sınırları oluşturan duvarlar, adyabatik olarak alınmaktadır. o 8B l . u a 5 n, ç 1 a h 1 a lı ş v v m a e a g 1 d i 4 r a iş k m a i m ç p ı ka d l r ı e ğ a ğ m ın e ı r e n le t ; r r e i L l i e ç =r in d 2 e ç , n ö 4 z b , ü i 6 m r , i yapılmaktadı r. kDai ğr ıeş rı mb i or dp aa rsaı nmaeat çr eı l ddı eğ ı yma keı tmme eçmı keı şs çi nai np ,ı d m (d e e ) ğ me d r e e le ğ ç r e i ı k r ki ı u ş o l ç la l a m n p ı al ı m n k ı t a n a k ; d t 0 a ır d . . 8 ır , B. S 1 u o vn ç e a o l 1 l ı a ş .3 r m a k a m d d m a a y( daok ığt aml egma ze sii ç gi ni r i şşien bd ee kkie bbaas ısnı çn cdı e, ğPe0r)i d dP o e a) ğ ğ i a o ş l t l i a g r n i a lm z b e k u k u t l p e la a d n r ir a ı . m m İs ı e n ta t d r n a e b , u 2l b 1 i u ç m in ç b a k a l o ış r n m ( u 2 a t 1 d t 0 i a p 0 ; i _f1 a0r0k0l ı, 2d0e0ğ0e, r .d. . e, 1 a0 l0ı 0n 0m Pa ak tşaedk ıl irn. d eB a1 z0ı çböa szı ün mç yl eer rdi nee ,y ab ku ı tb amseı nmc ae ski agrşi ırl iı şki ngdeel ekni kmoeşmu leu çoı lkaırşaı nkdvaekri i lhmı zekdteeğdeirr.leri ( V ) , s ı n ı r Bu sayede, sadece meme çıkış kesiti (Şekil 2'de d çapı ile belirtilen kısım) kmoenmt r oelnhi na c mk ei nsdı ni ısr iı n ai s ed ahhei l seadpi l md ıeşkı tnea, aPlaı n abbai lsmı ne ck tae dki ra. rMş ıel ımk e og li rai şr iankd,e kmi 2e0m0 0e çmı keıkştı neddai r . yBauk lçaaş ıl kı ş m7 a0dma /ms eh mı z eeçl dı keı şehdı izl ı onlıalmraakk5ta0d, ı7r.5 ve 1 00 m/s değerleri kullad bK a ö o ğ l n g ı t l e ı r m olel ı r y d h e e a r c le d m ş a t i h ira b il me sl ı e i k r k l e t h e n ü d d c ir i r k . e t B e u k n r u al s d l o a a n n , r ı k alm r it aa i ğ k sına dikkat edilmektedir (Şekil 3). Meme çıkış kesitindeki yüksek hızlar, akış ypör on bü lnedmeiknii na ndi odğ ea sğı i şgi me rleeğr i ,v eb uk aprrı oş ıbm el edmi l imn eç kötzeü mv eü nRdNe Gt ü rkb-üel amn sol ıdaekl ıi ş kkualbl au l nılmaktadır [3]. o r K i l n u a d l r l a a e k n m ı k la a e n b t au s n l ıc e v a d e k il l m ı h k a e v v k e t a e b m v a e ü s kı h n e e ç m r b d m i e r e i ğ n l e e g r l a a ei z t ömzeemlikelseirçsıakbışiıtnodlaarak alınmaktadır. Yakıt yüksek hızlara ulaşılsa do al d, uMğ uancdh asna ysııskı ı ş0t.ı2r ı l adme ğaezr i an dk ıeşn kdaübşuül ük geçerli olmaktadır. Sonuçlar ve Yorumlar Ola ya hakim olan denklemlerin, sayısal ohalacramkinbeiryaerraledşatirçiöleznülmesiyle, kontrol yaklaşık 12.000 anodkettashınüdcare; bvaesın1 ç3, . 0h0ız0, a d e t d ü ğ ü m yoğunluk gibi özelikler elde edilmektedir. Şekil 4. Karışım odasında akışın gelişimi. Şekil 4'te, iki boyutlu olarak yapılan bir aç köızşüı nmgl ee lmi ş iem ii,ç ihnı z kvaerkı ştöı mrlebri öillgeegsöi nstdee tr ii nl md ee kk ti ehdı izr . dBeu ğşeerkl ei lrdi eç omke my ğundan görüntüden çıkarı ü l e a k r s ça e ı k k k , ı ş o d k l i d e ğ s e ui r kısımlardaki vektörler belirginleştirilmek1111 24 22 11111111 . : 20 18 16 14 12 10 ■ tedir. Meme çıkışına yakın kesitlerde hız grad yeni büyük olduğu halde, ıraksak gk öı s rı mü l dmaekki tkeedsi ri t. l eBr ud es oh no umço, jteünr bbüi rl adnasğl ıı l jı emt gaöksı tşel armr ı enkdtaekdiinr e[ 5 1b, [e6n]zveer[ 7b] .i r k a r a k t e r Birincil Hava/Yakıt Oranı oB lua r ça ak l ı tşamnaı md al a nb ai rni n fc idl ehğaev ar i/, yŞaekkı ti l o2r 'adneı gösterilen L açıklığından giren hava ile ykaüktlıet smel eomr aens iınndı eifandgei reetnmme ketteadni rg. az ı n ı n vGei rriişl e nb öbliül gmi l eü rn ıdş ıeğ ı hn advaa, f fdaezğl ael ırği nı i ni l e; bi lagci al i kaybı ve eksik yanma problemleri arasında optimizasyonu söz konusu ro' l5m- 1a 1k taardaı sr .ı n Bd ua noal mgaösrı ea my aakçl laaşnı km aokl at raadkı r, h[ 2e] r. bri rni ni ne, bealğel ı aollıanraank düeçğpi şai mr ai m e t r e d e n Tablo 1,2 ve 3 ile Şekil 5, 6 ve 7'de verilmektedir. Tablo 1 'deki veriler kullanılarak Şekil eS'dtei l mki edketğeidşiimr. e l d e Şekil t ü e z n e r g e ö S, r 't ü b e le e ki b l i i g r le l r i a c f e b ik ğ i r i meme çıkış çapı ve yi ç a i k n ı t , g a i r r t i ş a n b a h s a ı n v c a ı gbiirri işn ca çi l ı khl ıağvı na a ebma iğl el ı boi ll amr aekk,t eddaihr .a Ffaazzll aa o Lh = a p v t 2 i a m m u m m m i dk h e t a a ğ v r e a ı r n i a g ı ç n ö ı k z l bı ö ğ u n ın üı n n p e r u oa lbı nl edmı ğ ıdn ed ak ,i ygun kabul edilebileceği sonucu orta y tadır. a çıkmak ■ ■ ■ 10 ■ ■ 12 14 16 Şekil 3. Ağ dağılımı kesiti. Şekil 5. Sabit bir meme çapı ve yakıt giriş basıncı için birincil hava/yakıt oranının hava giriş açıklığına bağlı değişimi. TESİSATDERGİSİ IZ!II SAYI 75 MART 2002
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=