Tesisat Dergisi 77. Sayı (Mayıs 2002)

_ _ _ _; t i f l f f INTERVIEW Bayınd ırlık ve İskan Bakanı Prof. Dr.AbdülkadirAkcan: "DAHA ETKİN Bİ BAYINDIRLIK VE BİRBİRİNDEN AY Ministerof Public Works and Residence, Prof.Dr. AbdülkadirAkcan: 11The Public Works and Residence Should be Seperated fora More Effective Ministry'1 Prof. Dr. Abdülkadir AKCAN 1952 yılında Bolvadin'de doğmuş, 1975 yılında Ankara Üniven;itesi Veterinerlik Fakültesini bitirmiştir. 1982 yılında Almanya'da doktorasını tamamlayan Akcan, 1992 yılında Ankara Üniversitesi Zootekni Ana Bilim Dalında Profesör olmuş, sırası ile Fırat Üniversitesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Veterinerlik Fakültesi Dekanlık/arını yapmış, 21. dönem Afyon Milletvekili seçilmiş, Plan ve Bütçe, Çevre Komisyonu, Avrupa Konseyi Parlementerler Asamblesi üyeliklerinde bulunmuştur. 20 Eylül 2001 tarihinde T.C. Bayındırlık Bakanı olan Akcan, evli ve iki çocuk babasıdır. Jt:ıı Celal Okutan: Sayın Bakanımız, "Türk Tesisat Mühendisleri Derneği'nin V Uluslararası Yapıda Tesisat Teknolojisi Sempozyumu"nda "Sektöre/ Sorunlar" başlıklı açık oturumda; yapı sektörünün en yetkilisi olarak sizin bakanlık üst yöneticileri ile birlikte katılımınız, görüşleriniz, yaklaşımlarınızdaki olumlu değerlendirmeler; bizlere güven sağlamış, sorunların çözümünde fırsat doğurmuştur. Bu yönleri ile size ve Bakanlığınıza şükranlarımızı sunarız. Marmara depremi ile başlayan, ekonomik krizle devam eden; Avrupa Birliği hazırlıklarında karşımıza çıkan sorunların çözümünde, bakanlığınıza büyük görev ve sorumluluklar düşmektediı: Ülkemizin yeniden yapılanma çabaları içinde Yapı Teknolojisine dönük AB uyum yasaları, İhale Kanunu, Yapı Denetim Kanunu ve bunlarla ilgili Zorunlu Standart ve Kamusal Denetim konularında sizinle yapacağımız söyleşinin bizlere ışık tutacağı inancındayız. Prof. Dr. Akcan: Ben Bayındırlık ve İskan Bakanı olarak beni güzel sözlerle değerlendirdiğiniz bu söyleşi için teşekkür ediyorum. Bu düşünce tarzınız bana güç ve moral vermektedir. Gücüm yettiğince büyük-küçük, önemli - önemsiz demeden bütün sivil toplum örgütlerinin aktivitelerine, bizimle ilgili boyutunu biraz canla ndırmak, heyecanlandırmak, kamuoyunda benim aracılığı mla önemsenir bir hale gelmesini sağlamak amacındayım. Sizler, sivil toplum içerisinde önemli bir organsınız. "Acaba daha etkin bir bakanlık nasıl sağlanır?" şeklindeki sorunuz; önce buradan başlayayım. Bakanlık olarak ben, iskan fonksiyonunun burada olması gerektiğini düşünmüyorum. Çünkü bayındırl ı k, ülkenin kamu aracılığıyla TESİSATDERGİSİ . . SAYI 77 MAYIS 2002 bayı ndır edilmesinin projelendirilmesini, yapılmasını veya yaptırılmasını sağlayan bir bakanlıktır. İskan ise; ağırlıklı olarak fonksiyonu sivil örgütler veya bireyler tarafından yerine getirilen bir olgudur. Devletin burada yönlendirici fonksiyonu o lm alıdı r ama inşaatın yapımından projesine, kullanı l ır hale gelmesine kadar hangi apartman devlet tarafı ndan kontrol ediliyor? Hiçbiri .... Örneğin yerel yönetimler... Yerel yönetimler, devletin bir parçasıdır. Oysa Türkiye'de bugünkü ya da bugüne kadarki uygulamalarıyla yerel yönetimler, bu devletin bir parçası olmamıştır ve bir bakanlıktaki bir genel müdürün devleti eleşti rm esi ile; bırakın il, ilçe büyükşehir belediye başkanı; bir belediye başkanının eleştirdiği kadar devleti eleştirirse, o kişiyi görevden alırlar. Niçin böyle? "Sen devletsin, devleti nasıl böyle el eşti rirsin?" diye düşünüldüğü için. Ama bir bakın; bazı belediye reislerine göre bu devleti yönetenler yetersizdir. Onların görüşüne göre bu işi hiç bilmiyoruz, beceremiyoruz. Ülke bu duruma geldiyse, merkezi yönetimde görev alan bu adamlar yüzünden gelmiştir. Bir anlamda sorunları bu noktaya getirecek ifade ve sözler kullanarak devleti yargıladığınız takdirde yerel yö-

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=