Pazar Analizi Uluslararası Klima Piyasası Değişiyor IKK 2002 Nürnberg Yeni Trendleri Sunuyor Nürnberg'de 16-18 Ekim tarihlerinde yapılan, 800 ıılllslararası katılımcının yer aldığı JKK 2002, yine soğııtma, klimaJandırına ve havalandırma sektörlerinde bug,ünün trendleri hakkında kapsamlı bir araştırma sunuyor. VJSRIA (UK) ve JARN'nin (Japonya) birlikte gerçekleştirdikleri çalışma sonuçlarına göre Uzak Doğu ve Güney Avrupa, dünyadaki klima pazarları içinde en hızlı büyüyenler arasında yer alıyor. Dünya çapındaki pazarın hacmi 34 milyar US-$, yıllık büyüme hızı ise %4'e ulaşıyor. Özellikle Güney Avrupa'daki tüketiciler artık klimaların eskisi gibi ulaşılamaz lüks cihazlar sınıfında yer almadığını fark etmiş görünüyor. dUel ğu es rl aar ça ırsaı ns dı aknl i emnab üpya üz ka pr ı anyı nı m, ti na iş-ısdpı ğl i tı b b i i r r i i m m l l e e r r i i n n p e a l z i a n r d e p a y b ı u a l u y n r ı u c a y o b r . ü y B ü u k s %si a s 7 t h e o i m p lm le g a r ö k d r ü e ü z % n er ü 1 e y O e o , n k r . y ü üç Ç k ü s i k n e s k p i b s li ü e t y , s üis ş m t ü e e p m h h le ı e z r s ı d n iz e a sdaühnipyadaki en büyük mini-split pazarına ve aynı zamanda da en büyük üretici yoıllml a raı aörzaeslı lni ğdian Çi ki no' rduey4o rm. 2i l y0o0 n0 bi li er i m2 0d0e4n Jfaapzolanysaatış olması beklenirken bu sayı, ve İtalya'daki satışların neredeyse altı katı bir orana ulaşıyor. Kore, Tayland ve s g o ir n m u M c e u a s , l i e fi z y i l a y e t a la br g d üi a y b y ü i ı y l ü l e ık l n k r e e r ele e l r % ki a n 4 b 'l e e re r t e k s ua a l b a v e ş a a t ş n e ı b l b id u ir e a d r r o ü a l ş d a ü n a ş J z a y o p a r o ş a d n n y ö d a nı e ( . ş m S im e le k d r t i ö g ik r e d in ç e c i r i i b y d i o r u r r ö . u n D m c ü d e n a k) i yü raedtai m2 0e 0s ,a0h0i p0 sbai dr i emcde e8n üdl ak he abfual zul na uyyı lol ı rk. Çin, Japonya ve Kore dünya çapındaki eü dr ei yt iomril a%r.8SSa' ldi ke cbei r üHr ientdi mi stoarna,nşı yi ml a dkiol i nkter onl spoi yn aysaaş da naakni abs kü eyrüi çmaet ı dş me an l a ur yz üa zk ül an şdme nı ş, eg ön rhü ınzül ıyboür yf aükyaetnHki nl i dmi sat pa na 'zı na 2r l0a 0r ı 3ç ey mı l ı nbdea rine geri dönmesi bekleniyor. s kP i a e s y t n e b c m e e t r l m e e r e b y ki e a ri rm d ş e ı l s e v ın a ri m d g a e r u p d b a iy u z o a ür r l l d a k r a e . k l D e i ü r p n a is y y e a l a sd r p a ın l k it i ı gi kei çntci ği ei mn i zb yü yı l üi çki npdaez a%r aS 'st ae hn ifpa zollaa nb iÇr di nü' dş üeş, yn ea rşeadnedyı s. e Uy al ur sı sl ıanraa pr aesnıc epraezbairr i mp al eyrı inn ıi nn sl earhi ni pi nogl de ul eğcue kAt eB bDü iys üem, pe epnoctea rnes i yb ei rliimn e ö sF a r z i h e gi i l p d l i a ğ oi i r n e ld , i u F t ğ r a e u şi ıd y t r e o ic k r h , ( i Cs W t a is h r n r ir i a l e p i r o , ü o l F k l) e e . d B o d ü e l y m r ü s k a , oç al ap rt aa ky asşea kn ta ön redkeokni o pmai kz abrudnaa l yı ma aş abnaağnl ı kb oü ymüpma ek tn i nb ior il dmul ke çr ian a dz aü l nmyaas ı nç aa pr aı nğ dmaekni skautlılşaınnıımn d%a 9b6u'lsuınduayoKr.uzey Amerika'da Tyaaşnıan,a6b0i l0i r, 0k0l i0mbai rci mi hianzsl aa tr ııl m1 a9s9ı y8l'at egnü çbl uü pbairzçaırkıışisyeaşİandgıi.ltBeuregün en büyük satış ve İtalya'da; bu k ö ü u l r k n r e u le s lu r p d m li e t u t n b a d ş ir ı a n i n m a b ö i i n l g ir c i b be i i r k i s m l a im l b e a i r t p c b e ih i k r a ç z s o i l s a k t r k e ın e m a z daha ucuz bir giriş olarak görülmekte. AÇ Bi l l De r (l eCrai nr r ipear,zTa rr apnaey, ı Yn oa rbk )a dk ıül dnı yğaı nddaas iasteı ş, TESİSAT DERGİSİ EIII SAYI 82 EKİM 2002 KAL lı.ıı.t "•I'" ıırnııee 'ır, �- Ö S a o ç t ğ ı e s u ı y n tm d an a a d n s a i l s i n t d e , e m sr a le ky r o ı i i n t is i u b e m a is r u t i i y n sn l d e a a e ten b ş u ç kl o i u l k e n d çu iy y il o o le r r r . . satılan ülkeler ise; Çin ve İtalya. ABD ile y k k a a ıl t r la ş b ı r l ü a ı ş y a t ü ı r r m a ıld s e ı ı n ğ h d ı ı n z a d ı k n a i a İ t d s a a ö ly h n a i e p b m ; u 2 d ü 0 e r 0 ü 0 İ n t l i a l e e l r y d 2 a 0 e 'n 0 ü ı 4 n ç S y g o a e ğ k r u ç la t e ş m k ık a le b 1 ş i t 3 r i i 8 r m m l m e e r i s i l y i g oe b n n e e k l U d le e S n - J $ ae p ' n y o i n b b y ü u a y , l u ü K y m o o r r e e . ve Çin'de alıcı buluyor. sUal tuı cs lı laarraar açsı sı ıknl di ma na cbiahkaızl dl aı ğr ıı npdaaz adraı , ba üy yr ı üc ka dü ereğtiişciikfl ii rkml ear es agyeı sbı neı ngaörrtümnaüsyı or. K o r e l i ve Çin ile Japonya ve diğer Uzak Doğu ülkelerindeki üreticiler arasında yaşanan ve giderek g s a i e s r t t t e a ir m n d i l . e rreakçaıbs ıen dt ,a nö pz aezl lai rklal rea hmari en ki -estpl i lliikt GF uej li et snue, kHs ei tl aJ ac ph oi , nMma tasruksahl ai tra(, öMr ni t. sDu abi iks ihni ,, K p M i e y H l a o I s , n a , l S a M a rı n n i y d d o e a a , Ç ) T ion sl ih(iCb hau) nöl azne,l lGi krl eee ,i hHraa ci eart, ve Koreli (LG, Samsung) Ur alkui ps l af irramr aasl aı rktl ai mr aaf ı nc di haanztl aerhı dpi taez da ri lı ma ye kr ıtcea. yoğunluk eğilimi ile de yüzleşmekte. (tJ
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=