1 --,-,.-., Hüseyin Ünveren �"'MCE DemirDöküm Reklam ve Ürün Yöneticisi Milano Mostra Convegno 2002 fuarı, geçtiğimiz yıllara göre daha sakindi. Global ekonomik durgunluğun buna yol açtığını düşünüyorum. Dünyanın her yerinden gelen ziyaretçilerin sayısında azalma olduğu açıkça görülüyordu. ısıtma sektöründe DemirDöküm'den başka Türk firması göremedim. Geçtiğimiz yıllarda düzenli olarak katılan bazı Türk firmaları bu yıl fuara markaları ile stand bazında katılmadılar. Türkiye'deki ekonomik sıkıntıların, yüksek maliyeti nedeniyle fuara katılımı da etkilediği görüldü. Biz DemirDöküm olarak Türk markamız ile Türkiyeyi temsil ettik de diyebiliriz. DemirDöküm standı ve ürünlerimiz büyük ilgi gördü. Önemli ticari bağlantılar gerçekleştirdik. Bu konuda fuarın yararı gerçektençok büyük olmaya devam ediyor. Fuarda genel olarak teknolojik gelişmeden çok, tasarım bazında gelişmeler gözlemledim. Özellikle yoğun olarak kombi teşhiri vardı. Birçok firma kombi konusunda ürünlerini teşhir etme yarışındaydılar. ....,_,._, Hayrullah Karaahmetoğlu ��ff Doğuş Vana Ltd. Şti. Genel Müdür Yardımcısı 33. MCE -Mostra Convegno Expocomfort Fuarı'na başarıyla katılmış olmaktan büyük kıvanç duymaktayız. !sıtma-soğutma sistemlerinden, pompa, vana grubuna kadar bir çok ürün yelpazesinin bulunduğu bu büyük organizasyon içinde, alanımızda görmüş olduğumuz ilgi, ziyaretçilerin kendi alanlarına olan konsantrasyonu göstermektedir. Fuar süresince çeşitli ülkelerden gelen ziyaretçilerimizle temaslarda bulunmuş olup, dünya pazarındaki yerimizi daha da geliştirmeye yönelik başarılı bir fuar geçirmiş bulunmaktayız. Günümüzde Türk tesisatsektörünün dünya liderleriyle olan kalite eşitliğini ve her alanda ilerleme gösteren sanayimizin bize vermiş bulunduğu haklı gururu, bir kez daha 33. MCE süresince gözlemlemiş bulunmaktayız. Dünyanın konusundaki en ciddi fuarlarından biri olan 33. MCE'ye iştirak etmiş olmaktan büyük gurur duymaktayız. --,_,._., S. Şefik K. Söylemezoğlu �MCE Eleks Dış Ticaret A.Ş. Pazarlama Müdürü 05-09 Mart 2002 tarihleri arasında Milano'da gerçekleşen Mostra Convegno Expocomfort 2002 Fuarı, yapı ve ısı malzemeleri sektöründe dünya çapında ve özellikle Avrupa'da yer alan en önemli ve en büyük fuarlardan biri. Fakat 1 1 Eylül 2001 ve sonrasında yaşanan olumsuz gelişmelerin, katılımcı firma sayısını fazla etkilemese de, ziyaretçi sayısını olumsuz etkilediği gözlemlendi. Fuarstandları, katılan firmaların faaliyet konuları, sergilenen ürünlervesistemler bizimkilerle uyumluydu. Fuarda; firmamızgibi hem yapı hem de ısı sektörüne hitap eden ürünleri bir paket olarak sunan firma sayısı sınırlıydı. Dolayısıyla bu yapının ihracatımıza olumlu katkıda bulunacağını düşünmekteyiz. Avrupalıların özellikle Avrupa'da üretilen ürünleri tercih ettikleri gözlenmektedir. İtalyan, İspanyol ve Alman ürünleri diğer ülkelerde üretilen ürünlere kıyaslaAvrupa pazarında daha rahatsatılmaktadır. • Direkt altsegmentteÇinli üreticilere talep olmadığı görülmektedir. • Özellikle alt segmentte İtalya'da montajı yapılan Çin mamülleri pazarda belirli bir eğilime sahip. • DirektAvrupa kalitesinde üretimyapan Uzak Doğu üreticileri fiyat avantajı sağlayamamaktadır. • Kalite tavizinden doğan Uzakdoğu'dan ucuz mal alma eğilimi giderek azalmaktadır. Tüketici ucuz mal alacak kadar hovarda olunmaması gerektiğinin mesajını distribütör ve ithalatçılara verdi. Fuarda standımıza gelen ziyaretçilerin çoğunluğu eski müşterilerimizden oluşmaktadır. Buna ek olarak, profesyonel ziyaretçi sayısı geçmiş senelere ve katıldığımız diğer fuarlara oranla daha düşük seviyede gerçekleşmiştir. 2000 senesinde stand olarak katılınan fuar, 2002 senesine oranla daha az profesyonel katılımcı ağırladı. Ziyaretçi olarak katılınan bir fuarla, stand ile katılınan bir fuar arasında muhakkak daha büyük avantajlar olmaktadır. Özellikle prestij ürünlerini ve yeni geliştirilen ürünleri sergilemek ileriye dönük yatırımların temelini oluşturmaktadır. Sergilenen mamüllerve görsel malzemeler hem ilgi çekici hem de kaliteyi müşterilere daha rahat tanıtma fırsatı vermektedir. Fuarların yıllardır temel amacı, ürün tanıtmak ve satmak olmuştur, fakat teknolojik gelişmeler sayesinde (faks, İnternet vb.) fuarlar artık reklam ve teşhir odaklı olmaya başlamıştır. TESİSATDERGİSİ .. SAYI 75 MART 2002
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=