ÜNİVERSİTE ÜZERİNE .. .. DUŞUNCELER ... Thoughts On Universities •• U an ki vaedr es imt ei ;k ybei lti emnseeğl i nü as ğt üı rnbl üa ğs tüı ğnı bv ier y öo z ö rt g n a ü l m ü rl , ü d ğ ı d r ü . ü n n Ü ü y n s a a i y v v a e u r n g s m i e te n al i s e şı n r a i ı n , ç ö ı g d z ö a g r n ü e r v b di a e ; k ğ ç a il o s n e k , kmaezsai nnmi absi lı en nı , ei nl i snadne ny eatl iı şntmi r ma seı nk at i rd. i rPel an ton'un Akademisi'nden bu yana üniversitenin görevi, toplumun beyni olmaktır. Tü an bi vi ei ,r sgi teelni şi nm beikr tde eo, löağnr ettoi mp lvuemdl aorl adyal ,ı ob lua r ai şkl eevğ i tdi me , i şül envi ivöenr es imt ekl earziann ıbr. i Al i mn csaekl ad rüaşşütnı rüml eamy leaz .i l gB iuI i i l ni şikt ei li içkei er irsii nn dd ee ,n bai l gy ri ı nk oi nn uvs uedr iul mr . Öe sği r edtei mğ i ül ;y ebsui nl iunn, ömğar es nı csi öy ez ö c b ğ i il n g r i e i n n a b d ra i i l ğ g yi i ı ş v k ın e a d ya u n l k a aı k ş la t la ı v ğ r u ı ı n z b a lu i r n k a s y i s s a ı t l p e u t m ı l ğ ai ı ş n , a ö c u ğ a y r ğ g e ı u n n ı li aç en mr i sai ns dı geesr ue kn iur . l aBmi l gaiy, aücnai vk evres i tuel aöşğı rl de tı ki mç ai b dk a a a ş h y a a n r a ı d y k a a l a a u r l r t a a ı ş n n a ı bn b i i lr m g n e e ic n s e i i ş l i i ç k i o t n e l , d m b ir i a . l g s B i ı y u e g s i e u s l t r a e e ş m k m i i r a n . y bL a a il r b i m g o i r i b n a i t i u k n v a e a y r k n , a a d d k e a la r r s r y l i n k a e , k k ı k n ü a d t d a ü a n p r h v g a e e n n ne i e ş , ; b ö d i lç l ü g ü n is d y a e a bgüilgncineinl taarkaişptıreıldıpenbubir yapıda olursa, l yan eğitim sistemi o kuandmaar sbınaışaarmılıaoçllaacuazkmt ıar .nB öbyelyeicne ;güünc iüv,e rtsoi tpelnuimn uy en t i üş trier dt ii ğc ii kl aer sı ni md al e, r ai nr da şet ı sr mü radcüı ,r edcüeşkül en rei n ç, abl ıi şl gmi yae vu el a ştmo apsl ıun mı bsi al el n iöl inşdkei lrel er ri oyl aörna kl eünrde ti ri me i bileceklerdir. e aD ğ s o l i ı t n la im d y a ıs ş , ı e y t k o la l p i ; n l u d ü m e n u i b v n e e lr b ir si l i e l t i e m n n e si n e n l , i a k ö r in a ğ c ş r t i e l ı r t g m im ö a r e v v v e e i yüksek düzeyde uzman işgücü yetiştirme Ai hmt i yaaccı nı naı khai zr şmı l aemt aeydı einç ebr i ri r. d yün ö ir i i n v r. l e e r T n s o i d t p e i l , r u m t m o e u p s n l i u n m ü e n u i i v z y e i ö r n s n il t v e e e n y i rl ai l rdı ni ğ yi nadyed,ı ğoı köul ümma cyüaln c ei nhsaal ne t vy oi rzül as şümna yead eu nğ irya lme ı,ş kk eü sl ti mü rl eerl üBnuinveurnsitöe nül zeenrmi nedsei s öi çzi ns a hüinbii voel ar sbi ti lei rnleirn. y gb a e i l r n i ç i m e b k i l i i a ç m n in l y a , a m a p d r ıl a a a ş n b t , ı i r a r m r ü aa ş n t i ı v r i m ç er i a n s i t y e a a l p o t ı y l l a m a n p a v s ıs e ı; ı g b e u r l e u k n i a r. n bir kurum olarak algılanması Peki; böyle bir algı lamanın nesnel koşul ları nedir? t vB e e u k t ne s o k o l n o r o u ji l n o il u e ji n n o i l n y a a n ta n b r ıt i a h ı ğ s e e la ğ l r s i ı t ü i i le r m e ç i i l n g te , il k id b i i g i r l . e i m B liş i li i v m m e i v tin e e c m e t e e le l k i n n n m d o e e lo d y j e i e , n r t a e ol ğ p ai l t n u im m o l s t g a a u r l l t a d ış r ö ı d la n ır m ü . ş a Ş ü z ö m . y B l l e e i l r i k m in i, iÖn snacnel ı ğ8ı 0n 0g0e çyi rı dl ı inğdi ai l kk ii kTiadr eı nvı r iDme; vMr iiml ati tav ne MD ei lva rt itma ni , 1b7i r6a5nyl aı lms odnartaebk anşol al oyjai kn gSeal ni şai my i i m ll a e y r u i a n z n S ü d a r ö ü na n n y ü ü i ş i ü S k m o e n n le r ; a ri ş s , i ım b T d i o li i p m i l ç s u e i m n l d u e ' g n e u o l i ld ş h i u a m ğ z le u ırr od li unşatmu ri mk ' tueşnt uör .r nKeekn evl i ear el acneı mk do al unr,s taemr m; oı s ı ömnackei nyaaspı ı l tme ırşmt ı ro. dTienrammo idki nba iml i imğ i inn da en na p n o r e l o n j s i i p i l l e e r i i n l g d i l e i n g i b b i i r i g , ö f i r z ü i k n m i l e e k d t e e ğ d i i l r ; . t T e e k k bn ei rt ı si şı ük raeytni laeğmı ei l ze . ıOs ı yasl aı ş;vsear ni şai yyi aspoı lnarraaskı taodpl al unmd ıdr ıay,okriubme;nte" Br mi l goi dToi npalmu mi kub" iol i lma riank dh ae zk iı r gl aeml i şamk teal edrı r t. eRk nool l el orjiink dböenl i ür lşeüymi cl ei l ri i ğindeki bu deği�im; insanlığın eğitim TESİSAT DERGİSİ 111:1111 SAYI 79 TENoMUZ 2002 st oe rpül vu emn;i y gl ee ri legki lsi di ni rm. Me l oe dr ienrin kçaarğş ı öl anmc easki ac emsai ci ıl ye l ae, ğei tni l imy i iyş it ig. eMr çaedk el enş ltei rrmd ee kdi üsşuüynu yk ui ykoarrdı yua vçeı k abrum ça ak bi aç di na nb i rı s mı ba ki l ii nmai gdeor ğe y Cm ı o l u la p ş r t e ı u n r . n d ic a F u a k M s, a it K l ; e e t M p 'te p i l l a e T t r h t , a a G n le a s ö li n le il c e i e i ble 6 a 5 ş d 0 la e - y v 5 a a 0 m n 0 ; ea nd leanmvdea nt iehma yeel l te rl si aaat cı l aNn ebwi l ti mo n, gi l ee l içş amğedyaeş di l ieş vk ial emr i nei nd i yy oa pr dı suı .d aB ud eağriaş tdi .a ,U sütrael at ri mı n çl aarl ıışnt ıı ğnı av teö layreal eş rt iı nr my ae rci ınl ai , r bı ni l i mç aal dı şatmı ğ ı dl aebğoi şr tai t udvoağral al ro al al rdaı .k . E. . ğ Ti tei mk ni no l oy jai ptı os ıp dl ua tmeur m, obdi l gi ni atmo ipğl iunmyuansaa l adröı n" ümş itcür.o As crat ıl ek ;" teknolojilerin üretiminde kullanılmakta. üBzuer ar idn ad,e gdeul irşui lmmianl ı dt oı r p. lNu me dseanl bdoüynuytau dn öı nn übşiür mblöe lrüi mg eür çbe ki l liemştsier il r kveen t; ebki rn oblöoljüi k mm aükitsae vbeu nnue dyeanl n ıbzücya üyka kbai rl a mb öalyüamçüa lbı şu çabada başarısız olmaktadır? Bü zuesroi mr ui zl aer ad ühşeepni mg öi zrienvcl eervi aepn bi yu li mş eaks iı l dv ee yerine getirmemiz dileğiyle.. i1il o. 1)\. �� Proj Dr. A. Niliifer Eğrican
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=