"Türkiye'deki santral satışında miktar olarak birinciyiz,. ISKİD'in 2001 envanterine göre Türkiye pazarı 55-60 milyon dolar civarındadır. Biz, tiiııı iiriiııler içinde toplam pawrda %30'ım biraz üstünde bir pazar payma sahibiz. Yalııız santral olarak ise %35'in üzerindeyiz. " Avustralya, Hong Kong, Afrika, Avrupa... Ama Avrupa' yı en yakın hedef pazar olarak görüyoruz. Çünkü ne de olsa yakınımızda ve ciddi bir pazar alanı. Mkeunhdtielmif afirrkmaalalarrıın bizden ürünlerimizi yla isteme tempoları giderek artı y lendiri yoruz. Buonr.laBrlau nilgl ailri ıöndüamdüezğdeerki günlerde bilgiler gelebilir. Dünyanın tTaenbı nam' dıaş nmkaer knadl ai r ım, abri rk at al akrı mı ü r ü n l e r i yla OEM olarak almak isti yorlar. Tabii bunlar da ihracat için büyük bir katkı oluyor. Bununla ilgili görüşmeler yapılıyor. Ama kendi markamızla dünyaya yayılmayı esas hedef olarak görüyoruz. Çbuügnüknü soinzlearabir gün bitebilir. X firması yda 6 milyon dolar mal yd 6 e a ğ m p i t ş i ı t l ri ar ebbi li lii rr,. Ba umsai z ibni rt egkümn ü pş taerrti nn iez r iisnei yon dolar bir günde buharlaşır. Dolayısıyla o rakamları biz, ihracat rakamımızın içinde saymıyoruz. Kendimizi bunlara alıştırmı yoruz. Doğrudan ihracat y ğımız veya parça sattaı ğnıimmıza, rdkıaşamrııdz ıa soaltatın kb ui zl li amn ı icçı il na r dvaeh amöü nş teemr i ll ei . r Ol e noul ann i çi li inş kçi loekr sayıda firmaya, çok sayıda ülkeye, kıtaya ihracat yapmayı tercih ediyoruz. Özetle biz 2002'de iki noktay d yai kn; ı nb i rei nnc i ski aAl i rt-eGl ie üv reü ün rl üe nr .i nYi a a n d i e d ğ ü i n n yapma hedefindey rallerinde oiznovketa yh ae rgheal lddi ek . kHl iaml aa Tsüarnkti yb e ir 'd in e c k i i santral satışında miktar olarak yiz. ISKİD'in 2001 envanterine göre Türki ye pazarı 55-60 milyon dolar ct oi vpal armı n dpaadzı ar.r dBai zo,/ o 3t ü0m' u nü br üi rnazl e rü si tçüi nn dd ee bir pazar payına sahibiz. Yalnız santral olarak ise o/o35'in üzerindeyiz. İkincisi de g ih e r l a iş c t a ir t m . e B k u , ikisine kilitlendik; ürün yurt içi ve yurt dışında ciromuzu artırmak amacındayız. Yurt içinde güzel bir pazar payımız var. Bu, yabancıların da dikkatini çekiyor. Bir Türk markası olarak bütün dünya markalarının cirit attığı Türki ye'de o/o30 gibi bir pazar payı ciddi rakam. Tabii bunda 35 yıllık geçmişin, pazarlama ai l ilşı şkki laenr ilnı k el at kr ıi sniı nv,ar.mÖü şntüemr i ü zi ldee koi l a n yı l 1 - � . ---=. o, iı -, = if .. 1, ('oC,,<ıt, TESİSATDERGİSİ .. SAY! 79 TEMMUZ 2002 ihracatta minimum 1O milyon euro/ dolar hedef koyduk. Toplam satış ve üretim içindeki ihracat payının artmasına gayret ediyoruz. Üretimin yurt içi değil, yurt dışı artmasını tercih edi yoruz. Bunun yanı sıra satış sonrası v m e ü ri şteri ilişkilerine de ciddi önem yoruz. Bir müşteriye mal gittikten sseornvrisateonnasovnrearilen servis m i ktarı ve yapılan sorgulamalara yk ö o n n e u l y ik u c i i n d c d e i e b l i e r çalışmamız var. Bu yip sık dokuyoruz. Çünkü bizim için çok ciddi bir konu. Ki l geinl i d hi ekrotnüurml ü u zü lraü; n ük l i gmeal i şstiisrtmeemkl ear imial e cındayız. Yan sanayiy şarıda bırakmayı tercih i e h d e iyr ozraumz.anOdtoı fmaobtrivi ksaeskı töbriür gbi ba ikoı ml maa ke lna zbı mü . Otomotiv y tajcıdır. Biz, Ar-Ge' yi, dizaynı ya ü p k ı ym or o u n z; ondan sonra gerekenleri yan sanayiden kullanı yoruz. Mesela vantilatör; bunu ithal edi yoruz, çünkü bizim üretmemiz o m l a d n u t k ık . lı olmaz. Biz ana ürüne konsantre Ana üründe bir eksiğimiz yok. Klima st üarnetvrlaelrii,n i fbaint i-rcmoei kl , üszoerğeu t m a g r u b u yiz. Santrifüj absorsi yonlu ehiller yapacağımızı sanmam. Çünkü mantığı yok. Yıldaki satış sayısı çok az. Ama onun dışındaki bütün çeşitlerin üretimi Teba Grubu'nda yapı l ı yor veya yapılacak. Belki de 2003'te bunların büyük bir kısmı k b a it t e ı c lı ek. Bazı Avrupa fuarlarına eksiksiz yoruz. Mesela IKK'ya 100 metre karelik bir standla gidi yoruz. iliJ
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=