� SİSTEM KLİMALARI SATIŞINDADEMİRDÖKÜM, YORK İLE GÜÇBİRLİĞİ ANLAŞMASI YAPTI in System Air Conditioning Sales, DemirDöküm Has Made An Agreement With York Ralııııi M. Koç Sanayi Miizesi'nde 9 Nisan 2002 tarilıindeyapılan ve DeıııirDökiiııı Genel Miidiirii Melih Batılı, YORK Tiirkiye Geııel Miidiirii Wilfried Peters ve diğer şirket yetkilileri, klima sektöriiııiiıı öııde geleıı kıırıılıışlarmııı temsilcileri, basm ıııeıısııpları ve DemirDökiim yetkili satıcılarıııııı katıldığı tamtım toplaııtısmda, DeıııirDökiiııı Geııel Miidiirii Melih Batılı'ıım yaptığı koıııışıııamıı geııiş bir özeti aşağıda sıımılmaktadır. .Jı-ı2.. ugün burada, klima sektörü ,� nün dün yada önde gelen firmalarından biri olan York ile ısıtma ve doğal gaz sektörünün lideri DemirDöküm arasında sistem klimaları konusunda yapılan stratejik güç birliğini sizlere du yurmak için toplandık. Hepiniz hoşgeldiniz... Çok yakında 50. yılını kutlayacağımız DemirDöküm, yıllarca ısıtma sektörünün liderliğini yapmış, bugün evlerimizde kullandığımız rad yatör, kazan, şofben, kombi gibi ürünleri pazara ilk getiren ve ilk yerli üretimini yapan firma olmuştur. Demir Döküm ısıtma sektö ründeki faali yetlerine paralel olarak, 1997 yılında iklim lendirme sektöründe de faaliyete geçmiş ve bünyesinde oluşturduğu uzman kadrosu yla kısa sürede pazarda önemli bir y er edinmiştir. Firmamız, klima sektöründe hem split klima, hem de sistem klima konusunda faali yet göstermektedir. Split klima konusunda o/olO pazar pa yına ulaşarak bu sektördeki ilk 5 firma arasında yer almıştır. Split klima konusundaki bu başarımızı sistem klima konusunda da gerçekleştireceğimize in:3ncımız tamdır. York firması ile yaptığımız bu stratejik iş birliği anlaşması yla bunu sağlamayı ve önümüzdeki üç yıllık dönem içinde York DemirDöküm'ün pazar lideri olmasını hedefli yoruz. İmzaladığımız anlaşma çerçevesinde York tesislerinde imal edilmiş sistem klimaları, DemirDöküm tarafından Türki ye pazarına York-DemirDöküm markası yla sunulacaktır. York ve DemirDöküm firmalarını n aralarında yaptıkları bu stratejik güç birliğinin pazarda büyük bir sinerj i yaratacağı açıktır. Bu işbirliği sayesinde DemirDöküm, York firmasının ABD, Avrupa ve Uzakdoğu fabrikalarında üretilen klimaları pazara sunacaktır. Havalandırma ve iklimlendirme pazarı her geçen gün bü yüyen, ekonomik krizden, be yaz eşya veya otomotiv gibi doğrudan etkilenme yen bir pazardır. A y rıca, normal split ve pencere tipi klimalardan farklı olarak mevsimlere ve hava durumuna bağlı bir satış grafiği arz etmez. Günümüzde evlerden otomobilDeınirDökiiııı Genel Miidiirii Melih Batılı lere, iş yerlerinden okullara kadar geniş bir alanda yer bulan klima, Türkiye'de bir kaç yıl öncesine kadar lüks olarak görülü yordu. Tüketicinin bilinçlenmesi ve konfor anla yışının değişmesi ile birlikte, klima daha rahat ve konforlu bir yaşamın a y rılmaz bir parçası haline gelmiştir. Gündelik ha yatımıza pencere ve split tipi klimalar ile giren bu konfor, yoğun rekabet şartları içinde daha ekonomik hale gelmiş ve mevcut konfor kalitesini artırmıştır. Gelişmiş ülkelerde klima pazarının bü yümesi şu üç aşamada gerçekleşmiştir. TESİSAT DERGİSİ llllill SAYI 76 NİSAN 2002 1. İş yerlerinin klimalandırılması, 2. Otomobil klimaları, 3. Konutlarda kullanılan klimalar. Küresel ısınma ile birlikte, son yıllardaki sıcaklık artışlarının, iş y erlerinde verim lilik üzerinde olumsuz etki yaptığı herkes tarafından kabul gören bir gerçektir. Bu nedenden ötürü iş yerleri son yıl larda hızla klimalandırılmıştır. İş yerlerinde, klimalı bir ortamda çalışan insanlar daha sonra otomobillerine bindiklerinde de sıcak olma yan, klimalı bir ortamı tercih etme ye başlamışlardır. Türki ye şu an ikinci aşamadadır. 2000'li yıllarda Türkiye'de üretilen veya ithal edilen araçların nerede yse tamamı standart klima cihazı ile donatılmıştır. Üçüncü aşama ise klima cihazla rının evlere girmesidir. Bugün ülkemizde konutlarda klima kul lanım oranı o/o1 'ler mertebesindedir. Görüldüğü gibi çok büyük bir potansi y el önümüzde dur maktadır. Bugün marketlerde, bankalarda, alışveriş merkez- lerinde görsel anlamda dış ünite kirliliği yaratan split veya pencere tipi klimalar değil, bulunduğu ortam ile bütünleşmiş, dekoratif anlamda gizlenmiş, homojen ve sabit sıcaklık dağılımı y aparak, konfor kalitesini artıran sistem klimaları kullanılmaktadır. Bu kullanım oranının önümüzdeki yıllarda çok hızlı bir şekilde artacağı ve tüm yurt çapına yayılacağı beklenmektedir. Şimdi biraz da ülkemizde sisi� klima pazarında faali yet gösteren firma profillerini incele yelim.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=