deneysel olarak incelemiştir. Yük ka yıp katsayısı A'nın u0 mh ael itnr de lee rvi neer mbi şatği rl ı d e ğ 'i/şvi mv ei nRi . gpraarfai k (Şekil 2). İç silindir sabit iken ve R -V2 bo < 2323 e - hb aa lği nı ndteı s ıa kgıeşçl ea mr l iidnier.r Ao lkuı pş ı nA ikçi ni ne t( 6i k) enerji katsayısı da (a=1,54)tür. Re 3 2323 halinde akım türbülanslı voelmaAktkaa, tasadeğeri 1 mertebesinde yısı da Şekil 2'deki dene ysel eğriden (u0'=O) elde edilen A = 0,1083 R 0,1243 C (8) ampirik bağıntısına uymaktadır. Belli bir Re sayısında, dönen iç silindirik yüzeyin uo' teğetsel hızının V' y k a leı ros ar a, n ıdkörintimk eb i r hdaeğr eekrientai ltıAn'da yı etkilememektedir. Şekil 2'de bu ' a,4 (; � �t--,.__j " ' .,.._ 1 kritik oranın Re y rülmektedir. Bu edbeağğilşıidme,ğişimi göyaklaşık otelmarsailkeşduileabmilirp: irik bağlantılarla 100 ::; R0 ::; 850 halinde (,,. ) (9) log ; ' =-46,348·1og3 R, +417·1og2 R, - 1251,3 •logR, +1252,834 850 ::; Re ::; 1600 halinde . (1 O) log( 1 � J. = 0,157 • log3 R, -0,988 • log' . R, + 1,162 • logR, + 1,73 u0bu'/luvnaocarka nkıritibk udeğbeariğaışnıt ı l a rd a n yorsa u0'/ v ve Re değerlerine göre Şekil'2'deki di yagramdan Aokunur. Yahut, u0'/v =3 o am lm p a ir s i ı k h fo a r l m in ü d l e ü , k S u U lla Z n U ıla K b l' i n lir in : şu ' 1 1 OD � ..... 1 ! 0,2 l{ f D, 12 4·--1 1 6 o.o 0,04 ei'-- (�i V k f"'- 0,02 o,oı 2 ,, 0,00 100 I'( ..... � 1 " ,.__ r'< ı-- r---.. .,.., 1 ]'-. ! 1 '- ..... r- ......_ 20 1 ........ � 15 h-........� � 'V-: "- � ' 1 � f\. \ \ {000 ' 1 (0 1 1 ........._ t----. 8 1 �1 s 1 ı---.. N ..,, ' 3 1 ı--_ ffi ı--..... 1 1 1 z � 1 1 50 40 30 20 - 3 2 i ıcr Şekil 2. R.J.CORNISH tarafından gerçekleştirilen, yük kayıp katsayısı ).' nın Reynolds Sayısı ve U'0 I V oranına bağlı değişimini gösteren deney sonuçları. TESİSATDERGİSİ -- SAYI 72 ARALIK 2001 Pen rı) Otoma .. STRUCTURAL Kompıılt lll Arttmı Mtttro Codetine PRESSURE VESSELS www.pen airwater.com
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=