. .. .. ATMOSFERiK BRULORLERDE YAKIT İLE BİRİNCİL HAVANIN KARIŞIM VE AKIŞ OLAYLARININ SAYISAL OLARAK İNCELENMESİ The Numerical Examination of The Fuel And Primary Air Combination And The Flow lncidents in Atmospheric Burners OZET Yanma işlemine giren hava ile yakıtın homojen olarak karışması, reaksiyon sonucunda yanmamış yakıt oluşumunu önlemektedir. Ön karışım esasına dayanan atmosferik brülörlerde, homojen karışım • oluşması için, yanma işleminden önce yeterince zaman bulunmaktadır. Burada, dar bir yakıt memesinden karışım odasına yüksek hızla çıkan gaz yakıt, bir statik basınç düşümü etkisi yaratarak, hava emilimi gerçekleştirmektedir. Oluşan birincil karışım, brülörün iç yanma odası boyunca iyice karıştıktan sonra yanma odasına çıkmakta ve burada tutuşurken ikincil havanın da katılmasıyla gerekli hava fazlalığı karşılanmaktadır. Bu çalışmada, belirli bir atmosferik brülör tipi için, ön karışım bölgesindeki iki geometrik büyüklüğün ve yakıt giriş basıncının değişken olarak alındığı sayısal çözümlemeler değerlendirilmiştir. Brülör tasarımında göz önünde bulundurulması gereken birincil hava/yakıt oranının, yakıt memesi çıkış çapı ile ters; hava giriş açıklığı ile doğru orantılı olduğu, ancak incelenen aralıkta yakıt giriş basıncına fazla bağlı olmadığı gözlenmiştir. Anahtar kelimeler: Atmosferik gaz brülörü, birincil hava/ yakıt karışımı, ön karışım. ABSTRACT The homogeneous mixing offuel and air to enter combustion prevents the formation ofunburned fuel gas. The atmoıpheric burners,whichare based on premixing principle, supplies sufficient timelor the homogeneity of the mixture before combustion. There exists a nozzle through which the fuel gas pass with a high velocity, causing a sıatic pressure drop that leads air ıuction. After mixing homogeneously through the mixing chamber, the premixture leaveı the tube from the combustion ports and combineı with the ıecondary air eıtabliıhing the neceııary exmı air during ignition. Within this ıtudy, numerical ıolutionı of some cases are evaluated where two geometrical quantities and ıhe enırance pressure of the fuel gas are taken as variables. An important parameıer to be considered in burner design, primary air/fuel ratio is obmved to vary proportionally with air entrance port length and inverıely with the exit diameter of fuel gas nozzle while hardlyshowing dependence on the initial gas preııure in the range conıidered. Key words: Atmospheric gaı burner, primary air/fuel ratio, premixture. TESİSATDERGİSİ ara SAYI 75 MART 2002 MUSTAFA ÖZDEMİR / Yrd.Doç.Dr. İTÜ Makina Fakültesi Termodinamik ve lsı Tekniği Anabilim Dalı 1964 Afjıon doğumlu. 1983'te Eskişehir Anadolu Lisesi'ni, 1987'de İTÜ Uçak Mühendisliği Bölümü'nü bitirdi. 1990 yılında İTÜ Mak.Müh. Eneıji yüksek lisans programını, 1996'da aynı programda doktorasını tamamladı. Fluenı ve Gambit analiz programlarının sertifikalı kullanıcısı olup, İTÜ Makina Fakültesi'nde lisans veyüksek lisans seviyesinde çeşitli dersler vermektedir. Evli ve bir çocuk babasıdır. GÖKHAN BALIK / Araş.Gör. İTÜ Makina Fakültesi Termodinamik ve lsı Tekniği Anabilim Dalı 1979 Tunceli doğumlu olan Gökhan Balık, 1996 Nazilli Anadolu Lisesi'nden mezun oldu. Aynı yıl kazandığı İTÜ Mak.Müh. Bölümü'nde lisans eğitimini 2000 yılında tamamladı. Bir ısıtma-havalandırma firmasında Makina Mühendisi olarak çalışan Balık, halen İTÜ Mak.Müh. Eneıji yüksek lisans programına devam etmektedir.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=