1 . 5.Gövde: Yatay milli pompanın gövdesi, pompa mili aks düzlemi boyunca iki parçalı olacaktır. Böylece, pompa mili ve çarkı, üst parça gövdenin alt gövdeden ayrılmasıyla, borulama düzenini bozmadan ve motor şaftını minimum etkileyerek rahatlıkla sökülebilecektir. Pompanın alt gövde parçası pompa ayakları ile birleştirilecektir. Pompalar, fabrikasyon olarak üretilmiş, çelik şase üzerine monte edilmiş olacaklardır. Pompa gövdesi, Melen Pompa İstasyonu pompaları için DiN 1681 GS 45, JIS SC 450'ye uygun ya da daha iyi kalitedeki çelik dökümden, Cumhuriyet pompa istasyonu pompaları için ise, DiN 1693 GGG 50, JIS FCD 450'ye uygun ya da daha iyi kalitedeki sfero dökümden, ISO 7005-2'ye uygun flanşlı olarak imal edilecektir. 1 .6. Yataklar:Tablo 3'te belirtildiği gibi olacaktır. nominal çaptaki çelik boruların döşenmesi işleri bu paket altında yürütülecektir. 4. Alaçalı Barajı, Giren ve Çıkan Tünel ve Ömerli Rezervuar Bağlantısı: Bu paket Alaçalı Barajı ile Alaçalı Barajı'na giren ve çıkan tünellerden oluşmaktadır. Bu paketteki tüm tünellerin iç çapları 4,5 m olup toplam tünel uzunluğu 11,861 m'dir. Alaçalı Barajı, kil çekirdekli kaya dolgu olup, gövde dolgu hacmi 620 bin m 3 , temelden yüksekliği 45 m, talvekten yüksekliği 40 m ve aktif hacmi 5,4 milyon m3 olup, depolama görevi yapmaktadır. 5. Cumhuriyet Arıtma Tesisi: Bu ihale kapsamında Türkiye'nin tek kademede yapılan en büyük temiz su arıtma tesisi inşa edilmiş olacaktır. Günlük nominal kapasitesi 720 bin m 3 olup, tesis iki akım kollu olarak tasarlanmıştır. Arıtma tesisi ile birlikte idari ve hizmet binası, giriş kontrol binası ve Tablo 3. Melen ve Cumhuriyet Pompa İstasyonlarındaki Yatakların Özellikleri. Yatakların Özellikleri Melen Pompa Cumhuriyet Pompa İstasyonu İstasyonu Yağlama Kendinden yağlamalı ' Kendinden yağlamalı 1 ve yağ banyolu 1 ve yağ banyolu ��utma Suyla 1 Havayla - - Radyal (enine) yatak tipleri Metal kaymalı 1 Bilyalı - - ----- Basınç yatak tipleri Konik temaslı rulmanlı t Koniktemaslı rulmanlı Radyal (enine) yatak çapı (mm) �ç_ yatak çapı (mm) Yatak ömrü (saat): 2. Melen Terfi Deposu - Kıncıllı Sırtı Arası İsale Hattı: Melen terfi deposu ile Kıncıllı Sırtı arasındaki boru hattı döşeme işi Sakarya geçişi dahil bu paket içinde olacaktır. Döşenecek çelik boruların nominal dış çapı 2.540 mm'dir. Hat uzunluğu 69.285 m. 3. Kıncıllı Sırtı - Cumhuriyet Arıtma Tesisi Arası İsale Hattı: Kıncıllı sırtından itibaren Şile-Alaçalı tüneli girişine kadar ve Alaçalı Barajından su alan Hamidiye Tüneli çıkışından Cumhuriyet Arıtma Tesisi'ne kadar 69.085 m uzunlukta ve 0 2.540 mm - Yatak, çift i Yatak, çift ya da tek Min. 170 ' Min. 135 Min. 140 1 Min. 110 100 000 1 100 000 ısı merkezinin yapımı ile tesis içi yollar ile yol rölekasyonu da bu sözleşme paketi kapsamındadır. Cumhuriyet Arıtma Tesisi İstanbul ili sınırları içinde, Anadolu yakasında ve İstanbul Boğazı'nın hemen doğusunda Cumhuriyet köyünde yer almaktadır. Arıtma Tesisi Hüseyinli Köyü'nün batısındaki tepeye yerleştirilecektir. Tesis girişindeki hidrolik seviye 55 m kotu civarında olacaktır. Cumhuriyet Arıtma Tesisi, durultucu, hızlı kum filtresi, kimyasal işlem, dezenfeksiyon ve çamur atma birimTESİSATDERGİsi ııeı SAYI 78 HAZİRAN 2002 !erinden oluşmaktadır. Tesis Melen Projesi'nin gelişmesine paralel olarak daha sonra kapasitesi 3milyon m3/gün'e çıkarılacak şekilde genişletilecektir. İlk aşamada 720 bin m 3 /gün (8,30 m 3 /s) kapasitesinde tesis edilecektir. 6. Cumhuriyet Terfi Deposu-Kağıthane Arası İsale Hattı: Bu iş grubu kapsamında, Ortaçeşme, Boğaziçi ve Ayazağa tünelleri hariç olmak üzere Cumhuriyet Terfi Deposu Kağıthane Dağıtım Tesisi arasında kalan isale hattı ile Bekleme ve Beykoz tünelleri bulunmaktadır. Bu sözleşme aşağıdaki ana ünitelerden oluşmaktadır. a) Cumhuriyet Terfi Tankı-Bekleme Tüneli arası isale hattı 02.500 mm, L= 5.023 m (çelik boru) b) Bekleme Tüneli 0 4.000 mm, L= 1 .383 m, beton kaplamalı ve dairesel kesitli. c) Bekleme Tüneli - Beykoz Tüneli arası konduvi 0 2.500 mm, L= 749 m. d) Beykoz Tüneli 0 4.000 mm, L= 2.755 m, beton kaplamalı ve dairesel kesitli. e) Beykoz Tüneli - Ortaçeşme Tüneli arası konduvi 0 2.500 mm, L= 1.330 m. f) Ayazağa Tüneli - Kağıthane arası isale hattı 0 2.500 mm L= 5. 41 O m (çelik boru) 7. Boğaziçi Tüneli İnşaatı: Boğaziçi tüneli su altında tünel inşa etmiş tecrübeli yükleniciler gerektirdiğinden ayrı bir ünite olarak düşünülmüştür. Ayrıca şantiye ola-naklarının ortak kullanımı bakımından Asya ve Avrupa yakasındaki bitişik iki tünel de (Ortaçeşme ve Ayazağa) bu sözleşme kapsamında ihale edilmiştir. Boğaziçi Tüneli, İstanbul Boğazı'nın altından geçen ilk tünel olma özelliğini taşıması ile gerek teknik ve gerekse yapım yönünden güçlükler içermesi nedeniyle bu projenin en önemli ünitesi durumundadır. Boğaz geçişindeki zemini tanımlamak amacıyla tünelin geçeceği güzergah boyunca 4 adedi Asya, 4 adedi Avrupa ve 5 adedi Boğaz'da olmak üzere 13 ayrı noktada sondaj
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=