Tesisat Dergisi 84. Sayı (Aralık 2002)

Alçak basınçlı emme havası çıkışları O eDmi fümzeyohnavızagsıaçraı kl aı şrlıa, rednı r .s Bı kuknulal lradnaı l ah na çt aodkı r .d uYvüak rs eçkı ktı aş lvaar nı l iı ç mi n e kk ua nl l al anr ıdl ma adka do il ak reayk dü af ükruml l ea nyı laı rp. aAny atral av na na bçi l ıi kr ıı şzlgaar ı srainlairs,ahğalavra. akımının yön değiştirme­ O Av annedmaon sgt aetl e' l na r h (arvüaz ggai rri ş öl el rçi en er l ehri zi ) mtea t O eç K t ı e k m r ış t e l i a k k r t v ı e t e d a y i v r a . a nk üü zreesrei nl dşeenk lyi nadpeı l ak ni hh aa vv aa gHiar ivş al e rai kiıçş ıi nn ı nö zü ef ül rümf eü rymöen üç,ı kaıyş al arrl aı dnı ır. c bla i a m b ti l l a i s r r i . s ı t i B e ç u m in n ll e u a r y r i g n ö d u z n e e n ç lli i a t k l e l ı e ş li a k d n t e e k ğ d l i i i ş r m . k aentehratiO Tl aanv ahna vaar agsiı rvi şel ey rai nads me ; aetma vi laennd ha anvyaaspaı ­ K dp e e la c r k t e a i kl t a l a e r v r d d a a n e n n, b , e o d m ş e lu i l l i e ğ k u n li n h ş a e a v r k i a t a l , d e o a rd r ra e gn n e t t ı v l i ı r e i b y lir i a r . şheakvial d em imktea kr ıannı na ya ok tğaurnı l ı rd. eBğui ş tsi ri si ltdei mğ i mb üuyt füakk st ae lsoi snl learr ı ni çdian köu rl lnaenğı l imn abk tüaydüı rk. Yüksek basınçlı sistemler için emme havası çıkışları O Gs ı neçr l ial i mg egl ei dn e( hr ma vea kauktı şu lhaı rzı ,ı yyüükksseekk) bh aa ­ vk auyl lı a an lı çl ma ka kbt aa sdı nı rc. aMi nu hd ai rfgaezma leakr ı i çs ei ns yalıtımlıdır ve hava akış mikHava tahliyesinin giriş yeri çBıikr çı şoykeşrel ekriil,dael çtaakn ı mb al as ınnaçnl ı es ims tme me l ehra vi çaisnı ao yl anr ıazkadma aknudl laa nh ıal mv aa tkat ah dl i yı re. sBi un ni na gi l i ar ivşeytee rni mÖba e n ş k e k a m a n li o d ola ö la n ş n a e m hk a la e v s r a i n d ç d a ık e ı k s ş u i y n e h u a rl v l e u a r r in ; g d ö ö e l r g k ni e e g le ğ ir r i i n i ş . yd eerl il ke lrei nr ivnetyeambieznl ezneer lbeirl mi eel vsei dr ii şr.sTi zadv ai r,nçdüank i kü zamanla farklı bir renk alırlar. Hl a anvaab i al mk ıemk ltaerdı i rd. aHaayvnaı tzaahml i ya ne ds ian i pn l abni r y r b i e d ö s o l i ü n r m a in ü v g; e ir r ö i i ş l r e n y b e e i ğ r l i l i r e n . r Öi k : azpeıl l iakl ltel a hr ıanvdaa nt akhol i ­ O eB laenkyt or i ,k l Wi vCe yva eeylae kgtar irkdsıirzo pk il lai trl ei mç i en tlaenrtı liabbaitlliar.rı hava tahliyesi için kulO Aı s yı ndmı na lsaı ts mo naul acrudnad aı şl aı nm bmaal adr dd ae shi an vi na tdauhr ul imy el asrid ak hual vl aantıal ah lbi yi el isri. i çBi nu ı z ggai br ai gerekmez. Akustik problemler g l H e ö a r r v ü y a le ü çn kı sk s e ış e k s v t ie s r e . g v Z i i r y i i ş r e as y i e m srl a e e ğ r k l i a a i n n ç m in i a ç b k in e i d k st l e e e n n ö t ir n i­ . gBüu r üt litpü l ey ra, pgı epnai şr çşaelrai trl ıi nvı ne sçuı k saer tsai cgai bğ ıi olmalıdır. Tonlar, bunlar belli bir ton tnaarnı nı mı aa y as ar l ha iypatbi ri. l eAn l çbai kr dboa ­ skıonmçulıt headvilaebçilıikr.ışlarına e k Tablo 4. Havalandırma ızgaralarının ç direnç katkı değerleri. O c K i a h r a m z l a a r h 2 a - v k a a n i a l e l l ı ç y a ü l k ı ş s a e n k bl aansmı naçktl ıa dt ıer .s Yi sal ep rı ldı şeş eukyi lgl eur i ibkai ğaldaentt ıys üı k(sseı ckabka svı en çs koağnuakl khuavtual)aroı lvaanrdbıar.sınç düşürme O sTieskl -ekrai nn da lel ı yi ünkds üe kk sbi ay soı nnç ct ei ­ hn aezl dl aer ıbgüer or e kbliindai rs. ıBn uı nn dl aı rş gtea ­ Mr aef ırnk edzai bbi irrc iyhearzddea ntyaakzı lvı er. kış aylarında 14 ila 16 ° sbı u eümniiştehl earv, aı ssı ı ydl ea ğbi şet isrC l i e c a n il r e e a r n ­ i ssoayğuetsui nlmdaektialadvıre.ten ısıtı l ı p Hava çıkışı 11S•H� l\/\l\/1,J J,J,J,J,J,J,J,,1, 1, '"Tı.::;··� \l\l\·l\-l ,ı, ,ı, ,ı, ,ı, ,H, -1, J, J, J, "l ls••ll \ l \ l \-1 \ I ' -- � ,: // '\'-.. ,. .......... Açıklama Aı zygaarrlaa snıavbei l i kr a! ar mş ı leı kl lliı dhuavvaar h a c m i ayakkışlaaşyıkar%layıcısı çapraz kesiti 75 serbest. hSaavbai t h! aamc me lil i aızkgı şaaray aver l akyaı crşı sı lı ı k l ı çseaprbreazstk. esiti yaklaşık %58 Thaavvaanh ahcamvai laa kn ıdşı ramyaarslıakyaı crışsııl ı k l ı çseaprbreazstk. esiti yaklaşık %50 hTaavvaanh ahcamvai laaknıdşıramyaasrlıakyaı crışsııl ı k l ı çapraz kesit i yaklaşık %75 serbest. TESİSAT DERGİSİ llfll SAYI 84 ARALIK 2002 yi süt eknsme ke lzi ğvi en er a hdaat hs ı zi l eeddi ci li eent kteon nbl aı rradk ıı rr,. F( öarknaetğbi ni r dbeüny füakz lsaa bl oön ll üa mr d l aü, mo ef i ks abnöl al mr deal ,i ga rl tuı pn ab üi nr oi l lma reı nmd ea s) i ,b ebl iör lyi l ebci res ebsesl ei rvl ii ybe si ri kmoerkutme da i re. t kHi as ivnai n ç dı keı ş svaeğ l agni rmi şal es rı ki sat enna l gürültülerine çok az etki eder. Ag inbci )a kkobme lbi r il in ebliir çseasl ı şiaznolatsaysoa nr ıum (l eagr zdoza e gm m ir e iş v il l m e c r u e s t s t ı i r u s a r ı s r . a ın s B d ın u a d n b a l a a v n r e y ö o h z a v v e e a l l W i t k a l C h e l ' i d y h e e a l ç ev o r a d k n e i ı y k n i i kullanılmaktadır. Hava akım gürültüleri ş H(y e a a k v n i a ld s eı s m e [ s a f 9 gla ] ü 'a r c ı ü ) g ö d s r e e i v k , i k y a e a ğ s t ı i e z L w r a e l k f ı n l a e m t k m s a i a y k n o s l n ı ı z l b a ı r i n r ı hı zegsaarpal an nı na bdi l ii rr.e An çn c ea kt k ib i dr çeoğke rkl oe şr ui l dbai , p lü in n ze m ö r m e in m a d t e e ik k ç t v e a e d lı r ş i i ı r l l . e m r B ia ö y k y a a le p b c s a a e ş m l ü a ın r n e d ır t a . i cki i şvi rekrei l et i rni Lw=lo+60 lgv+25 lgç+10 lgS.ır[d.B] [f 9] Vç == ıgzeglaerna nhı anvdai raeknıçmkahtı kzıı dme/ğseor i l a r a k (Tablo 4) s.rı=geçiş yerinin akım yüzeyi m2 olarak Tablo g ö r ü l e n4'tdeeçğ edrilreerngçösktaetrki ıl md eeğk teerdi ii çr. i n ö n ­ Direnç, katkı değeri x (Baz değer) kelebek konum %100 Yaklaşık %50 Yaklaşık %25 açık açık açık 2,3 4 5 3,8 7 9 4,5 8 11 3 5 8

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=