Tesisat Dergisi 69. Sayı (Eylül 2001)

SATIŞ SONRASI MÜŞTERİ HİZMETLERİNDE KALİTE* OZET Toplumsal yaşamın yaygınlaşması, teknolojik gelişmeler ve insanların refah düzeyinin artmasına paralel olarak tüketici bilincinde meydana gelen değişmeler, doğal olarak hizmet sektörünün önemini her geçen gün daha çok ön plana çıkartmaktadır. İnsanlar bir bedel ödedikleri mal veya hizmetin sadece satın alma maliyetini değil, işletme maliyetini de düşünmekte, dolayısı ile o mal veya hizmetten elde edeceği toplam faydayı hesap etmektedir. Rekabetin ülke sınırlarını aştığı günümüzde bir malı sadece üretmek ve satmak yeterli olmamaktadır. Satış sonrası hizmetlerde de gereken kaliteye ulaşmak tüm firmaların hedefi haline gelmiştir. Quality in After Sale Consumer Services ABSTRACT ÖNDER KIRATLILAR ELMOR Sıhhi Tesisat Malzemesi Tic. Al Genel Müdürü 1954 Isparta doğumlu. 1974 yılıııda Deniz harp Okulu 'ndan mezun oldu. 1984-1986yılları arasıııda Deniz Harp Akademisi, !988 yılında Silahlı Kuvvetler Akademisinde, 1989-1990 yılları arasında İzmir Hava limanı Okulu'nda eğitim gördü. 1993 yılında Deniz Kuvvetleri Komutanlığı 'ndan emekli olarak, ELGİNKAN Topluluğuna bağlı EMAR Satış Sonrası Müşteri Hizmetleri Saıı. ve Tic. A.Ş. 'de önce Servis Miidiirii, daha sonra Şirket Miidürii olarak görev yaptı. Halen ELMOR Sıhhi Tesisat Malzemesi Tic. A.Ş. Şirket Miidiirüliiğii görevini yüriilmektediı: Evli ve 2 çocuk babasıdıı: Service sector's importance becomes more visible day by day with the increase of social life, technological developments and changes in consumer conscious in parallel with increase in wealth level of people. People don't consider only the purchasing cost of a property or service that they pay for, but also the operation cost. Therefore, they calculate total benefit that can be obtained from that property or service. Nowadays, producing and selling are not enough by themselves. The target of firms is to reach quality that is necessary for aftersale services. *önder Kıraılılar 'ın bu makalesi, /9-2/ Eyliil 2001 tarilıleri arasında İstanbıı/'da diizeııleneıı 45. Avrupa Kalite Kongresi 'ııde yaptığı sımuımmdaıı a/mmıştıı: TESİSATDERGİSİ 11!111 SAYl69 EYLÜL 2001

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=