t rn i ıy m ul la m i m au y ş aı lr a h m t iz v ış m e v e e h t il h z e a m r n e gg t e i l s s m e e k e k t t k ö ö te r r l l e d e r r ir i i n . n i K h k l i a e z s m si i k n e y t h ö a k n t a l p e a soal amr aı nka, mg üi rşdtieğriinyietsaunnı mu l laanmoı şl gt ı ru. n Gu ne neel l el tleuml ua tlaamnıammlaansmı dıuştrıur.munda, yapılan iş hizmetolarak Gt üümn üsme kü tzökr loeşr ui l lkaar ıpnsdaami saek thai z, mü er tü nk aov lraarma ık; tl aabniılme nl a nvaeyna, mt uüt uş tl aemr i laeyr ea ns uhneurl at nü r leül l eo l gt uutyuu içermektedir. d Kis e l e a c , s ei m k s ü y a ş t ö t ın n e e r a i t n l i mm in a , ü m a r n ü ü ı n ş t ile i e l r e i s o ı i n le l ı a rn o la l r a i . l i n ş G k i ü l i i s ş n i k ü bi m s e in ü ll i i z s b d ai e r iahl mt i yaaycaı n koarrtaa ry av eç rı kmmea, sşı i irl keebt ae ş l ua lra. şÜmr aü ,n üü rs üa nt ı nü v sÜ e e r ç ü m e n l e ü d, n e ü n kr ü e ç n n ık d ü a i t r p e m e m r a f i o n a r e m ş t a a m m n e s a, ı la ü d r r ış ı ü n ı n n d ü d a a n k , u ş o l i l r a lu k n e ş m t u in r a . mbue manr uanmiyael atinr di eatkkii l ebmaeşkatreıds iır. e l a m ü ş t e r i Md aünş, t üe rr üi nni nü üt er ümnien i i vh tei ykaucl lı an nı nı mo rı taaşyaamç aı kl amr ıansdı na , ş h i i r z k m et e in t ü s u r e n t d i m u ğ u s ü t r ü e m c i " h i o z l m a r e a t k l e r t a " n t ı o m p l l a a n m dmeağk ti la, dtı ro. pŞ ilrakme t l ehri,zsma deetc eü rüer tüi nmü ns üü rreetci mi ni inni tamamını kontrol altına almalıdır. Mm üı şdteı şrıin, idstaekki vüerbüenkl el erni nt i l et er iknndiek höi zzme el l itktlaenr ıi , gç öı krmü na ük tma ,ü üvree kt i uml l aent kı mi n lgi ği bi ni iusnasğul ar l ma raı öd an bp el al ni ral i tHi pi z ümreütn lüerreitl ei mu zkamvaranml a şı nmdaa sias eğ,l afnamr kal kı l at aş md ı ra. dy earhi nae ,k abpesl iar lmi ilhı dtiıyr .a çGl aernı ioş l amn üvşetyear i bki ri tbl ei rlienrei bt i el enrzi ne ybei rnb imr i nü dş teenr i lfearr kyl eı l ırkal al mr ga ök slat evr embe ek tkel edni r . k y H a o iz t n ı m l l d a e ı r ğ d t ı a, s n , i s e m te le ü m r ş b t in e e d r k i e l n e i td n e i ğ m h i i e v zl e m a e e lı l n t d a e ü c r ea e t k t m i s me p k i e n s i e s i t f e i n k d a a i s ğ s ı i l dMeüğşeter irni l enr ien hoi zl dmu eğ tuk oa çn uı ksçuan dbaekl ii rbl ee nk ml e netl iilde irri ,. t sm e o r a n n l ıla d e r e k a r t e e g c c ö l e i r r. e e S ç s ö n o z e k k k o d na o u h lm s a u a h s n ı ı z e vl d ı e e b n dir e il d e ğ e i s ş ğ i i s m iş te i e m m h l g e ı ö z r s i l n a ayak uydurması önem arz etmektedir. Ürün Ve Hizmet Arasındaki Fl H e a e b r r i k l i l ş r ı , l e ık y o d Ön e a r n r n ı e m ö k nl v e c e r e i , bhaaktı aml ıı üyraüpnı ll ea br idl i rü zveelyt ia pa ni yı na sdaad at ünk et ot ipl i rl a vnea bt ial imr. aVme lrai l ne ınr. hBi uz myeü tz di seen, gü er er i tyi el ddi ğöi ,n üa rşayyoak pt uer k. Sçeor vk i ps vs iek ok al ol i jtiek afyank tı öa rn dv ae bd eü zk leel nt mt i eg ki r doi ğl di ui çki nç ,a yzaoprı lda un r b. iBr uk ayl i tüez hdaetna sdı neı ahlattınaalaaralmenagkeol lodlaurkaçka, öhnizemmeltidkiar.litesini kontrol t Hmi zümş teetr di et aploe lpa lnearmi nai nz vhee sr azkal amn aamn aazn, ıanmd aa kkaardşaılrabnaübyiülmk ebsi ri,zeonrauzn lüurl euktitmurs. ektöründeki t Mb iür şütreür in i kçai nl i t eh si zi nmi ey ta rkgaı llai tme sai knti aynadr ga ıhl aamzaokr , dt eurri .nHi ni zkme ne t l ei rbee ki l ilşekni nt i l kear li int ei gael gr çı l ea mk l eaşseı ,nmhüi zş e l mküentdükra.litesiyle karşılaştırmasıyla mümt Hz iazmmaent dkaa lhi ti ez smi seat di nenc aes"ı lçvı ke t hı "a inl eg idyeoğlilla, radyannı t Ü vh r e i e z r t m il i d m e iğ , t i s i y n e l s e rm a n d a e y e eğ il i v g li e i m l y id a li i d r m . i ra. Vk i en et eekğni li ikmbl iei ck ee rni , dö en npçl aonkd, ai ndsıar.n Ki lai şl ikt ei l el i rhi iozlmd uekt çüar eötneebmi l ml i ve ek gi çei rne kki ra. l Bi t ue l in obki rt a di nas aenği tki ma y, knüağl t ıünrı vne akli ışni naisnı kkoaznaunsmuyalkataildgıirli. olarak aldığı öğrenim önem t Ükrüeçtüi mk sbei rk tköı sr ümnı dme üf işrtmear i lçear lleı ş at en ml a raı sn ıhnaçl ionk db eü yy kü ek nb, ihr i kz ıms me tı kmuür şutl eu şr illaerrılnedyaüçzaylüı şzaen il lai şr ıkni kurabilir. Zd eanmi yal en ,ı nh i zemn e dt seuğneur ml i us en rumn ahyı zeı voel mh aat as ıs ı znl ıeğı ömnüeşmtelirbileirryinerktautlimteakbteadklıer.ntileri içerisinde Gb eekl lieş nmt ii lşe rdi çü onğyua J aüpl ok en l oe lrai nn dş ei r k emt ul eşrti ne rf iıynaı nt ı dg üi rşmü ke sai my l ae k abl ii trel iski tyeü k ös enke ümr ü nkl ea rzi na npma zaayr aa bt eakşel al md uı şrtuı rm. Au rnddı an kd iadnüJ na yp ao şni lrakre, tgl ee rl ei nni en khseenl üv ez pa ak zı l laarraı nsdoaknmbaiyl ea gveaçki ri tmbe udliakml e rai dyı kelnair ıü yr üan ldear çy ıektai şremmı şel ya er dc ıer.ğ iÜ hs itzeml i ke tg es el evni yeek lseerl i nşdi rek ebt lue riişni yk aa lpi lme ,ı şfl iayradt ı,r s. eBçue npea kz avred ah itzemmeetl ffaa kr kt öl ı lrı lkel rai yr adri t. ı Hb ei zkml e emtesketket öv er ütnadl eepme üt mş teekr ti lee,r ddaahhaa fçaozkl a şseı nyı ak loalba iyl e cu el akşl eı l ar ibn ii l i br ivl me rei kttaebdai rnl el ar .r ıGsea lyi şems i inş dvee, hh iazkmk eı ntdşai rkki e tt el emr i e il l eb isl ag ti lı ec rı l ianrdı ne mö üt eş st ei nrdi l ee r, mk aüdşatreur il laeşrı il na bt ei l mr cei hl el er ir si naeğ lvaen mg earket ka svi nei mb öl eyrl ei nc ee ybei rni t büikr eret ikcai bWet oh ritral pmoı oo ll u' uş nm ahkitzamd ı er . tÖhran et tğı ni nı aörnacdeı ğkıinsdeaf,ehr da et okt oomn uaştti ku ğoul a rsaakt ı şmtüeşmt esr ii nl ci ins ibn ei r yd öü nnyl eans dı nidr ial mbei rkktieş i sveel i l ibş ök iyvl eecyea k8ı 0n l0ı k' l dü u yh ga ut lsaur ys aayr aı dt aabvi el mr i et ok tpel da mi r . aMküaşptaesr iitl eersii nh ea ks ka ıhni dp ae -bpüoysül ka ile internet üzerinden satış yapan şirketler elaTESİSATDERGİSİ IIII!l sAYl69 EYLÜL 2001 hmaeekl at eydüi rkl seer .k Mb i rü hş ti zemr i leetr s ebvi ri ykees izn eb uul aüş as tbüi ln hk iazbmu el et tsme veiyyee syi anneauşlma şatmı k taaknt asdoı rnl ar ar . dOa. Ch aa ma zpıyn)ı Gs uünnuül mm aü szıdned tae kşni rokl eo tj il edree ,myü eş tpeyr iel enrie hhiizzmm ee tt tÖe k nei kğl ei nr iOn i nt i syAa rsaat ınl ms öarsŞı ni rak feı rtsi ,a tKtuazneı my aAkmt aedrı ir . r n k a ' c l i ç i n agkei r9e 3k l ib ihni zams aentsl eörri vveeyr üerbüi lymeen kmge r d i v e n i bi güç b ab r i i l r a g l i i a s ş r a le ı y n a bd r a a s ş k i a i s t e ç e t ı m k ki a l i e b g şi e i l m m lişi e t g i k r e m i li ç ş iş i t n t ir i rm m . M e ü k k ü e i ş ç t m i e n m r t il e e e k r l i n y b o l i e r lşoi rjki yeit l ek ru, l l amnüa mra kk üyne on illai knçı in ssi sı nt eı rml al er ırn ıy agreant ai şn letmekteve böylece müşterinin pazardaki tüm şirketlerden beklentilerini de arttırmaktadır. Sonuç Gk r üi t ni küsmo rüuzydu eysaenkı ttl öa mr öandgaöyr aü rsdü ı my öcnı oe tl mi c ai l ek tr ae düı rç. Ot e nr i yy aa real ar l aornı nbaehş i yt aı l ps oe tnmr ae hyaençgai l ıtşüarcyaeğnı zi ?m ü ş İi çk ii nn chi sain; gmi üyşetneir iyl eertee nbeuk lyear ri aorll ua şr ıt us ur mn aabmi l ımz eyak d dn a e e k e ş i l e d y k e ıl i l l a ed r t e d m a de ü m m z ü i e z ş n t g el e e r r i m l e e k e rl i e m r? k i Ü z a d ç rş e ü ıl n a yc ş a m ü r s a a ü r b ; v ö i a ç n r im d üı m r im . ü iz z i Sbeuk tsöerkdt eö röünng ös ırnüı rvl aer ıfni kı i rd be iğr li işğt ii r mi ç ien vr eek ya beenti tr ee kkanboel ot jai kl a, ndl aermı yoagrraatfmi kavdea dküuzl l ae nn ıl leamb iel el ceer ek yk ea s ienl tai l eyrai ,şraamk i ptl ea rr zel aorrıannal a idl i şakhian deeğr iinl ilme mvee sbionyeukt avver abmi çai myl aerrıişnı di ıör .ngYaörrıenbı ni l mfeı r s aytal ar ırşıındıı nr . m tB a u e rz v tl a c a u m rı t n a m ı m a ü l e g ş n t ıl e a y r m i e y a n a i r u a m ğ r r l ü a u ş r n t ı a n e ır b i k i y a r r y a ş r a ı a l r a r ış m la tı r a r. ı nn ıı ny ay ednai Kaynaklar 1. Hamel Gary, Pra/ıalad C.K., Geleceği Kazanmak, İnkılap Yayınevi 1994, 2. Hammer Miclıael, Yönetimin Sonun Ötesi, Geleceği Yeniden Düşünmek, Sabah Kitapları İstanbul ·ı 99 7, 3. Parter Mic/ıael, Yarının Avantajlarını Yaratmak Sabah Kitapları İstanbul 199 7, 4. Peters-Tom Thriving On C/ıaos, 1987 Per enııial Library, 5. Kotter Philip Marketing Management 1988 Prentice-Haff, 6. Tak Bilçin, 6.Ulusal Kalite Kongre Özgeçmişler siKitabı İstanbul 7997, 7. Buzzeff D.Roberl, Galet Bradly, The Pimps Principles, Liııking Strategy to Performance, Tlıe Free Press 198 7, 8. M.H.Sclıwartz, Wlıal do lhe wor ucı" ds "Prodand "Service" Reaffy Me gemet, an for ManaASQC Journal 1992 il!J
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=