Tesisat Dergisi 77. Sayı (Mayıs 2002)

Ayrıca bu görevleri; afetle ilgili daimi iskan yerleşmelerinde imar pl anlarını ve altyapı tesisleri planlarını ve bunlara ait etüd, harita, proje ve keşifleri yapmak veya yaptırmak, re'sen onaylamak veya onaylanmasını sağlamak, inşaat işlerini yapmak veya yaptırmak olarak sıralamak mümkündür. h Celal Okutan: Bakanlığınızın teknik görevlilerinin hizmet sürecinde sürekliliği, teknik yetki ve sorumluluğu, deneyim ve bilgi gelişimi hakkında düşünceleriniz nelerdir? Prof. Dr. Akcan: Hizmet sürecinde meslek içi eğitime önem vermekteyiz. Meslek içi eğitim politikamız ise bilginin ve eğitimin sürekliliğidir. Bu amaçla Bakanlığımızı da daha çağdaş ve rekabetçi hale getirmeyi a maçl ıyoruz. Daha çok Bakanlı ğın ve sektörün içinden gelen, iyi eğitimli, yabancı dil bilen, gelişmeleri takip eden, bilgisayar programları konusunda bilgili, internetle haşır neşir insanları iş başına getirerek Bakanlığımızın vizyonunu değiştirmeye çalışmaktayım. Bu ça lı şma l ar, seçkin yöneticilerle eğiticileri eğiterek, bilgili bir kadronun oluşmasını sağlayacak, dikey ve yatay görevlendirmeyi kolay l aştır acak tı r. Kısacası bilgiyi düzenli izleme ve belgeleme yeteneğini artırmak diye özetleyebiliriz. h Celal Okutan: Bu amaçla "Yapı Teknolojisi" bilgilerine yönelik "Meslek İçi Eğilim ve Gelişim" yararlı olabilir mi? Prof. Dr. Akcan: Çağımız bilgi çağı. İletişim devrimini geride bıraktık bile. Yepyeni bir dünya kavramı gelişiyor: "Siber Dünya". Bilgi dünyasının araçlarını kullanma beceri ve üretim kapasitesi ne sahip bir Bakanlık hedeflemekteyim. Üniversiteler ya da meslek liseleri teknik becerilerin gelişmesine yardım etse de, temel yetkinlik olarak sınıflanan becerileri veremiyor. Hedef teknik problemleri çözebilen insanların yetiştirilmesidir. Bu amaçla teknik personeli her türlü teknik ~ z bilgi çağı. iletişim devrimini geride bıraktık bile. Yepyeni bir dünya kavramı gelişiyor: "Siber Dünya". Bilgi dünyasının araçlarını kullanma beceri ve üretim kapasitesine sahip bir Bakanlık hedeflemekıu etkinliğe katılmaları, bilgi ve görgülerini artırmaları hususunda teşvik ediyorum. Bu kapsamda meslek içi eğitim verilmektedir. Ülkemizin bir deprem ülkesi oluşu nedeniyle depreme dayanıklı yapı yapılmasını teminen yapı teknolojisinin imkanlarından yararlanılma yoluna gidilmiş, bu meyanda prefabrik ve çelik konstrüksiyon yapılara öncelik verilmesi sağlanmıştı r. h Celal Okutan: Daha çok denetim ve kontrol görevlerini yüklenen Bakanlık teknik elemanlarının hizmet kaynakları, yasa, şartname, yönetmelik ve imar kodları yeterli midir? Prof. Dr. Akcan: Muhakkak ki yeterli değildir. Bildiğiniz gibi sektörün anayasası olan Kamu İhale Yasası kabul edildi ve 01.01.2003 tarihinden itibaren yü rürlüğe girecektir. Gerek yeni ihale kanunu ve gerekse teknolojideki diğer gel işmelere paralel olarak yürürlükteki mevzuatın da güncelleşmesi gerekmektedir. Bildiğiniz gibi ülkemiz bir deprem ülkesi. Son depremler nedeniyle benzerlerine göre insan kaybı ve hasarların büyük oluşu, Bakanlık olarak yeni önlemler a lınm ası nı gerektirdi. Yeni deprem yönetmeliği 1998 yılında yürürlüğe girdi, yerleşim ve planlama aşamasından baş l ayarak depreme dayanıklı yapı TESİSATDERGİSİ ıınıı SAYI 77 MAYIS 2002 yapılması için imar yönetmeliklerinde değişiklikler yapıldı. 595 sayılı Yapı Denetimi Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ç ıkarıldı. Kararnamenin Anayasa Mahkemesi'nce iptali üzerine 4708 sayılı Yapı Denetimi Hakkında Kanun çıkarıldı. Şimdi de Şehircilik Kanunu çalışmala r ı nda son aşamaya gelindi. Diğer taraftan İmar Yönetmeliği yayımından sonra hızlı olarak uygulamaya geçildi. Bakanlığımız inşa ve imarla ilgili düzenlemeler özellikle ikincil mevzuatla ilgili düzenlemeler hususunda çalışmalar yapılmaktadır. h Celal Okutan: AB uyum yasaları doğrultusunda inşaat sektörü için zorunlu mevzuat (yasa, standart, şartname, yönetmelik) yeniden nasıl hazırlanır? Prof. Dr. Akcan: Bilindiği üzere ülkemizde kanun yapma görevi, yasama görevini yapan Türkiye Büyük Millet Meclisi'nindir. Ancak, hükümetçe hazırlanarak Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne sunulan Kanun Tasarılarının hazırlanması, Başbakanlıkça yayımlanan "Kanun, Kanun Hükmünde Kararname, Tüzük ve Yönetmelik Tasarılarının Hazırlanmasına İ lişkin Esaslar" doğrultusunda yapılmaktadır. Doğrudan ilgilisi veya uygulayıcısı olan kurumlar tarafından bu işle görevlendirilmiş birimlerce hazırlanan taslaklar tüm kamu kurum ve kuruluşlarının ilgisine göre, sivil toplum örgütlerinin görüşlerinin alınması suretiyle hazırlanmakta ve gerekçeleri ile birlikte Başbakanlığa gönderilerek hükümet tasarısı haline getirilmektedir. "Avrupa Birliği Müktesebatının Üstlenilmesine İlişkin Türkiye Ulusal Program ı" ile Avrupa Birliği Müktesebatının Üstlenilmesine İlişkin Türkiye Ulusal Programının Uygulanması Koordinasyonu ve İzlen mesine Dair Karar gereğince Bakanl ığım ıza verilen görevler kapsamında birincisi; bildiğimiz üzere İhale Yasası'dır ki kanunlaştı. İkincisi ise Türk Ürünlerinin İhracatının Artırılmasına Yönelik Mevzuatı Hazırlayacak Kurumların belirlenmesine İlişk i n 97/9196 sayı lı Karar gereğince "Yapı Malzemeleri

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=