Tesisat Dergisi 67. Sayı (Temmuz 2001)

. .. TESiSAT SEKTORUNDE • • TEKNOLOJiK GELISMELER -> Technologic Developments in lnstallation Sector P azarlama ve Satışta Yeni Yöntem: Web Siteleri Kısa ve çarpıcı bir propaganda sözü "One webside for ali your neecls:" "Bütün ihtiyaçlarınız için sadece bir web sitesi". Yukarıdaki slogan teknik yayın yapan bir Amerikan dergisindeki reklamdan al ındı. Gereksinmeye en kısa yoldan erişme yöntemine işaret ediyor. Örneğin bilgisayarınızda bir tuşa basarak bu l unduğunuz yerden çok uzaktaki teknolojik malzeme satan bir mağazayı sanal ortamda ziyaret edebiliyor, almak istediğiniz ekipman veya malzemeyi ekranda izleyebiliyor ve "seçim programını, down loacl ederek keneli cihazınızı seçebiliyorsunuz. İş burada da bitmiyor. Dilerseniz montaj, işletme talimatları, arıza, bakım ve yedek parça gibi satış sonrası hizmetler hakkında bi lgi Melımet Akııı Altuğ Arıtan Grubu / Mak. Mülı. edinebiliyor; ebat ve ağırlık gibi nakliye bilgilerine sahip olabiliyorsunuz. Bir sonraki aşama fiyat ve İnternet üzerinden satış olanakları. Bu etap için henüz erken olduğu görünüyor. Ekonomik koşulların düzeldiği ve ödeme güvencesinin olduğu bir ortamın gelmesi beklenecek. Teknolojik Ekipman veya Malzeme Satışında Bilgi Sunumu Dayanıklı tüketim malları pazarlamasında hedef kitle üzerinde sağlanmak istenen etkinin artırılması veya pazar genişletme çabaları adına yapılan promosyon, reklamlar, satış koşullarının iyileştirilmesi, ürünün albenisinin a rtırması gibi unsurlar etken olurken, teknolojik malzeme satışında anılan faktörler yeterli olmayabilir. TESİSATDERGİSİ 11D SAY167 TEMMUZ 2001 Kısa ve çarpıcı birpropaganda sözü "Oııe websidefor a/l your needs:" "Bütün ilıtiyaçlaruıız içiıı sadece bir web sitesi". Yukarıdaki slogan teknik yayın yapan bir Amerikan dergisindeki reklcmıdan alındı. Gereksinmeye eıı kısa yoldan erişme yöntemine işaret ediyor. Önce; hedef kitle halk değil, teknik bir eleman veya mühendis, ikincisi satmak istediğiniz ürün tüketim malı değil teknolojik bir malzeme. Bu farklılıklar alıcıyı etkilemede "bilgi sunumunu" ön plana çıkmaktadır. Genişleyen teknolojik malzeme pazarında çok sayıda uluslararası firmanın bulunması ve ürünlerini satma çabaları - alıcı lehine - global bir rekabet yaratmıştır. Bu ela firmaların alıcıya karşı geçmişin aksine bilgi sunumunda daha cömert davran masına, ürettikleri ürün hakkındaki bütün bilgileri, hazırladıkları websiteleri ile kullanıcıya sunmalarına

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=