rl!1� L__ _____________________ Bilim9 il'eknoloji9 iresisat Mühendisi9 Eğiti m ... U s yç g a a a l ğ rl d l a ık r ö la n a r ü ç ın ş ıp ü g m e kl a l iş e p i r m a i y n in a d n e e k, d s t eü o ş n p ü i l n u n d m ce e süreci bilim; eylem süreci ise mi l i şükhiel enrddies kl i ki tdi re. ğToi şpi ml u ms üs ar el vc ien ie kboi lni mo mvi ek bilimin açtığı yoldan ilerleyen teknik ve ele mühendislikteki gelişmeler belirleğ am m in e a k ü c te zı , e e d v r r i ü n e n d n y e in a b d ei a k r n o ta s n s o v e m i t r m i i n s e i i v k b t e i e l r i m d m i e r . vk e t B e t i n l e i m ökn t i e i n , bl ai nzai mc aeğvı mr eı nzdı eg ön seten r imy i eşketki ri.l dEen ni ay is ışl eyka irl adre yararlanma, mutlu ve sağlıklı yaşama elemektir. Bu anlamda bilim, insanın mkouştulunluunğupnaarkkouşrmudaus ırd. ı r.Teknoloji d e bu Bilimadamı dehasını; mühendis, bilimin getirdiklerini insanlara ulaştırır. Tesisat mühendisi n ıs a ıt m m i a k , , h t a e v rm ais la o e n d f d i i z n ır i a k m m , a m i , k e a , k k h a u n i s d i t k r ik o , e m ble i e lg k k t il a r e o n r d i i k n i , i G i n e sa liş n e l ı n ğ ı v n e y d a e ra ğ r iş ı n en a t k o u p l l l a u n m a u n n k t i e ş s id is i a r t . a em r n t ü e m h r e a ji k n t kd a a i d s yi ı n n r. a d N k el ü n a f r b u ın e s k ı a n l r e t an ış z t ı i , a s ç i l m e h v e a r r s e ı g , s e o g ç r ü e u r n n ü g l l a t ü ü r n ı, d h n e e ü r n n e dc a i e r s t im n d i e a n s ı z i , ş e e i v n s k i t e li z t o v ik e r l k a h a ş e y tı y g rm e ıla c a r a k t n t e l a ı s is k f a a ıl t k m a ma t ü k o tadır. bK iı rs ı ti şl ai nm adlaahr ıan , ukcauyzgı lvaer ı nvegri di me rl ii l my aeps ıi nl mdae , sının sağlanmasında teknoloji devreye v g g e ü ir v ç m e a n l e ış i k l a i t r b , e il d e m n i e r e . l r e j r i İ i n e iç s t i k a n i n nl ayraı şna mb si ün raml aerl ed rai "akıllı binalar" inşa emdaikl mi n ael ak rt eb, i lgkiusal yl aanr ı tl eaknn oel ok ji ips imn ian nt üvme o ür l a e n ti a l m k e l a k r t ı e n d d ir a . n B u y a n r e a d r e l a n n le a c a k ş e k i l d e tesisat mühendisliği clisiplinlerarası bir meslek olm m u ü ş h t e u n r. d i T s e l i m ğ i e o l i l n m d a e s ı m n a a k k i a n r a ş h ı e n n ; d m i s i m l i ğ a i , r l ı k i n , ş a e a l e t k t m r i ü k h m e n ü dbiisyloiğloi, jbi itl geissiasyaat rmb iül ihmel en rdi ,i stlıipğ,i n i n i ş b i r l i ğ i yaptığı alanlardır. Tnei şs i skaat pmsüahmelnı dai sr ia, şmt ıür mm ak ,ü ng eo ll iaşnt i er mn egey i yn ai l pi rmbai lçı ,i mbduen l au ryı gn usl aomn uacl ı u, neun ei yn i ygi ü, veen eu cnuvzeariimmal i l şeetkmi ledlei vkeuel lnaenrmj i aklaı dyınr.a Gk l earreı nkı taeksai sdaetmmi k ü, gh eernedk issel i uğ yi gbuul a my öanbdoe y ubti uç ni md a t ole e l l m n e d r a d i l r ı e , i l k m m i e e ü ğ l h i i d e ti i n m r. d , i D s d o ü a n l d a y a y a y ı s la s ıy t r a ı l , a n , d ü an ü r i n v tl i e a v r r e s ın i r t d s e i a syai nnianyki ai şt kbı si rı yl i ğl ai nyeetöişntier iml m evlei dr ei rr.eMk üshaen an dkui srsmlaerıs" lei l ğeeb ial gtiılledrı ği tı anzdeal e"ns ümreelki ,l igeüğnciteiml cl eeşkt lier irlimoer tl ai , myl aern, io tl aenkankol al or yj i al er rait ı öl mğar el ı ndeı r. Dünya standartlarında eğitim amr teı rkm; aökğ, rkeıtsiamc ai ne ğkiat il mi t ep vr oeg rvaemr ilm y a a r l ı p i n li a ı ğ , b a i i n l l t i yy aepn ıi yl i kı l seür ir etkalki i py eentiml eemkel ek ,mi yüiml ekş tüi nr md üerk. Bir üniversitenin mevcut akreditasyon s s o ü n re u ç ç l e n r e i t n d o l e a n r a k b i g r ö i n r d ü l e e n b i l g i r e . ç B m u e n s u i y e l l e a yt ial eprai nbi ni l mg eerkç eikçl ei nş ,i p pgreorgçer ak ml e ş mb ee dk il ğe inn i öa nl çael iczeekt smi set e, gmear tei kk l vi de ür i zt eol pt ml a eml ear, i by ua np lma raı dl eünzdei rnml eer i ki çui rnu dl meağl iı şdi ıkr . yÖö lnçtme me vl eer dueyğgeur v öla e ğ n r a e b b n e c i c l i i er a . r n i Ö l k e e ğ r t r i e le k n r a c i, z i ö l a e ğ n r r i ıp n e n h c k e i a d z d a a e v n fl r m e a n a n e ı d ş n l ı a k br la ı i v l r g ı e , i öğrenci faaliyetleri ile anlaşılabilir. TESİSATDERGİSİ IIIIEZIIII SAYI 70 EKİM 2001 Aö ğy rr ıec na i mm ei nz u mn ea snl keekt l eyrai şi al emgl öa rrdı nüdk laekr ii odilruilmebluili,r.olumsuz yönleri değerlenUygulanacak sistem; t Bdauşraur ımn ıan sgoemtui rt i lkmr i teesrilye lrel e öpl çr oü gl erbai ml i r a i z m l e a n c e ı b n i ı l n m e n e s i , ö l ç ü d e gerçekleşt i ğ i n i n t Öyağpreınnımn eiyvileeşötğirrielmtmeesi,süreçlerinin , alt t Dd eerrss i np l pa rnol agrrı an mı n ı ngıenl ,i ş ttiür iml m epsriovger ahmear t u B hy a ö g z lü u ır m n la lu ü n ğ n m u g a n e s u l ı n e c iç s e a i ğ n ğ e la g y n e ö m r n e a e k s l ı l i , i k e p s l a a s n la ın r ı ı n n oluşturulması y b a a r k a ı r m lıd ın ır d . an son derece önemli ve g kB e ü ö l l e t y ü n le r e ü kn b s e e ir l y ö au b ğ y r a g e n t u c im l ı a o m l ü a y a b e , il sir i a - . ö l A ı ğ ş n r k c e a a n n k cl iı k ili l ş a k r i a s , i Dünya Mühendisleri yetiştirme arzumuz; tueykgnuol al omj i ka dgae l igş ömset ey ri di zi ğl ei mm ei z, kçaavbraa;mtaovpe lbuamş aa ,r ıimn sı az nı as adğu lyady ua ğc ua mk uyzestaeyr gl i ı vnee sdeevng i lerdir. Sbaağşalıkrıllıı, gmüuntlelur,dileği ile ... o. f'f\ . �=--- Prof Dr. Nilüfer Eğricaıı
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=