•• Dr. Uzeyirr Garih'in Ardından 1 söığvreetime nüeyrej is ikool anrualka rSınn .dÜa zçeayliırşGa na r bi hi'ri uzun yıllardır tanımaktayım. Ancak 1 9942I T0U_ 0 0Myaı kl l ai nraı aF raaksüı nl t ed sai iDk ei dk öa nnıeoml d yu ğü ruümt t süı ğr aül ma r kendisini daha da yakından tanıma fırsatı buldum. İyi bir mühendis, iyi bir yönetici, entellektüel, sosyal, düşüncelerini, bilgi ve deneyimlerini her zaman, her ortamda paylaşan ve bundan büyük bir mutluluk duyan, alçak gönüllü, vefakar, hatırşinas biriydi. Çok kuvvetli bir hafızaya sahipti, iknesnadni l learri nı eç ios ki m lseervi yel re, hoi tna bl a er ıd eurndui . tSma ad ze ,, yfaazl lı an , vnee öbl içr ükl üe l ikmoen ue şkusri dk !u .K ıNy aef ebti irn ek eöl zi me ne gösterir, genellikle koyu renk elbise giyer vkee zg eçneç lşei rt el i dkeobnuunl ua röı ngeör i rr üd şi .mOefyi sei n eg bi ti mr k ai şç, düzenlediği çeşitli davet ve açılışlara rt Skeavt ıel mc ıeş nt ı,ms .a Hd ee,pasli çn adke gt eöknoü l l üa k. . n. . obkitrakşi uş iyl idku. : Sn. Üzeyir Garih, gençleri yetiştirmeyi, üo lnkl aersıi yi çöinnl eynadri ramr l ıe ybii,r ei lyelrei yr eohl ma zaılral ar mı iaçyi nı , çalışmalar yapmayı kendisine görev edinmişti. Altı yıllık Dekanlık görevim sırasında hemen hemen her hafta, hatta bazen haftanın 1-2 günü kendisini fakültemizdegörmek mümkündü. "Danışma Kurulumuz" da bizler ve diğer sanayicilerimiz iÇl eaFl ı şamk üal ltaermı , i Dz i ne rGs ePl il şainml ai , rSı mt r aı zt eı nj i kDPel ğa inş lma me sai çalışmaları ve Üniversite-Sanayi İşbirliği Mö zoedl l ei kl ll ee r iMn ians tkeur r vu el mDa soı kvt oe r au yTgeuzl laemr iansi nı , Sanayide, Sanayinin Bir Uygulaması Olarak Yapılması Programının oluşturulması gibi konularda önerileriyle, değerli fikirleriyle katkıda bulunmuştu. Kendisini birgün "Makina Mühendisliğine Giriş" dersimize yeni giren öğrencilerimize makina mühendisliğini tanıtırken ve iyi bir emğüi thi me lnedr i insd eo l naebl ei l rmyeakp mi ça il an r ı dgöerrte kyt iı ğl li nı ki söylerken; diğer birgün 3. sınıflara (5. ve 6. yarıyıl öğrencilerimize) 4 yıllık eğitimde s b a a n ş a l a y t i t ı d ğ e ı m n e ı z y i m " L i i s k a a n za s n Ö m ğ a r l e a r n ı c a i l m e r a i c ı i ç i i l e n Uygulama-Araştırma Programı çerçevesinde sektör tanıtımı yaparken; başka bir gün ele son sınıflara "Sanayt ı ri dk ee nBgaöş raür yı noı rnd Yu ok .l l Sa ı rkı ns ıı k" saenml ai ner, konferans veriyor, araştırma görevlililerimiz, öğrencilerimizi Ekonomi, Mühendislik Yönetimi, Teknoloji Yönetimi konularında eğitiyordu. Sözne. tGliyaorridhub: aşarı nın "on şartı" nı şöyle 1. Fikir üretimi 2. İş bitirme azim ve heyecanı 3. Çalışkanlık 4. Bilgi 5. Tecrübe 6. 7. OFinrgaannsizgaüscyüon ve planlama gücü 8. Denetim gücü 9. 10Ç. Şevarnesile içtevedışta iyi ilişkiler kurma özelliği Sn. Garih bugünün gençliğini, daha iyi yetişmiş, dünya ile daha iyi entegre olabilecek, daha geniş kültürü ve özellikle daha tçaonk ı bmi llgı yi soi or dl aun. , lFi saaknü bl ti el emn i bz idr eg,e nOç Dl i kToÜl a rial ek işbirliği yaparak, 14 yabancı bilim adamı ile birlikte kurduğumuz "lnternational Centre for Applied Thermodynamics" adlı uluslararası merkezimizin, 1998 yılından vbeeridçi ğı kearrtütılğkı evl ee rAd Be Dk i , bAivl irmupaa,dUa mz alkadr oı nğı nu yararlandığı ve senede 4 kez yayınlanan (1 1 . sAapypı s lı i teadm Ta mh el ar nmdoı )d"yl nntaemr ni ca ts i"o naadl Jl ıo ubri nl i aml fsae rl derginin sponsoru idi. Sempozyum ve kongrelerimizin clestekleyicilerindendi. Sn. Üzeyir Garih bilindiği üzere renkli, hareketli ve çok yönlü birisiydi. Fakültemizin bir köşesinde isminin yaşaması gerekirdi ve bu yer öyle bir mekan olmalıydı ki kendisinin bu yönünü aksettirıneliydi. Bu düşüncelerimi 1999 yılında kendisine aö çz teı ğn lıemydaaptt eı r kd lı iğf ıi m" Üi zk ea ybiur lGeat rt ii hv"es ablüoynüukmbu izr gf aüknübl ot eymu i za çhı ki z. mÖeğtri entei ms uünyuel ldeur i.mBi zui ns adl ionn lendiği, çeşitli kutlamaların (emeklilik, dokTESİSATDERGiSİ llllf1:ıl SAYl69 EYLÜL 2001 tora, doçentlik, profesörlük, törenleri Öğretmenler Günü, fakülte personeli brunch'ları v.s.) yapıldığı öğretim üyelerinin öğrencilerle buluşup, onların dertlerini dinleyip, düşüncelerini aldığı, kongre, sempozyum kokteyleri başta olmak üzere birçok sosyal etkinliğin gerçekleştiği bir mekan. Sadece fakültemize değil, üniversitemize de hizmet veren bir ortam. Sn. Üzeyir Garih fakültemizde sadece t"aÜbzeel ay i ri l Ge adrei hğ Si l ,a l koanl up "l ekr ai mp iı szı dn de ayyaaş azyı l aı oc laakn, ülkemize yaptığı hizmetler hiçbir zaman unutulmayacak. Tesisat Dergisinin "Güncel" adlı köşesinde Sn. Garih'in yıllardır yazdığı yazıları büyük bir zevkle okuyorum. Bir sayıda "Yönetici ve Pazarlama" diğer bir sayıda "Müşteri Sorumlulukları" başka bir sayıda "Ekonom" Bi umni az l ıvmed Ba ne k Kl eunrtti ul el ar "b, i l mb i re "d. i ğBeur i nkdöeş e dd ee Ei syt el ünld iağyi nı nd de aç no ki gt iubraurrel ann dbı emnvi me b yi l ianzçms i zacme "olur" dedim. Fakat şu bir gerçek ki, hiçbir zaman bu köşeyi doldurmam söz konusu olamaz. Sn. Garih iyi bir hatip, çok güçlü kalemi olan bir yazardı. Ve ele yeri hiçbir zaman doldurulamayacak entellektüel bir kişiydi. Bana verilen bu görevi büyük bir onur ve gururla yapmaya çabalayacak ve Tesisat Sektöründeki tüm meslektaşlarıma duyduğum sevgi ve saygı nedeni ile sizlerle birlikte olmaya ve düşüncelerimi sizlerle paylaşmaya çalışacağım. Büzuerdeu..y. gu ve düşüncelerle görüşmek ij!] Prof Dr. Nilüfer Eğricaıı
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=