Tesisat Dergisi 69. Sayı (Eylül 2001)

• � r◄� nrtı :n � TECHNICAL INFORMATION NFPA 20 'ye Göre Pompa Karakteristik Eğrileri izin verilen en dik karakterli basınç-debi eğris, Yatık karakterli basınç�debı eğrisı %H/H, 140 o 50 Çark Tasarımının Yangın Pompalarının Karakteristik Eğrisine Etkisi: Pompa çarkları; çeşitli kullanım amaçla rına göre düşük, orta ve yüksek basma yüksekliğine göre tasarlanır. Aşağıdaki şekiller pompa tasarımının debi ve basıncı nasıl etkilediğini göstermektedir. 100 150 Çalışma noktası H._ : Anma Basıncı Q, : Anma Debisi t Yangın pompaları (düşey milli türbin tip hariç) emiş yapacak biçimde çalıştırılmamalıdır. t Her pompa üzerinde; anma basınç, debi ve devir değerlerini, motor servis faktörünü belirten bir metal olmalıdır. t Bütün pompalar, emme ve basma basıncını gösteren ve pompa emmeÇark Emiş Çapı Fazla Debi Çark Çıkış genişliği Geniş W',_ � basma flanş merkezine montajlı basınç göstergeleriyle (manometre, vakummetre) donatılmalıdır. Az Debi Kanat Sayısı KımatAçısı r--- Fazla � -----,-.--,-, Sayıda ' � ;.............-"i=J Kanat "� Büyük Açı 0'�- 1 t Bütün pompalar, ka palı basma basıncında gövde soğutmasını sağla yacak "gövde soğutma vanası"yla (casing relief valve) donatılmalıdır. t Pompa-motor kaplini ve diğer hareketli elemanlar, koruma kapak larıyla kapatılmış olmalıdır. Küçük r----._ o~ �""' / ., Az � : . 1; Sayıda 6 � �q Kanat '<-- 1 , • Açı '-- t Yangın pompalarında su hızı çok önemli olup N FPA 20'ye göre anma debisinde su hızı 3m/sn'den fazla olmalıdır. Tasarlanan sitemde boru çapları bu değere göre seçilmelidir. t Motor güçleri; anma debisinin o/o1 SO'sini de içeren çalışma koşulla1 rına uygun olarak belirlenmelidir. t Üretici pompanın belirtilen perfor mansı sağladığını kanıtlamak üzere, her pompa için sulu bir deneme yap malı ve sonuçlarını gösteren bir sertifika vermelidir. Bu sertifikada basınç debi, mili gücüveverim eğrileri bulunmalıdır. Elektrik Motorları t Elektrik motorları, NEMA MG-1 standartlarına uygun olmalıdır. t Motorlar, sürekli çalışma koşullarına göre tasarlanmış olmalıdır. t Motor servis faktörü; NEMA-MG-1 standartlarına göre 1 .1 S'ten küçük olmamalıdır. t Su sıçrama olasılığı olan yerlerde, motorlar tam kapalı (tolly enclosed) türde olmalıdır. t Yangın güvenliği sağlanan binanı elektriği kesilse bile motorları besleyecek biçimde enerji hattı bulun malıdır. TESİSAT DERGİSİ ıra SAYI 69 EYLÜL 2001 • Yüksek verim, • Uzun ömür, • %50 daha düşük ses seviyesi, • Orijinal yedek parça • Geniş aksesuar seçeneği • Avrupa normlarında Akustik kabin, • Eğitimli teknik servis hizmeti. Hava gereken her yerde; Arıtma tesislerinin havalandırılmasında Çimento ve Kimya sanayiinde, Pnömatik nakillerde, Uygun basınç ve kapasitelerde; TEMİZ ve YAĞSIZ HAVA TEMİNİ Gardner Denver (USA) Türkiye Temsilcisi DENİZ MÜHENDiSLiK DENİZ MÜHENDİSLİK KİMYA VE ARITMA SAN. TİC. LTD. ŞTİ. İmes San. Sit. A Blok 104 Sok. No:8 Dudullu / İSTANBUL Tel: +90 216 415 03 03 Fax: +90 216 466 35 86 E-mail: deniz@denizmuhendislik.com.tr Web: www.denizmuhendislik.com.tr

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=