belge fiyatlarının Odalar Birliği tarafından yasa gereği tarifelendirildiği, bunun hizmet geliri olarak alınmakta olup; Odamızın temel gelir getirici kalemleri arasında görülmediği belirtiliyor. 4. Uluslararası fuarlara iştirakte İstanbul Sanayi Odasının %50-80 oranında masrafa katılması konusunda bir çalışma görülmüyor. Ancak zaman zaman Selanik Fuarı gibi, Sanayi Odası standlarında ucuza yer alınabileceği konusunda bir görüş var. KOBİ'lerin ve Türkiye'nin Krizden Çı kması, Daha Çok İhracat isimli kitaplar ve diğer konularda çalışmalar yaptıklarını belirtmiş durumdalar. 5. Vadeli çeklerde çıkan problem nedeniyle vadeli çekleri resmileştirecek bi r yasanın çıkartılması konusunda bir çalışma grubunun oluşturulması ve bir meslek komitesinden önerilerinin beklediğini belirttiler. 6. İ leri teknoloji gerektirmeyen işler için kullanılmış makina ve ekipman ithalatına müsaade edilmesi için ilgili merciler nezdinde girişim ve sonuç yapılması; şu anda bu kanun değişti. Zaten bu konu, gündemden çıkmış durumda. İleri teknoloji olmayan konularda kullanılmış makina getirme imkanı var. 7. Değeri nakliyesine oranla düşük olan ihraç mamulleri için örneğin; radyatör, yabancı ülkelere geçiş ücretlerinin düşürülmesi için çal ışma yapılması konusunda Uluslararası Nakliyeciler Derneği'nde girişimde bulunulması için TOBB'ye iletilmiştir. Bunu takip ediyoruz. 8. İstanbul Sanayi Odası'nın yerli malı ku llanma konusunda yoğun bir tanıtım propagandasına girişmesi; bu, geçen toplantımızın en önemli tartışma konularından biriydi. Biliyorsunuz, bu çalışma doğrultusunda ilk olarak İ stanbul Sanayi Odası yoğun bir uğraşa girdi ve bütün Türkiye bu konuda asgari bir bilinçlenme seviyesine ulaştı ve şu anda bizim sektörümüzde ulusal ürünlerin yani Türkiye'de üretilmiş ürünlerin kullanılması konusunda oldukça iyi bir gelişme kaydedildi. Bu çalışmasından dolayı Sanayi Odası 'na teşekkür ederiz. 9. Muhtemel dış alımcıların Türkiye'ye gelmesi için yol ve otel masraflarının bir prosedür dahi linde karşılanması; bu konuda Dış Ticaret Şubemizde aktif ihracat programı başlatılmış ve çalışmaları devam etmektedir. Ancak 'üyemiz firmalardan henüz yeterli talep gelmemiştir' gibi bir cümle var. Bu doğru değil. Aslında bu konuda tekrar Sanayi Odası 'nın takipçi si olacağız. Çünkü bazı firmaların talep ettiğini biliyoruz. Bu konuda bir sonuç alınamadı. Bu konuda neden bir kopukluk var onu tekrar Sanayi Odası'ndan sormamız lazım. 10. İstanbul Sanayi Odası'nın başardığı faaliyetler hakkında tüm ilgililere email ile bilgi verilmesi; bu konu aşağı yukarı zaten oluşturulmuş durumda. Yavaş yavaş e-mail konusu, web sitesi çal ışması gündeme giriyor. Bu konuda çalışmalar sürüyor. Geçmiş on gündem maddemiz buydu." Sanayi Odası temsilcilerinin gündemde yer alan konular hakkında katılımcıları bilgilendirdiği toplantıda ele alınan konuların başında "KOBİ'ler İçin Teşvik Belgesi Sorunları ve Sektörün Teşvik Sorunları" yer alıyordu. Bu konuda Sanayi Odası'ndan Hikmet Baltacı, şu bilgileri verdi: "18 Şubat 2001 tarihli ve 24322 Sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan devlet yatırımları ve yatırımları teşvik fonu adı altındaki kararın uygulanmasına ilişkin 2001 sayılı tebliğ uyarınca, imalat ve tarımsal sanayi sektöründe yatırım tutarı 2 trilyon lirayı aşmayan TESİSATDERGİSİ .. SAYI 79 TE.W,\UZ 2002 yabancı sermaye ve fon kaynaklı kredi, İstanbul ili dahilinde yapılacak olan yatırımlar için teşvik belgesi müracaatları Ağustos 2001 tarihinden iti baren İstanbul Sanayi Odasınca yapılmaktadır. İstanbul ili, teşvik mevzuatı gereğince gelişmiş yöre kapsamında olup, İstanbul ili dahilinde yapılacak olan komple yeni yatırım, entegrasyon yatırımları ve ürün çeşitlendirmesi cinsli yatırımlar için teşvik belgesi düzenlenmemektedir. Bunun haricinde tevzi, modernizasyon, yenileme, kalite düzeltme, darboğaz giderme ve tamamlama cinsli yatırımlar için teşvik belgesi düzenlenebilmektedir. Ancak organize sanayi bölgeleri ve Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca kabul edilen küçük sanayi sitelerinde yapılabilecek her türlü yatırımlar için teşvik belgesi düzenlenebilmektedir. İstanbul ilinde yapılacak olan bir yatırımın teşvik belgesi kapsamında değerlendirilebilmesi için asgari sabit yatırım tutarının 600 milyar Türk lirası; bu gerçekleştirilecek olan yatırımın o/o40'ının da öz kaynaklardan karşılanacak olması gerekmektedir. Yatırım teşvik belgesinde yapılacak olan bir yatırım kapsamında; arazi arsa alımı, yapılacak olan arsa üzerindeki bina inşaat harcama tutarları, yatırını için gerek yurt içinden gerekse yurt dışından satın alınacak nıakina, teçhizat harcamaları ve bu nıakina, teçhizat alımlarında doğacak nakliye, sigorta, kur farkları, akreditif gibi harcamalar yatırım teşvik belgesi kapsamında devredilebilmektedir.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=