ah çi zı smı nedt aönz edlel i kğleerr i osl ua rnamk aal al gr ıı l va en arceak ka büertüç ni kvoe dn eu ğmel rai rtıenmı geül dç lee nf i dr mi r ma l ea lri ıdni rkl eern. dÇi lüenr iknüi rma kü işpt el er i rinden farklılaştırmalarını sağlamaktadır. hPeodr teefri' doal sşai r kbei l et l emr i nü şgteenr ii şl ekr ai np si satme dl ı i ğbii rt ümmü şdt eer i ğg ee rret kü sr li en ri mi n li esrui nbmeanyzae rçs ai zl ı şş me kai kl dyeekr ianreş,ı lba eml iar kl i e m üz t a m e k r e t in a le d d r e i ı r v . y e K o y ı ğ s ö a u n c n e a la t s m ş ı m m e a le ü la r ş i r t ı e g g r e i e r e r d e k e k m ğ ti e e ğ r k i i n t n e i i d s a i a r n . v au l n iz Müşteri değeri yaklaşımı aşağıdaki sorulara cevap aramaktadır. (B.Gale) t My aüpş taerrki l eern r, a kh iapni gş l ie tamneal efr aakr taös ırnl de ar seetçki mi l i t M oa l n ü m a ş a t f ek a r t k a il t e d ö r ı r r ? f a irçmı s aı nndı na np e r f r a koi pr lme ralnes ıknaı r şhıel arş tbı ri r t Mmm ü ü a ş l ş ı t te o e r l r a i i l e ra d r k a e ç ğ nı a s e ı s r n ı i l n d d i a e n o r ö e lu c n ş e e t l m u e r n a dd n e ir r i e u li c y n e o s s u r i ? r n la e rdı inr ?, tDeoml aeyl dı seı ybl ai r ma nüaş tl iezr is üdreeğcei roi l aa rr aa kş t şı remkai l llea nr ı , m l m ab ı e ş i k t le ı t r e c . d e (B i k r . . G a M ra a l ü e ç ş l ) t a er rvi ed et eğ ke nr i i kal en ar lai zş ianğdı dea ks ıur lal al annı (Şekil 2) iV. Müşteri Değeri Yönetimi: Ti nocpel laemn dKi ğail ni t de eYmö nüeştt iemr i i dn ei nğ kear i pysöanmeıt iamç iı snı inddöarnt ea vş ar emnai nsot al unşdt au rrtdl aurğau uvya rgsuany lıul mk avket atdeı mr . iBni r gi ni bc ii skaoğnl au nl amr da as ı mi l eü bş taeşrl ai mg earketkal de ırri. nİ ek i nucyi ga uş na ml u ğa du na ise müşterinin istediği mal ve hizmet özellikARTICLE t ole e r r t m i a n y e in a l s a a ç l ğ ı ı n k la d m n ı m a ğ k ı a t m s aı d n ü ı ı ş n r t . v ee M ri ş ü i t k ş a a t t y e m e ri t i n y b i ö n a n i ğ n e l t ıl i e ı m ğ v ı i r n n ei ı s n n i sma üğşl at en rmi l ea sr iı n a eş al dme a ts uı nt du Iam iasseı , üdzeevr ianme l leı yo ol mğ ua nkltaaşdı l ı ar .r aS ok nö neev rr ei l ei srei n Bi dr ai kdkl ya tGe aal lem' yaek geös raes a2 l 1m. ya üs zı gyeı l cr el ak eant amk üyş at eprai cdaekğ eş irri kaeş tal emr ai ns ı de ısra. s s Hü a z e h e d ip r e i n n ih e d t n i e y e an b ç m l i a r r ü ı p ş n t e ı e n r r f i k o k a i r r t m ş le ıl a a si n n n m s in a a k s u r ı, i l t a r ik a ş kı ö l i m p n l e e a m r s i e n ı, mb uü aş şt ea mr i l ea yr ea ydeanmi vg ea seı nş sı ivzudr emğaekrtl ae dr sı ru. (n8u. Gl maal es )ı Müşteri Değeri Yönetimi, şirketin rekabetçi pmoüzşitseyroi lneur innuc enzabseı l dgiel ml i şet isr ei nci ne ğv ie, dh ee vdaemn el ınl ı eğ nı np aı ny ds aa ğş l al arnamf i rams ıannı nı n n a sr fı lo mr müamn skı ün nı n oy lüakcsaeğl mı vee pe süizyeor il nudyel a n aaskı ll adşemğaekr tsaudnı ru. Dl a ob lial eycı seı yğl ia k, mo nüuş tl aerr iı od dk aerğşeı l ar iykaacvarka mm ıayl öven ehti zi mmi ne tml e ür sş tuenr imi hat iüyzaeçrl ianrdı neı yoğunlaşmasını sağlamaktadır. aMl güışl at edrıikilhatri yı adçel ağreı rk aarr şt mı l aankdtıak,ç adma hüaş tyeür ikl esrei nk s f m a ir ü ğ m ş la t a m e n r ı a i n k d t m e a a d ğ l ı e r v . r i e D m h o i l ü z a ş y m t ı e s e ı r y t i l l l e a e r , r ii m n n i ü s gş a e t t e l ı e n r c i a d e l e k m ğ te a e sr d ı i n n e ı i as anğl al ammaa vfei r mmaüişçt ienr si l terraet edj i ak hbai ryöünkes me ke ds ea ğh ei pr olmaktadır. (Bounds) V. Hizmet Kavramı ve Kalite Algılaması k l H a a ş iz r t ş m ığ ıla ı e m y t a ı s z e n k z vt a e ö m y rü a a n n a d ş a e a k n " l ıK m m a ı ü l z it k a e e , s m ö b z e m c k e ü le ğ l n o ü t la i i l l e e ra r k ik m a s r i ş u z ı -i 7. Pazarda Algılanan Kalite Profili Odak grupları gibi çalışmalarla hedef müşterilere ı- -- . ...,satınalma kararlarında önem taşıyan mal ve hizmet özelliklerini sıralamaları istenir. 6. Pazarda Algılanan Fiyat Profili 5. Müşteri Değeri Haritası 4. Kazanç-Kayıp Analizi 3. Müşteri Değeri Başa baş ı---...., üMr üünş tüenr i lme rai nl i ys ae tt ıi ını ael mi l i aş kk ianraa rl gı nııl ae tr kı ni l ıeeytekni l öe zyeelnl i kf al ekrt yö er lrei nr ien, sorgulanmaktadır. ı---....,Yönetimin, müşterilerin benzer mal ve hizmetler sunan Ff i innnnaal an rı ns ı kr aı ssaı nddöanneams ıdl es ekçai rmş ı ykaaprtşı ığyıan ık ag lödsı tğcınrnc ckka tbeedı iirn. ı----ı►• 1 . 1 • • -ı sonuç arının ız enmcsını sag ayan araçtır. Finnanın konfor, estetik, marka imajı. ekonomi gibi ı----ı. kalitc boyutları açısından kendi pcrfonnansını ıek tek �----------� rakipleri ile karşılaşıımıalı olarak analizi yapılmaktadır. 2. Temel Olaylar Zaman Tablosu 1. Ne/Kim Matrisi b Fn o a in y s n ı u l a tu d n e ı b n ğ a i v z şt e ı i n r d r d a a iğ k p i i p a o z l r e a t r r a i d n y a i a n a l k g fa o ıl a n al u n iy l a m e n t a l p e k c r t r a in f d o i ı n n r . n h ae nr s bdi rü zkeayl ii ınei ı----ıllıı• Müşıeri değerinin rekabeıedebilmek için hangi bo geliştirileceğinin ve bu gelişıinne çalışmasındaynuhılaarndgai birim veya fo konmasıdır. nksiyonların sorumlu olacağının ortaya Şekil 2. Miişleri Değeri Analizi Araç ve Tekııikleri TESİSAT DERGİSİ EfJI SAYl69 EYLÜL 2001 Doğal serinliğinde mekanlar . . . Klima Santralleri 1000 1 10.000 m3/h Nemlendiricili, susturuculu ve ısı gerı kazanım üniteli modeller _...-:::: SGor uğ bu ku , DKel ipmoa CSi haanzt lraarl lı e, rSi uv eS oKğl i umt am Ca i hKauzl el asri ı, Çi l ei l l ei l gr i l i kstuarnudmaurtmuyazudaarsatyaınnıdza. rt dışı talepleriniz için
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=