynu ko al urşı da na bS aavğuı mn ms ıaz Gkeonme li sMy oünd lüarrl üı nğ üTkÜoYnAt rKo l l ve er i nSdievki il yaptırımları ile mümkün olabilir. Yeni İhale Kanunu ile İlgili Demogoiik Tartışmalar g2 i0r m0 3e ys i ı liıl ne d, ya ayzeı lnı ivİeh saöl ez lKü amn eu dn yu a' nduant ayrütrı şümr l üa ğl aer bk oa rşul aymu cı şu, a2v8u8k6a tsl aaryı ,ı l ıy oezs lkaiş mi hı aş l ek üyl taüsraesl ı nbı inr ortamda diretmişlerdir. t1a9a7h0h 'ül i d yeı ltl tai ğr di ma i zA mB eRvozmu aat dAenğl ai şşi mm ai vs ıe gueyruemğ i yhüarzüı rr ll ıükkl at er ıkni dmaeov zt uuza t yvıel l ıskt agnedcai rktml a er ı ns oens ku icvue, yç eı ktme raski zt ao; l ui nş şuanautn s ce ek tr öe mr üensdi eb ut ugtüunc uk atraşrı amf lıazra, çoılkmaarkstaedvıdr.ası içinde yeni yasanın karşısında A l B iş i n l i g c m i a t l k e o t r p o e lu p m k lu a m u r ş s o ı a lm l d k a ir i y r e l a e n n n i lm t m o e e p y l s u e i m ; d ir l o a ti r ğ k d a a a l p , s ç y a a ö y ğ n d ı t la e aş m b g i l l e e ir ­. d sr a i e n y e v ıl lm y e o t al i l ı a d o ç ı l r a m . n aynaıpnt ı rtı me ml aer ıln iöl knel el en mr i neds ie, hn u kbui rki Yeııi İlıa/e Yasası, Diiııya Ticaret Örgiitii'ııiiıı, Diiııya Baııkası'ııııı, Avrupa Yatırım Baııkası 'ııın ve beıızeri kredi ve fiııaııs kurıı/ıışlarının satııı alma kııralları ile FIDIC staııdartlarııw ııyum sağlayan, aynı zamanda Kopeıı/l(lg Kriterleri ve AB miiktesabatıııa uygun biryasa olma özel/iğiııdedir. Bu açıdaıı; bütçe yoluyla, iç ve dış borçlanma suretiyle elde edileıı kamıı kayııaklarıııııı akılcı ve etkin kullamıımıa yöııelik, ııluslararası staıulartüıra ııyıımlu, yıırt içi ve yurt dışı yiikleııicilerine açık, ııygııl<ııl(lbilir bir yasa Sllyılllbilir. sÜt al kned ma r itzl adreı n, ı ni n, şş aa rat tn asma neavyei yyöanpeı t mt eekl i nk loel roi nj i isni es es kk ti öor lümn da es ı mv üe t ye ea thehri st li ez lri iğni s na ey dı l aernı iyyül ez , bi innşl earaet m ku o la ü n ş h t m r e o ı n ş l d , s i i b s s t u k e n a m m u i n y u le y v a e gn ö ö ı r z s e e ı v r l a l s e en b k d i t n ö ir l r e i d l r m e ce iş d t e m ir n . i e m t a im r v v e e Bmöüyşl ea vbi irr, ot rat saamr ı imç i cn ıd, euyyagt uı r lı amycı cı dı avneb adşel anyeatriamk gç öı kraerv ldi l üe zr i enni ni n ed ossüt ,r üakhl ep na mp , eys ai nned aş şa,ş ı irşmbai rml i kaçki gmeür et ek iar .h Bh ui t l neer dheınr sl eı zy, ömn eüt hi cei l ne rd iksol emr i sçyıok nacr cu ,ı ogülmveankldausyumçlaanmmaakktatad,ırt.oplum, inşaatsektörüne v D Ye e ü n b n i e yİ n a h z a B e l a e r n i Y k k a a r s s e a ı d ' s n i ı , ı v n e D , A ü fi n v n y r a u a n p s T a k i Y c u a a r t r u ı e rl ı t u m Ö ş l B a r a g rı n ü n k t ın ü a ' s s n ı a ' ü n t r ı ı ı n n, as al mğ l aay ak un r, aalyl anrı ı zial em Fa InDd IaCK sotpa en ndhaar tgl aKrrı ni t ea r lueyr iuvme öAzBelmliğüinkdteedsair.batına uygun bir yasa olma s vB u e u r e a e t ç t iy k ıd l i e n a e n l k ; d u b el ü l e a tç d n e il ı em y n o ı n l k u a a y ml y a u , ö i k n ç a e v y l e i n k d a , k ış u la b l r u o ın s r l ı ç a nl r a a a n k r m a ılc s a ı ı sl et anni dc ai lret lrai rnae u ya uçmı kl,u ,uyyugrut liaçni vaeb yi l ui rr t bdiırş ı yyaüska sayılabilir. Ab ivr rbui rpi na i nBdi rel ni ğ fi aür yk leı ödzeevl l li ek tl el er ri i tnai şnı y ha ne rybai rpi ınmi n, thei zmmeel dt ,e mh eaml ea nl ı nhı e kmuer an l lhaer pı soi l AmBa smı neav zkuaar tşı ınna, tueymu me l l ui dl kuerl. eBr ui ag ne lçaemr ldi aoyl me nai kİ h aü lzeeKr ea neuknsui k' n uv ne kbui rs us ür l ruey iöçni nl edrei dgei dbeurliul mn me sai kmt aü, mb uknül an r ıgnökr ıüs la mektedir. l -� agen-a� Yyea ns ai l aİ hr ıa lçee rKçaenv ue ns iun'dneu nt eAmver ul pi lak eBl ei rrl ii ğai şuayğuı dma ö1.zetİlheanlmelieştri,r:açık, tarafsız ve adil şekilde yapılacaktır. 2. oİhlaaclealketrı,r.yurt içi ve dışı yüklenicilere açık 3. eİhdailleecleerktRire. smi Gazete'de herkese ilan 4. b kİh r e a i l t g l e e e r le l s e i r n r , e in b h e e a n u i z z y e , g r ö u i n ş n c d e y e d ü n e k e n l y e b i n m e ic l l i i r i , l l e e y r n a ep a n a ra b s s e il ın i ç r d i l m i a k serbest rekabet ortamında yapılacaktır. 5. dİhaanledleern, ebtaleğnımecsıezkktiar.mu kurumları tarafın6. İhalelere ödenek ayrımı zorunludur. 7. öİhnacleesliehrainzırplaronajecavketır.şartnameleri ihale 8. iİ çh ianldeel etr,o ap çl uı mk ai l avne yi l göinl itl eerme idiul ey ubreulliar cl i askütrı er . 9. Ekmapaannemt ıuştsıur.lleri ile tercihli iş yapına devri 10. Dn eerv l seet rvme abyeel e dk iuyreu kmul raur lıu şi hl aarl ıe, vl earkeı f l ak ra, tdı l öa ­ mayacaklardır. 11. aİhlaımlellaerrıdbeirmbairlinadl ı menı , yayaprıılmmıişştlıerr. i ve hizmet 12. Öl e rni nsie çh ai mz iı rkl aamz aanl amr ıı şi çt ai nl i ppl er or ej ei hvael eş at er tknl iaf ­ smi evleerriiletectekkikti,r.maliyetlerini belirleme süre­ 13. İhalelerde, özellikle anahtar teslimi işlerde ki şel şei fr ,i nmye tarpa tj ı ar ırmt ı mı ıs öv ez rl ei l mş me ez . şAanrct laakr ıynednai belirlenebilir. 14. sİ hoar ul eml el rudl ue ğeuşni dk ad eyğaetrı r tı ma s a rmı mi k teakr ıi bn iı d bko i e r m l m ir i l e s e y k m o a n e m l k a r a g ı c ü t ı a y n r l c a a e fı l y n a fd i p a y n ı a lı t r i la h ; r a g d l i e a z k l d id a e r ir ğ a . r e ı İ r h a le a şa n le ­ masında dikkate alınır. 15. sTpa es as ri fı imk a spyr oonj el al er ri ihnael eeysea sg i or el annf i rmmeat rl aa rj avieş tmaentı mr aıj l aarma auçyl ı gvuen r iyl i ra. pTı leı pk l itfeaknl i af l si zalheirpi l ebrui tarafından fiyatlandırılır. 16. İhaleler sorumlu müşavir ve danışmanlar taal ı rnaaf ı nbdaağnı mds eı zn iehttlies ansi r .f i rTme satl avreı t iaşrl ae ft mı n de ya ne yt eaşpkı il lı ra. tKl aarbı nuılni şi lberma sl eı rai nml aümt eı an hdhaidt vı re. k o n t r o l 17. İhalelerde yatırımcı ve yüklenici hakları eşitlik esaslarına uygun korunacaktır. y vB e a u s t a a o s m p ı, l a 2 u ç m 8l 8 a y r 6 ı a s gr a a e y r rı ı ç n lı e a y k , a l k e s u a ş d t ll i a a r n e n ı b ç ci o ı l , m k tüe fa k k r e k it ç i l c ı i ç n i o h b a k u k d l i o a h ğ r a ı r n l u e ı kBoöryulyeacne ,a kkı al cmı kuo şi hu al l al er ıl eg rüi nnddeemdeegvel et itr mgeükctüe di li re. öt ezrdcei hş mv ei şy iöt an l ea mn di ri rl emrei n ui ns ,u lyl eertiköi l in lyeönnme tei kcti el e, ri işni bn ii cl mi l ee ry eenl evnemeehki tl eo, l müar ey tai mn mzüi nt ec iar hi nhdi tev ey aytüı rkı lme , tma süat reı ms e,l smi l übşiar vsior,ryuümk ll eu nl ui cki gv ee tiişrlme temket eedkiirp. l e r i n e it!l 23 ,M- ­ .. cıı

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=