Tesisat Dergisi 75. Sayı (Mart 2002)

•• •• •• GORUNUM VI EW ■ Celal Okutan t Milano Tesisat Fuarı 33.üncü Mostra Convegno - Expocomfort 2002 (İTALYA) 14 - 9 Mart 2002 tarihleri arası nda Milano'da yapı lan Uluslararası Milano Tesisat Fuarı'na Fiero Milano lnternational SpA (web: www.fmi.it/rece) organizasyonunun daveti üzerine bu yı l Teknik Yayı ncı lı k adı na basını temsilen 4. kez katı lmış bulunuyorum. Milano şehrinin içinde 245 hektarlı k arazi üzerine 142.000 m2'lik inşa alanını kapsayan, 26 pavyondan oluşan fuar; yaklaşık 120 ülkeden 46'sı nı n katılı mı ile gerçekleşmiştir. 2000 firmanın katı ldığı fuar, bu yıl sektörün (kı rmızı renkle) ısıtma, otomatik kontrol, "kojenerasyon ve yenilenebilir enerji" bölümünü, (mavi renkle) klima, havalandırma ve soğutma grubunu, (yeşil renkle) sı hhi tesisat sektörünü, (sarı renkle) pompa, vana, boru, fitting ve ısıtma aksesuarları nı ve (turuncu renkle) montaj alet ve ekipmanları nı sergileyen standları ndan oluşmuş bulunmaktadır. Türkiye; Polonya, Çekoslovakya, Macaristan, Slovenya, Rusya, Yunanistan, Suudi Arabistan, Tayland, Malezya, Libya, Şili ve Brezilya sektöre! dergilerinin yönetici ve yazarlarını n yoğun ilgisini çeken fuarda ilk gün Sonino Ödülü 1999 -2001 akademik dönemindeki teknik eğitimde başarılı 5 akademisyen arasından seçilen Prof. Goido Nordiye Paola'ya verilmiştir. Bu amaçla yapılan toplantıda enerji verimi, yenilenebilir enerji kaynakları ve geleceğin enerjisi tartışılmıştı r. 9Avrupa Birliği'nin amacı ortak bir anayasa, tek bir askeri güç ve etkili bir ekonomik bütünlük içinde dünya üzerinde stratejik bir güçbirliğidir. Türkiye ulusal çıkarları ile örtüşmeyen bir ortaklık platformuna hazırlanırken, ulusal programlar çerçevesinde kendi çıkarlarını korumak zorundadır. , Ayrıca 2000 -2002 dönemi için 77 üretici firmanı n 106 çeşit imalatı içinden seçilen Dizayn ve Kalite Ödülleri İtalya'nın imalat sanayinde ileri gelen 1 2 tasarımcı arasında paylaşılmıştır. Geleceğin enerjisi konulu açı k oturum ve atölye çalışması ile seramik sanayine dönük vitrifiye malzemelerinin yaratıcı tasarı mları fuarda teknolojik gelişimi sergilemiştir. TESİSAT DERGİSİ ııııı SAYI 75 MART 2002 Türkiye fuara bu yıl ekonomik kriz nedeniyle fazla ilgi göstermemiş, firmalarımızdan AFS, Teba, Ayvaz., DemirDöküm, Doğuş Vana, ECA Eleks Dış Ticaret, ECA lsı Grubu Emas, Laferge Çatı Çözümleri, Novaplast, Ön metal, Alarko katılmıştır. Ayrıca fuarı izleyen meslektaş sayısı da 100 adedi aşamamıştı r. Milano Fuarı, Frankfurt ISH fuarından daha küçük boyuttadı r. İtalyanlar ile Almanlar arası ndaki çekişme nedeni ile İtalyanlar fuarı her yı l daha büyütmekte ve cazip hale getirmektedir. Fuara ilk günlerdeki katılı m her gün artmış, ziyaretçi sayısı iki yüz bin kişiye ulaşmıştır. İtalyanların Akdeniz ülkelerine has tutumları, bir anlamda sergiyi çekici hale getirmekle birlikte; Almanlar kadar özenli ve titiz davranmadı kları nı da bazı yönleriyle ortaya koymaktadı r. Örneğin danışma büroları nda görevlilerin çoğu İngilizce konuşmamakta, pavyonlardaki sigara içme yasağı na standlarda hiç uyulmamaktadır. Standlarda aktif yangı n söndürme amaçlı sadece yangı n dolapları, egzost duman damperleri düşünülmüş sprinkler öngörülmemiş, yangın dolap ve söndürme cihazları ile yetinilmiştir. Bir anlamda; bu yaklaşı mı n ekonomik olması ve çabukluğu yönünden fuar zamanları yangın zonları nda görevli ekibin hazır olması ile sağlı klı bir çözüm sayı labilir. Sıhhi tesisat sektöründe vitrifiye ve seramik sanayi İtalya'da çok ileri bir konumda. Bu sanayi İtalya'da özellikle sanat yönü ile ağırlık kazanmakta, dekoratif dizaynlar öne çı kmakta, pavyonlarda standlar estetiğe önem vermektedir. Uzun süreli pavyon ve stand gezisi sonrası insan kendini ister istemez sanitary bölümlerine yönlendirmekte, pavyonun rahatlatı cı, estetik ve güzel standları nda dinlenmektedir. Nitekim birçok standdaki yiyecek - içecek bölümleri, bira ve benzeri içkilere İtalyanların yoğun ilgisine karşı n, vitrifiye malzeme ve armatür sergilenen pavyonlardaki konforlu bölümler, masajlı koltuklar, vibrasyonlu ayak dinlendiricileri çok ilginç şekilde etkili pazarlama usullerini sergilemektedir.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=