d=l J mm , L=8 5 mm 25 24 22 ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ 20 1 20 1 ■ ■ ■ <I> <I> 18 16 15 14 P0 1Pa) 12 10 � � 10 d rnm l 2000 4000 6000 8000 10000 0,7 0.8 0,9 1.0 1.1 1,2 1,3 lA Şekil 6. Sabi/ bir meme çapı ve lıava giriş açıklığı için birincil hava/yakıl oraıımın yakıl giriş basıncıııa bağlı değişimi. Şekil 7. Sabiı bir meme çıkış hızı ve hava giriş açıklığı için birincil hava/yakıl oranının meme çapıııa bağlı değişimi. Tablo 1. Sabiı bir meme çapı ve yakıl giriş basıııcı için çeşilli hava giriş açıklığı değerlerine karşılık birincil lıavalyakıı oranları. [mm] [Pa] [mm] [-] d Po L f 2 13,369 � 4 17,166 6 18,529 9 19,743 o 11 20,816 o "'· o 14 21,461 � N Tablo 2. Sabi! bir meme çapı ve lıava giriş açıklığı için çeşitli yakıl giriş basıııcı değerlerine karşılık birincil hava/yakıl oranları. [mm] [mm] [Pa] [-] d L Po f 1000 18,945 2000 19,743 3000 20,165 I'/ ı, 4000 20,369 lıı-: ıı w 5000 20,593 ,, 6000 20,755 7000 20,881 lıll 8000 20,989 9000 21,082 "'· 10000 � <:Ô 21,164 Tablo 3. Sabiı bir meme çıkış hızı ve hava giriş açıklığı için çeşiıli meme çıkış çapı değerlerine karşılık birincil hava/yakıl oranları. [mm] [mis] [mm] [-] L V d f 0,8 21,269 1 17,17 N ıo r--- 1,3 13,302 Tablo 2'deki veriler kullanılarak Şekil 6'daki değişim elde edilmektedir. Tablo 2'deki veriler ve Şekil 6'daki grafikten görülebileceği üzere, belirli bir hava giriş açıklığı ve meme çıkış çapı için, birincil hava/yakıt oranı, gazın giriş basıncına göre fazla değişmemektedir. Tablo 3'teki veriler kullanılarak Şekil ?'deki değişim elde edilmektedir. Şekil 7'deki grafikten görülebileceği üzere, belirli bir hava giriş açıklığı ve meme çıkış hızı için, birincil hava/yakıt oranı, meme çıkış çapı ile ters orantılı olmaktadır. Burada meme çıkış hızı, diğer çözümlerdeki yakıt giriş basıncı gibi alınarak değerlendirilebilmektedir. Bu çalışma, gerçek bir endüstriyel akış probleminin çözümü için yapılmakta olan incelemenin bir parçası olmaktadır. Burada göz önünde bulundurulmayan başka geometrik ve dinamik parametreler, sayısal simülasyon yöntemiyle, kolaylıkla bu çalışmanın devamı şeklinde i ncelenebil mekted i r. TESİSATDERGİSİ ırııı SAYI 75 MART 2002 Kaynakça 1. Turns, S. R., An Jntroduction ı bustion, McGraw Hill, ABD, 20o0 0C . oın2. Cornf neerinogrtahn, dJ. GR a . s , UC toi lmi sbaut si ot ino, n BEr int gi sih Gas plc, londoıı, England, 1992. 3. Yakhot, A., Orszag, S.A., Yakhot, V. ve Israeli, M., Renorınalizatioıı Groııp Formıılation of Large-Eddy Siınulatioıı, Journal ofScientifıc Compııting, 4: 139158, 1989. 4. Patankaı; S. V., NıımericalHeat Transfer and F/ııid Flow, Heınisphere, Washington, D.C., /980. 5. Gıırevich, MI., Theory of Jets in ideal Fluids, Acadeınic Press, New York, 1965. 6. Başkaya, Ş., lnvestigation of Natura/ Coııvection Ventilation and Axisymınetric Tıırbıılent Steam Jets, Doktora Tezi, UniversityofStratlıclyde, Glaskow, 1996. 7. Singh, G., Sundararajan, T. ve Shet, U. S. P, Entrainınent and Mixing Stııdies For a Variable Density Conjined Jet, Nuınerica/ Heat Transfer, Part A, 35:205-223, 1999. [t!]
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=