YÖNETiCi VE PAZARLAMACI D eğerli Dostlarım, Günümüzde pazarlama, iş hayatında en önemli işlevlerden biri, hatta en önemlisidir, diyebiliriz. En ileri teknoloji ile üreticiye göre ideal koşulla rda üretilen bir mal veya hizmet satı lamadıkça fazla bir şey ifade etmez. Tüm mal ve hizmet üretimlerinde başarı, satışa bağlıdır. Satamadıkça üretmek, sonun başlangıcı niteliğindedir. Satış, pazarlamanın sonucudur. Pazarlama, bir tanıma göre; pazar koşulla rın ı araştırma, öğrenme, icabında oluşturma ve oluşmuş koşullara uygun mal veya hizmet üretimini gerçekleştirip, bunları satma noktasına getirebilme i ş l ev idir. Burada, satıcı ile alıcı arasında temas, il işki ve iletiş i min en önemli rolü oynadığı gözden ırak tutulmamalıdır. Sa tıcının burada önemi çoktur. Bu önem, satıcın ın muhtemel al ıcı ile olan ilişkisi oranında artar. Bu bakımdan satıcı, ilişkiyi rahatlıkla kurabilecek bir kiş i liğin dışında, bir müzakereci kimliğe de sahip olm a lıdır. Bu tür bir kişilik eğitim ile gel iştirilebi l i rse de kanımızca esasta insanın kendi yapısı n dan ileri geçecektir. Sempati uyandı rmak, insanlarda sıcak iletişim kurabilmek herkesin harcı değildir. Bu vasıflara sahip insanlar seçilerek, bu Manager And The Salesman •Günümüzde pazarlama iş hayatında en önemli işlevlerden biri, hatta en önemlisidir, diyebiliriz. En ileri teknoloji ile üreticiye göre ideal koşullarda üretilen bir mal veya hizmet satılamadıkça fazla bir şey ifade etmez. Tüm mal ve hizmet üretimlerinde başarı, satışa bağlıdır. Satamadıkça üretmek, sonun başlangıcı niteliğindedir. ~ TESİSATDERGİSİ Bil SAYl67 TEMMUZ 2001 hasletlerinin eğitimle geliştirilmesi gerekir. Pazarlama veya iş geliştirme ekibinin başında bulunan başkanın en iyi i l işki kuran veya müzakere yürüten kişi olması gerekmez. Yönetici çoğu kez golü atacak deği l, uygun pasları alıp ilgililere aktararak golü attıracak kişidir. Özellikle teşkilat iş hacmi ve say ıs ı büyük olan kurumlarda, pazarlama grubu yöneticisinin satıcı rolünü oynamaya çalışması, işi çok kere aksatır durumdadır. Yöneticinin esas görevi, doğal karakteri itibariyle satıcı ve müzakereci hasletleri mevcut olan k i ş iler i seçip, kurum ki ml iği ne uygun olarak yetiştirip, kendisine muhtelif odaklardan gelecek bilgileri süzerek, onlara aktarmak ve onların işin durumuna göre a lacakları kara rları , aynen tashihen veya tadilen onaylayarak hedefe ulaşmaktır. Yönetici bir dişl i kutusunun çarkı değil, çarkları aşınmayacak ve ses çıkarmayacak bir yağlayıcı durumundadır. Bununla birlikte nadir olmak şartıyla gerektiğinde, yenisini bulup yerleştirinceye kadar bir çarkın yerini alabilecek kabiliyette olma lı dı r. Tekrar bu sütunlarda buluşabilmek ümidiyle, i1!l ~ (9 ~ ,,/1/
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=