7 oo . " "" , ' ' . '?ı �, "' "' -" " ' ' ·;;; v te e s r l e im bi i ihalede ihale şartlarına uygun teklifini lmektir. Bu yöntemleyapılan bir ihalede yyk .aaü tkı rl eı mn ci cı ni ı nf i ramr zau; l apdrı ğo ıj ef ol enr ki svi yeo nş au ,r tsni sat emme il evrei l yy i s öat enp i n e t m e i t l a e i y m k n i ş v b z e e o e k rl i d i l u d r e n l e e n d e m h a t i d ç i im ş ı b r .i i s s r o e B f r i u , y u a i m y s t t a a l e u p r l n t u t ı i ı r ğ r l ı e ı m u m n , ı d y a s a a l ü m t r p ı a r e r ı d m d o a e j c n e ; ı aikş dov ışenuralel agn röl aer er yi vnal i, tdı mraı mnü ı şşcamı lvaai rrnı l nem,r i ünmş, aavt l ai rssl eaa rhreı i mpa l icet tı rl i ari .nr Biı nnu,, v yç ki l ö e a ü e z m k u ül m e u y m n u y ü ü i m ö c m y i n l e e s k e a tr ü t ki ğ i n m i n , l a , g d m ş kö ü a u r a r n e r s . v t u ı i y v lÖ g v ee e ze ç r k e k e ıo k ul k n l a i r i r t r ku . r k l o m B a e l v u l a tg r p e a r a ş r ı d l n o k a a ı i r fn l aı e n s a t o s ı l la y a ı r ş r u ş o m ım n n n a u ıa e n s n k , ı l siutoay r gua umml al i urmi l avar el ı an yr pder atoknj iel i eübrl üienrt oii mkçrheai kzt l mma r eeı nst i syüövr nee lcegi ni eçdçi ni er di rcel ii ysaağsalalanrmınasİhı gaelereKkairn. unu esaslarına uyumunun GhP arüol nkj eüa dsmı eoü lztmadsueaş rp, ı rmt oa , jseaprürı rmoej teei mküi rbyeöi nt ni i mtne l mi zdii endrcei i oğr i i l nşami nn i şmbt i i i r r. aml enrai rnl ea r, , dyaen tı şkmi l earni nki upr ur omj el a ryaö dn eevt irme t mmi şütşi ra. vBi ru l Öm Bso ir z i r z l a e iu ğ d m l m l i e i d k kl u l r a b e il t u u p e D k r r o d ü lev jn u e r e y i r n ü u a ye r m ae B up ta ; y i a m n g s b k u i o n i a nl r d i s ur i ı e l h n i k k y a la r a l e e a r nd lr e d a y il r a n a e d ş m r r e l a i a ı t r y ş il m t çe aı o r p a . Ağ ı k v a Ü t l a r m l u k d p e ı ı ş r a , . lan ön ssmee ürçgşi mi al evl emi rr ,i şvü, el kç etoamks i adz redı mne emye iukml i tpl i i dl evi srei i pnyl i i nen t eeordll mi e ntaaeds yaı ği rmıı nn l ıı i kbk rui ri tr eur rel ul ekş arl iabbreiı rtteeayş yseeor lol ynea tdçemunr eı uş ktmı l re.ur nYi daeı nşdl i üa yşİ hma ar üal ekş , t Kseeak çne i ul mc i yan önu ln' ant meu mnı n üdol akl kmei mza i ki hzt nai i çdyi ı ner . t ei Anninnscabakukı ns "coi şani l uı ycy aua ppn aat ıbrkı i mal i tr lı i ambn u" amlmakavkegevraekkitir.kaybetmeden gerekli önlemleri o yK ü ö ı r ü t e n a re t t k e i s m p m e a l i l z e e a A r kr vı noranu dopöma n i ünBşi i tnre lı ri iğdç üi ğpküar zgi t aüernrl aül ermrı , iündzedü enu, yypagr nouıj nne le yapılmakta, yeni İhale Kanunu da bbb eöu lyiurl es uhl il ze mr i ebteanl iı mm sl aermı ni dş ad up rr uo mj e dl ear d( yı ra. rBı şumnad ai l ne lenenler hariç) proje yönetim müşavirleri y ( d mmd e i e es a r t i s i n p n o i i ı l d ( i ş a p n om l r a l l e i c o a li r a j m n i k b l v i t a n u ı e r r a . ) r k ü B y o t r u ) a e n ö a r t s i a n n e m l f p a p ı d n t m re o d r d a j a e m a pn l e o b ü r r t y i i r l e n a a p s r p h r e ı o n a ı l l s j ı a z e n il ı c , r b s ö l a a o e n k n r l c i mu r i e l l m e a g lik n sl i u ı l l , i i ykeaşt ıirf,ı nmı emtraal ji yveetsi npienstifeiksabsityi,opnrlaorj e l e r i n ge l i ş i m i , ın hazırlanması vj' seeul ep' wrei nropreokl i zdneeg' edpdor i kol i üpj em, l eba rüni nt' üdi nne nds ai i l seği plnal ni unmyl egarusi lnı a mi ul eya uepmlr dol eu eiphdr aoi ll j eme l eeerkv, t rueaydk gi ı r .ui Bçl aui mn adaşeas ümyr eae rl ca i arnı l dmk ea ap"l ssı dahyı ora. pn-Adbnri car awpkri onbjgeu", denilen şantiye projeleri ile gelişerek, bir y e a ri p ş ı i n lir ı . n elde edilmesinde arzulanan sonuca 22 Top/111111111 caıı ve mal giiveııliğiııi koruma amaçlı, toplu yaşamııı zorıııılıı standartları arasmda yer alan yaııgııı giiveııliğiııiıı iilke içiıı geçerli bir yöııetmelik olarak çıkanlması çağdaş bir ad111u/11: Ancak bir yöııetmeliğiıı /rnzırlaıııp yiiriirliiğe girmesi kadar zor olaıı bir tarafda, 0111111 toplum ı , ı....... tarafıııdaıı aıılaşılması, ilgililerce 1 ııygıılaııabilmesidiı: ) Türkiye Yangından Korunma Yönetmeliği "2002" TMY a. üCn dg. üı nrB l düa ağş nbü 'anKküoanr nui snl tı emk ğai S üi vzveei l r Ei nSğeai t' vTi muÜ nYVmAaKak ' f Tı Gükreoknoi yer el dinatörlüğünde hazırlanan 2002/4390 sayılı Yangından KorunmaYönetmeliği 26.07.2002 gl aünna r 2a 4k 8y ü2 r7ü rnl üoğ' el u g Ri r me si mş bi uGl uanzme taek' dt aed ıyr.a y ı m T1aı ol taponl puyl mua nuy gan şı ncaamgnüı vvn eeznmol riağul ingnlüiunve;s tynaal ni ğkdli ana riş tkı kl ao r3r ı u0i mçyi anı l dıa ameş yak eçı n-r yböirnçeatbmae lsi konoulacruakb üçtı küanr ıül mlkaes ıi,çigneçgebçi erli b i r le olsa ygü öel kçneeemnt mi zPe ri l çioği fni n. çDh aarğz. dı Aral aşbndbmui r ar ars adı nhı dmma asbanüyyı Kl ümk ae l mı d eı rk. l Be rui ılıç'a, Sivil ÖSHaazvçuenl imk ' ae , GT eÜnYeAl KMYü ödnüer tüi mS aKy uı nr uSl ua bBaahşaktat ni nı l kuru u m k Yanık'a, Yönetim Kurulu üyelerine, kamu larına, ihtisas derneklerine ve katkıda bBiurl uynönaentlmarealtieğşinekhkaüzrıreladneırpizy. ürürlüğe girmesi f bk m ı a a n e d ş d s k a a i a d r n n z ir ı . o a Pr B n r o u o la l f a a ş . n m ı D l m b ar. i a ç r A s l t a a ıb , r T d a i Ü u l f g r e Y l r i a l A a i , l h K e om , r n c ö a u e z n n e u K l t l y o ı i l k g ı p ç le u l , u l ö a km z n u v r t a a e u b r r c a i i u l l i ç to a p b l a a la n r t ı ile seminerler, konferanslar ve eğitim ıları sayesinde yönetmeliği ayrıntılı tşmae erki ilhl i dki netdat aennı tTı tı mlTa MraakDkt aadeyı ğrr. iı tnBi mtuı l aatrnoı l api l mel a dtnaat rı s4t ı ı nşOdı l mcaaı kyş tö2ı rn0. e0t3 Ygh aeü ntki grümı mn idşl ea, rnbi nuKi ano nr uluaynmgmudal aaYnmömni maes taı mnr di e, asl i tğsaoi ,t ri ykuö, mnmel uet l mku akenl l ai i kkr lti eçe resi i rnseai nnt ,; eöt el nes lki setamr ti kpl e, r aroi l jteyblaeeprl iiı nrvl edeye une l naa yş yı rmı aonsl gai srı tnaekmphrl aeozrj iıenr i ol annamyal asnı nmı avseı nyı eztokri ul i lnelru, skoı l mr uımş tlıur. l a r tarafından Yyt aaüsnkagür ı mı nmlgül aül üvbğe aün şnl i l kda yepakr nio yj ei anl peş rıasi aabtl ut maa snüal har eı mmndl daai sgml ee il rimşi enani rn,i cöp aan rnl et ı mmv el ae nrmi l ai çar elı , rgbmüi nevake t nue l l ;ai ğkş ai ı nmç i ı ış, syoaotğol l l aap rmaı ,r ayk yaoanl agynı nöa knk oleamlr i ı k nın yanı sıra kazan daireleri, yakıt depoları, asansörler gibi böl ada kyetdni fı ns yöl aant ndmgüaı rn,myeaö sl ngi sl ı etl e ü a n m m m di l l a e r e m r , r i d e o ae l , l a a u ar r y l a ı m n a k a r , y ı c a s a a n is c k g t ilı e ö n m n d hle l u i e d m r r r u i a l n e m n e r t; , , ysh iaasvnt aegl amı nn l dedı rromi l naaeb, dı , ku mas pdarani nr kkoul neztr ar, ongl uaa, nzb l aı bs sı i nör çnl çadi nzüdrgı mr i mdeea, müteselsil bir sorumluluğu gündeme getiren eBkuipçehri zçmeveetdi nei obrti rayyaakpoı nyımn aykatnagdıınr. projes i n i n b sM t h e o a e s i r z r m is u a ır a a b l m at r e n li r p m u, , r l y a u o p s a j ğ r e ı pu s o l ı o e j s e r r a h ui l n i s ez du tm k a n e i s u b n e a t ig r n a i ı ü m d y n s r e d ı, ı n e m o ı h m r l a l e a e a n r k m ga g a e k i ı n t ş i d i r y k m o i a s e tp l i m e k p ıl s t m l a e i i s n d k a a i i l s t r a n , . ı eymloeankl , tsraai l kth gyi bi abi pvi ı a,e nuyal aadşt ı i ı rsmı i np, ıl i i şndl leaetnrmiı nş emymaa nnü ı l has erı rı nan dı dni es, l ket oer ri t nak i si nk ve onay mercilerinin sorumluluğunu içeren bbuu l usnismteamsı dgeeruekymguelkatneadbiri.l i n i r b i r yöntemin Öncelikle, ısı yalıtım projelerinde uygulandığı vtt aaerr zakdf oıanndptarronoj ley sahi spi zt ı eml mmeati sni nı ;i i nny ateenlsegi skı nat ,tr iapk lraoprj emr om, j eaüll ege rlı ll i ai nf ml de reai gcmeöı ğsn ti deüarzioel mrri eye,asbin uitsatyseöynonent eb, umi l il ral e. şAıymna cpyaı onkl ı l nah remı , mki mae çanı rşgi yöt oar sl ül aal err ıı , ybmaüanyl gzü ıekn me mkesl eei krr ldi ksi vltereürnl kel et kür ari ervşl eı l öa şynı all eancmgaı lnkedtrı ar . y dö an yü an nd ı ek nl ı ymİ köiannsceı ,i t omt al aesral ai krkl ;e pi srtoej en eenk iybai nn ignı nmpi mr oaj er sl ii dn ei hr l ai ğzi ınr dl ae ı mm ei zsdi ea ks laay gı l aemrl eı ı nbo i nsl i ür.bp Bienurl ep uroi yzageşuapl anrmot jaaesdl aearr ıl dme a übürüel krtoei l larının yeterli bilgi ve deneyime sahip olmadığı, gey aök nri büg liı enn cdpeerkotyji ere. l erİ sr tiaenl rai nci ssataekğml yı ekazl ın hggaüı nzn ı dr ml ea mnü aheme, nat aydsai ascrl aiı ğmğ ıi A gy m ö e n iz l n c m d e a e e k tm k b b t u e e ul d l u a ik i n r n . ml ka aammpdsaaakmbt ai ı ,rnmi dh eat i vks aci us mtduiamzl ı -amhraai ,l ne yl naarüpı nl ıksdeaal tma saat ri kı mt,ems i seakta npirkotjeesl ei s raitn, ie lheakzt rı ri k laaylat my aapyıa, coatoğ ı aSonnlauşçılmolaalrıadkır;. yangın güvenlik projesinin tasarım ekibi sorumluluğunda bütün disiplinlerin s ç öp i i s n r z t o l i e e lm j m m e e s l l e e s in i r r , i i d n n p e i r i n n o j y b e s e l i ı r h r e r h y d a a i e l n t ı n y e g e s a ın i r s s a aı u , l t z a a m c p k a r a o k t n i j f b e ın ü s sı i t n n ö ü dn n y e d ö y n n ü a e n r a m t g y im ı r n e ı vimezkaosınntırnosluonrudma belirlenmesi ve o uzmanın lu olarak bütün projelerde yer oça ell aavcreaaskki tnı urd. zemoanna yt al ar na mf ı nads aı ns a yğ öl ı nk el ı t mb i er l çi kö zçüemr
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=