Tesisat Dergisi 72. Sayı (Aralık 2001)

Yukarıda bahsi geçen yapıda bir co-generation tesisi aşırı yüklenme durumlarında devrilir ( ani olarak devrini kaybederek bloke olur) . Alternatör ve tribün arasında kuplajı sağlayan bir kavrama mevcuttur. Bu kavrama, yapısı gereği karşı lıklı iki kavrama yüzeyi ve bu iki yüzeyi bağlayan öngerilme kuvvetini karşılayan yüksek hassasiyette tCeok-ngoelnoejirkactiiovnatatelasridsianninobluloşkmeuoştlmura. sı, maruz kaldığı kuvvetlere bağlı olarak alternatörün bloke olması demektir. Ancak tribün hala yüksek devirli, yüksek sıcaklıkta ve güç üretme isteğindedir. Böyle durumlarda tribünler geriye dönüşü olmayan ciddi hasarlara M uk ğ u a v r r a v u m e z t a k i k n a t e a ld d t ı k ğ ır i l ı s a k i r u i . l ve vkeot lpear reabkaağl tl ı eorlnaar at ök röi zl ee lt rni ibt üe nl i kal ir ka as vı nrda amkai , baanği l ba nl ot kı e yı ay Bö ırır, tribünün ciddi hasarlara maruz kalmasını engeller. y t i t r el şei md upr ur ombl al ermı n l eç or ikn isnı katret kı şrıanral avnemkaasvı cr aom- gaecn ievraattai ol anr ıt ems ias il ni e b a l a n s , yetleri .ve istenmeyen duruşlar olarakyansır. 1. Yük Atma Otomasyonu Nedir? Yük atına otomasyon sistemleri genel anlamda, jeneratörün veya jeneratör grupları nın tesisi besleyememesi durumunda jeneratörün • aş ırı yük nedeni ile durmasını önlemek ve kapasitefazlası önceliksiz yükleri devre dışı bırakarak, öncelikli yüklerin jeneratör üzerinden beslenmesini otomatik olarak sağlayan otomasyon sistemleridir. 2. Yük Atma Otomasyonu Nasıl Olmalıdır? cÜidlkdeimpirzodbelecmo-leger neration ünitelerine sahip birçok firma bu konuda yaşamakta ve çözümler üretme gayreti içerisinde Abuşaluğnıdmaavketaridleırnlaör.rnekler, sorunları yaşamış olan firmalar tarafından tl aa rr aı nfıı mk üı zçaü ma ksteamr ı lemkı şn eö rdnee kol ne lradriır ;y ea rmmaeckı mt i rı .z S no er ubnuu nf i rvme ha al aı nr ı ne t içnadbean çare aramak zorunda kalanları n yaşadıkları, tarafınıza bir ölçüde olsa yaklaşım sağlayabilmeniz için aktarılmaktadır. Örnek 1 . Mademki tribün bloke olmaya doğru gidiyor, o zaman tribünin iç sıcaklığı ani yükselmesinde yük atarım. Böyle bir uygulamanın cevap vermesi doğal olarak çok gecikmiş ve bu, çözüm olamayan bir uygulamadır. Örnek 2. Mademki tribün bloke olmaya doğru gidiyor o zaman tribün in d B e ö vir hareketlerini izler buna göre sonuç üretirim. yle bir uygulamada yeterince başarı elde edilmesi toplanacak verilerin başarıl ı derlenmesi, prosesi iyi tanımak ve uzunca bir çaba s O arfetmek elemektir. y versi atobpilzalmerainşacnos-ıgmeınzeration ü nitesini bir defa dahi bloke etme ve yok, bu tip arayışlar ciddi hasarlar olarak bize dönecektir. Örnek 3. Yük atına sistemleri için bir başka yöntem; şebeke yük tahmini ile yüklerin atılmasıdır. Şebeke kesilmesi halinde işletmenin çalışmasının devamını sağlamak için co-generation gücü fazlası değeri yük atar ız. TESİSATDERGiSİ ıım SAYI 72 ARALIK 2001 KONFORLU ENERJİ lprogaz EkoEnerjl Sisteml"'nden Sorunsuz Enerji Çözumlerl Tesisinizi lpragoz EkoEnerjl Siste mı• ile tanıştırın, mOşterllerlnlze en konforlu totlll yaşatın. lprogoz, Türk turizmine ekonomik, güvenıı, çevreci, kuııonımı kolay ve dört mevsim ikmal garantisine sahip avantajlı bir yakıt sistemi sunuyorc Turistik tesislerin enerji ihtiyacını tek merkezden kesintisiz karşılayan EkoEnerji Sistemi®, tes isinizin ısınma, pişirme, sıcak su ve proses ihtıyaçıarının tumüne birden aynı onda cevap verirken işletme maliyetlerinizi hissedilir ölçüde düşurüyor. üstelik bütun bunlar size lpragoz oyrıcalıgıylo sunuluyor Her kapasitedeki enerji gereksiniminiz için lprogoz'a gelin. 40 yıllık deneyimimiz, ulusal ve uıusıororası standartlara uygun ekipmanlarımız ve kesıntisiz LPG ikmal garontimizden yararlanın iPRAGAZ LPG uzmanı EKOENERJİHATTI• www.ipragaz.cam.tr 0800 211 60 11

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=