Tesisat Dergisi 69. Sayı (Eylül 2001)

!erine başladığı günden bugüne bu olguyu sürekli artırarak devanı ettirmiştir. Türkiye'de kendi sektöründe ilk TS-ISO 9002 Kalite Güvence Belgesine sahip olan EMAR A.Ş.'nin 9 maddelik Kalite Politikası hazırlanmış ve parola olarak da, "Hizmet için varız, her zaman ve her yerde hizmet vermeye hazırız." sloganı belirlenmiştir. (Y.8) Standart bir hizmet oluşturmak ve bu standarda göre hizmet üretmek çok zordur. Dolayısıyla hizmet işletmelerinde kalite kontrol işlevini yerine getirecek bir departman kurulması da güçtür. Bu durumda, hizmet işletmelerinin müşterilerine sürekli kaliteli hizmet verebilmeleri, kaliteyi etkileyen faktörlerin toplam kalite yönetimi (TKY) çerçevesinde kontrolü ve geliştirilmesi ile mümkündür. Toplam kalitenin temelini oluşturan 4 eleman vardır. (Price ve Chen, 1993) Çalışanlar : TKY'nin en önemli elemanıdır. Sürekli Gelişme: Kalitenin temel ilkelerinin uygulanmas ı y la sağlanır. Süreç: Problemin saptanması, çözüm geliştirilmesi, uygulama ve sonuçlarının değerlendirilmesi safhalarını içerir. Müşteriler: TKY'nin odak noktasıdır. Kalitenin de esasını oluşturmaktadır. İşletme faaliyetleri müşteriden başlar, müşteri ile son bulur. Toplam Hizmet Kalitesi Yönetiminin (THKY) temel koşulları da aşağıdadır: , (Edvardsson, Thomasson ve Quretveit, 1 994, 2-4) t Yönetim desteği, t Toplam katılım, t Tüm süreçlerde kalitenin sağlanması, t Strateji olarak kalite, t Hataları önlemeye yönelme, t Tasarım yoluyla kalite, t Sürekli gelişme, t Sıfır hata, t Müşteri gereksinimlerinin karşılanması, t İyileştirme (Recovery) t Karşılaştırma (Benchmarking) Ayrıca THKY sisteminin başarılı şekilde uygulanabilmesi için aşağıdaki hususlara uyulması önerilmektedir (Berry, Zeihthanıl, Parasuaranıan 1985; Grönross, 1990; Hense!, 1990; Witt ve Muhleman, 1994): t Hizmeti sınıflandırın, t Müşteri beklentilerini yönetin, t Kalite faktörlerini belirleyin, t Hizmeti tasarla y ı n ve standartları geliştirin, t Personeli yönetin, t Müşteriyi yönetin, t Hizmetin görülebilir kaynaklarını yönetin, t Kalite Kültürü yaratın, t Performansı ölçün ve değerlendirin. it] Öııder Kıratlıları 'm bıı makalesiııiıı içiııdeyer alaıı "Satış Soıırası Miişteri Hizmetleriııde Kaliteııiıı Takibi ve İyileştirilmesi" koıııısııııdaki bilgiler ise, gelecek sayımızda yayııılaııacaktır. TESİSATDERGİSİ .. SAYl69 EYLÜL 2001 ISITMA VE SOĞUTMA SİSTEMLERİ İÇİNİDEAL ÇÖZÜM UZUN ÖMÜRLÜ VE ÜSTÜN PERFORMANSLI tyco-KEYSTONE VANA SİSTEMLERİ KELEBEK VANALAR: Genel Özellikleri: ISO 5752'ye göre tasarım /ANSI Hava sızdırmaz derecede sızdırmazlık Düşük basınç kaybı sağlayan disk tasarımı ve sahada değiştirilebilir disk ve sit Sandviç tipi,kulaklı ya da çift flanşlı gövde tipleri ÇAP: DN 25-DN 2800, SICAKLIK : -40+200 C BASINÇ SINIFLARI: 10/1 6/25 bar / ANSI Stoktan TESLİM imkanı KÜRESEL VANALAR: Genel Özel likleri: 3 parça veya 2 parça gövdeli kısmi veya tam geçişli endüstriyel proses için elverişli Manuel valflerde standart elle kumanda kilitli Bağlantı tipi; kaynaklı, dişli yada flanşlı tipte ÇAP : ON 10-DN 300 , SICAKLIK : -40+200 C BASINÇ SINIFLARI : 10/1 6/25/40/63 bar /ANSI Stoktan TESLİM imkanı fi/!:.!; KEYSTONE engineered products Genel Sistem Dizaynı Mühendislik, Bilişim, Taahhüt San.ve Tic.A.Ş. Zümrütevler, Nazmi İlker Sok. No: 8 81530 Maltepe - İstanbul Telefon: 0216 442 60 10(pbx) Fax: 0216 399 53 74 E-mail: info@gsdas.com http://www.gsdas.com

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=